Beantwoord

Draadloze netwerknaam komt niet voor in tabel/grafiek van de wireless environment van de Box12

  • 18 January 2022
  • 10 reacties
  • 87 keer bekeken

Hi, vandaag kpn box 12 geïnstalleerd.

Nu zie ik in het scherm wireless environment in de legenda wel mijn ssid naam. In de tabel/grafiek komt mijn ssid niet voor (zowel bij 2.4 als bij 5ghz niet).

Wellicht zie ik iets over het hoofd, kortom graag een assist. 
 

alvast bedankt

icon

Beste antwoord door Nick83 19 January 2022, 17:24

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Bij mij ook zo. Ik denk dat het zo bedoeld is.

Bij mij net zo, je ziet wel welk kanaal gekozen is.

 

Allereerst bedankt voor de snelle reacties!

Ok, je zou willen weten wie je concurrenten zijn op een kanaal.
Maar goed tis niet anders. Weten jullie of er een alternatief is waarop ik dat wel kan zien (op windows11 of op iohone ios15) ?

Reputatie 7
Badge +24

U ziet die "concurrenten" toch? U ziet alleen het eigen stipje niet staan. Maar u weet waar die zou moeten staan. Toch?

Ik zit me nu te bedenken ... logisch dat het eigen netwerk er niet in staat. Hij kan toch van zichzelf niet meten hoe sterk dat die zelf uitzend? Als die dat wel zou meten, dan zou dat signaal vast wel heel heel heel goed zijn. Logisch. Maar ook nutteloos om dat te weten 🤪

…..nu had ik tot voor kort een android telefoon en daar een appje op staan die wel kon tonen….
...wifi environment laat toch ook de sterkte zien de andere signalen....ook al zijn deze sterker ?

maar goed, gelukkig was installatie van de box 12 een fluitje cent….tis wel eens anders geweest bij de kpn. Morgen  komt de super wifi versterkers….hopelijk gaat dat net zo makkelijk en doet de sonos en alles achter de switches het ook weer.
Jullie iig bedankt voor het meedenken.
O ja, ik ben denk ik 4 jaar niet meer op het forum geweest…..klopt het dat het oude forum is opgeheven en dus ook weer een nieuw account nodig was!

Voor de liefhebbers….een nabrander….
Inmiddels vandaag de Super Wifi punten geïnstalleerd.
Nu laat de grafiek onder de knop “scherm wireless environment” wel keurig mijn wifi-point zien.

Reputatie 7
Badge +24

Voor de liefhebbers….een nabrander….
Inmiddels vandaag de Super Wifi punten geïnstalleerd.
Nu laat de grafiek onder de knop “scherm wireless environment” wel keurig mijn wifi-point zien.

Ja. Logisch. De SuperWiFi's zenden het netwerk uit. Dat meet die dus.

Zonder SuperWiFi's zend alleen de KPN Boxzelf  het netwerk uit. En zoals ik schreef: hij zal niet kunnen meten denk ik wat die zelf uitzend.

Hmm, ik denk dat je gelijk hebt, nu dacht ik dat de Box 12  een slim high-tech dingetje is en mij lijkt dan ook dat de software hier niet op in is gericht. Maar goed, we speculeren…..
Ik zie nu iig wel wie mijn “concurrenten” zijn, dus vanavond een stevig gesprek met die vervelende buurman ;)

Nick83, bedankt voor je toelichtingen!

Reputatie 7
Badge +24

De KPN Box meet de sterkte van de WiFi netwerken vanuit de box zelf. Als dat ding in de meterkast staat, wat heeft u er dan eigenlijk aan om te weten hoe sterk het WiFi netwerk van de buurman in uw meterkast is? Of hoe sterk het WiFi netwerk van die box zelf in die meterkast is?

U zit in de woonkamer op de bank of aan tafel op de laptop te werken. En u wilt weten wat de sterkte van de verschillende WiFi netwerken daar is toch? Op de bank of aan tafel. Hoe sterk de verschillende WiFi netwerken in uw meterkast zijn is toch totaal niet relevant? 

Daar zeg je wat, eigenlijk kan ik nergens vinden wat nu de basis van de meting is en hoe de meting tot stand komt…...dit alles ook nog eens in combinatie met de super versterkers...
….laten we zeggen dat het op zijn minst een indicatie geeft van de situatie rondom het punt waar de box zich begeeft…..?