Vraag

DHCP problemen met V12box

  • 23 April 2023
  • 3 reacties
  • 83 keer bekeken

Probleem:
Meerdere WiFi devices op 2.4 Ghz (smart home apparaten)  in mijn netwerk hebben regelmatig problemen met verkrijgen van een IPadres van de V12 box.  Waarom het 100% zeker een DHCP probleem is ? ARP -a laat  <incomplete> zien bij de entries van de Wifi devices die geen juiste DHCP response krijgen.
Remedie: als ik de WIFi uit- en vervolgens weer aanzet in het modem-menu,      (https://192.168.2.254/2.0/gui/#/wifi/2.4GHz/priv/settings)

krijgen de devices meteen hun IP adres.   Na restarten of poweroff/on V12 box verdwijnt het probleem niet.

Signaalsterkte van de devices met issues is ruim voldoende: het probleem is er ook als een device met het probleem vrijwel bovenop het AP zit.

Setup: V12 box met 1 superWifi  punt, 4 weken geleden geinstalleerd.   2.4 Ghz staat ingesteld op b+g+n.

Dit probleem heb ik al vanaf het begin ,   Ik kan niet anders concluderen dan dat er een V12 / Superwifi issue is met DHCP  i.c.m 2.4Ghz b+g+n .

Graag jullie advies.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@MSteltman Welkom op het forum. 

Wat lastig dat je deze problemen ervaart. Is het iets wat al langere tijd speelt of is het iets van de laatste tijd? 

Ook ben ik benieuwd welke firmware versie je hebt op je Box 12? Als je inlogt op het modem, ziet je scherm er dan zo uit? 

En welke firmware heb je op je Superwifi punten? 

 

En op het moment dat je je Superwifi punten uit zet, krijgen de devices dan ook gewoon een ip adres? 

Het is een nieuwe aansluiting en ik heb het probleem al vanaf het begin.

Het probleem was er ook voordat ik het superwifi punt toevoegde, Na toevoegen van de superwifi is het probleem wel minder, het gaat dan langer goed (kan meerdere dagen duren voordat een apparaat dat opstart weer geen IP adres krijgt)

Software versie V12 is  SGEJ1000060E

Ik kan niet apart inloggen op de superwifi om firmware te checken. Als ik naar dat IP adres ga, wordt ik geredirect naar de V12 box.


 

Reputatie 4
Badge +4

Dan kan jij kijken als je op je WiFi punt klikt of tikt welke firmware ze hebben.