Beantwoord

Box 12; wanneer structurele oplossing van de vele klachten

  • 24 April 2022
  • 9 reacties
  • 1278 keer bekeken

box 12 is regelmatig de verbinding kwijt met het internet. Een herstart is dan even tijdelijke  de oplossing. Maar een goede structurele oplossing blijft uit. Na enige tijd is weer hetzelfde van toepassing. 

Naast mij zie ik vele die hetzelfde probleem ook al enige tijd ervaren. Steeds wordt er weer als oplossing aangehaald het resetten van de box12.  Is pappen en nathouden als instructie.

Ook ervaar in dat het inloggen op box12  steeds maar van korte duur is. Na even een in het menu rond te klikken word ik er steeds uitgegooid en moet ik weer opnieuw aanloggen. Een in te stellen sessietijd bestaat ere niet. 

Is het glasvezel spul dan zo instabiel of ziet de box12 zo gammel in elkaar of is het een combinatie  van beiden?. 

n.b: Ik ondervind het probleem op mijn wifi. wifi loopt ook via devolo powerline 
Ga nog verder onderzoek doen. Vaste kabel i.p.v wifi ga ik nog verder testen echter op dit moment heeft wifi geen problemen meer.
Echter als alles normaal werkt en plotseling wegvalt en na herstart modem weer werkt geeft dit toch een bepaalde richting aan op wifi gebied, waartoch veel mensen klachten over hebben.

n.b sessie  verlies in box12 doet zich ook voor met vaste bekabeling.

Tv geeft geen problemen (zit bij mijn via directe moca verbinding  gekoppeld aan box12)

 

 

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 26 April 2022, 16:13

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Hallo @piets-forum welke firmware versie heeft jouw modem, ….516 of lager?

 

ver .. 516

Reputatie 7
Badge +24

Gebruikt u WiFi? Of een bekabeld aangesloten pc of laptop? Heeft u ook tv? Werkt dat wel goed? Gebruikt u een draadloze verbindingsset in huis?

Reputatie 4
Badge +1

Beste oplossing lijkt mij een eigen modem / router op de lijn :)

Badge +19

Ik zou het zoeken in die Devolo's. Die zijn nogal vaak de oorzaak van heel veel ellende.  Haal ze weg om te testen.  Vaak is het probleem dan opgelost.  Je hebt glasvezel , het beste wat er is en dan heb je die dingen, het slechtste wat er is.

Reputatie 4
Badge +1

Ik zou het zoeken in die Devolo's. Die zijn nogal vaak de oorzaak van heel veel ellende.  Haal ze weg om te testen.  Vaak is het probleem dan opgelost.  Je hebt glasvezel , het beste wat er is en dan heb je die dingen, het slechtste wat er is.

Dat ook idd. Alleen geeft hij aan dat de verbinding met de vaste lijn ook wegvalt...eigen modem / router erbij en klaar.

Ipv devolos zou je eventueel ook een goed mesh netwerk aan kunnen leggen.

update:

in de box 12 wifi uitgezet. Devoll magic2  wifi unit wat centraler in huis neergezet. Spul werk nu prima. 

Menu sessie  in box12 blijft een drama.

Reputatie 7
Badge +20

@piets-forum, ik kan mij goed voorstellen dat je baalt als er steeds wat meerdere problemen zijn. Er wordt constant gewerkt en getest met nieuwe firmware. Er komt binnenkort weer een update aan. Zodra die bekend is zal deze gedeeld worden in het Box 12 update topic

Ik heb hem sinds gisteren en al diverse keren meegemaakt day internet wegvalt en naar paar minuten weer terugkomt. 

Dat merk ik ook de laatste tijd, de melding op zowel de laptop, tablet als telefoon : ‘geen internet’ en binnen een seconde heb je wel weer ‘beeld’ @YasinG