Vraag

DMZ + Port forwarding RDP werkt niet

  • 3 December 2021
  • 4 reacties
  • 288 keer bekeken

Ik heb achter onze Experia box (V10) een eigen Asus router zitten. Deze heb ik toegevoegd volgens de handleiding zoals deze te vinden is op het forum. 

Daarbij heb ik de asus router ingesteld als DMZ host in de experia box instellingen.

Vervolgens heb ik in de Asus router port forwarding ingesteld naar mijn PC, poort 3389 voor remote desktop. Echter blijft de poort gesloten.

In de experia box zijn geen port forwarding regels die een conflict kunnen veroorzaken voor port 3389.

 

Remote desktop werkt wanneer ik lokaal verbinding maak met mijn pc. 

 

Hieronder foto’s van de configuratie:

DCHP experia box
DMZ experia box
Statisch ip voor asus router
DHCP in Asus router
WAN Settings asus
Port forwarding asus

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Volgens mij wordt 3389 altijd geblokkeerd door KPN.

Dan zou je porttranslating moeten gebruiken.

B.v. poort 55001 doorverwijzen naar 3389 op 192.168.2.8 en dan in je RDP verbinding verbinding maken met <extern ip>:55001

Reputatie 7
Badge +24

KPN blokkeerd niets. 

Waar het wel aan ligt weet ik niet. Als je de laptop, pc of mobiel verbind met de Experiabox, kun je dat op de RDP server komen door te verbinden met 192.168.2.8?

KPN blokkeerd niets. 

Waar het wel aan ligt weet ik niet. Als je de laptop, pc of mobiel verbind met de Experiabox, kun je dat op de RDP server komen door te verbinden met 192.168.2.8?

Zal dit maar eens gaan proberen, ben nu een tijdje niet thuis maar je hoort snel of dit werkt!

KPN blokkeerd niets. 

Waar het wel aan ligt weet ik niet. Als je de laptop, pc of mobiel verbind met de Experiabox, kun je dat op de RDP server komen door te verbinden met 192.168.2.8?

Na even getest te hebben kan ik wel verbinden naar remote desktop via 192.168.2.8, maar van buitenaf geen succes