Elke dag valt mijn Box 12 met Superwifi weg

  • 26 November 2023
  • 11 reacties
  • 112 keer bekeken

Dag ik gebruik hier een experiabox 12 met 1 superwifi punt 1 de  witte.

 

Elke dag valt de verbinding weg op de experiabox 12 uiteraard gaat de superwifi dan ook knipperen. 

Als ik alles reset werkt het weer 1a2 dagen en dan hebben we hetzelfde gezeur. Hiervoor een experiabox 11 gehad met superwifi en nooit gezeik. 

 

Al meerdere keren de zogenaamde klantenservice gebeld. En nu word die mooi. 

Ze kunnen het probleem niet vinden en dan ligt het aan de klant zij apparatuur. (wat dus kpn apparatuur is) nu gaat die nog mooier worden. De oplossing? een betaalde monteur die niets op gaat lossen. Maar deze problemen komen wel vaker voor volgens de klantenservice. En om het echt op te lossen moet ik maar een fritzbox bij ze huren voor €7.50 per maand extra. Dit is toch niet normaal? Is er een manier om een officiële klacht in te dienen? Of kosteloos mijn contract te laten ontbinden? Ben hier echt helemaal klaar mee. 


11 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Zie je de Box12 compleet opnieuw opstarten als het gebeurt?

Experiaboxv 11 bestaat niet. V10, of V10a

Vallen bekabeld aangesloten apparaten (tv van KPN?) ook weg?

 

een betaalde monteur die niets op gaat lossen.

Onzin natuurlijk. Wie zegt dat die niks op gaat lossen?

Als het aan KPN apparatuur ligt, betaal je niks.

Als het aan je eigen spullen ligt wel.

 

Maar dit kan zomaar een Box12 probleem zijn. Dat kan die monteur heus wel zien aan de PPP uitval. Krijg je gewoon een nieuw modem (v10), en dat kost niks.

 

Hiervoor de v10 inderdaad. Heb alleen internet en geen apparatuur die ik bekabeld kan aansluiten. Dus dit is niet te zeggen. Enige wat ik kan zien is dat de v12 zijn verbinding verliest. En dan uiteraard ook het superwifi punt. 

Maar kom effe ik betaal €200 voor superwifi om geen gezeik te hebben. Krijg ik een nieuwe modem en alleen maar gezeik. En dat ligt dan aan mij en moet maar een monteur gaan betalen. Vind dit echt de omgedraaide wereld.  En hoe kan het aan mijn eigen spullen liggen als ik alleen maar kpn apparatuur gebruik. Dat is dan toch allemaal van kpn. Waardeloze klantenservice. 

Reputatie 7
Badge +10

Zie je de Box12 compleet opnieuw opstarten als het gebeurt?

 

Gaan alle lampjes uit? Begint de middelste met rood, en komen 1 voor 1 de groene er weer bij?

Yes. 

Ik heb nu het volgende geprobeerd. Alles volledig gereset. Wifi op box 12 uitgezet. 1 superwifi naast de modem bekabeld. En de andere boven niet bekabeld. Uiteraard eerst beide 15 minuten aan de box 12 gehangen na reset van de punten. Zo werkte ze ook op de box 10. Het werkt nu, ben beneden alleen wifi 6 kwijt. Misschien dat het nu blijft werken maar dat weet ik dus nog niet. Als het nu blijft werken lijkt er dus een fout op te treden tussen de box 12 en superwifi 1. 

Reputatie 7
Badge +10

Als die Box12 uit zichzelf opnieuw opstart, ligt het dus aan de Box12 zelf, en niet aan die Superwifi’s, of hoe ze zijn aangesloten. 

De Box12 is het probleem, die moet omgewisseld word. Hij is van KPN, dus of ze nu een nieuwe opsturen, of een monteur sturen, het kost je in alle gevallen niks.

 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Kpn superwifi. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat de KPN Box 12 herhaaldelijk opnieuw opstart. @DennisA78 Bedankt voor het verder onderzoeken van het probleem. @Kpn superwifi Wil je jouw naam, postcode, huisnummer en klantnummer toevoegen aan je KPN Forum profiel en een bericht hier achterlaten nadat je dat hebt gedaan? Met deze gegevens kan ik voor je uitzoeken of ik een nieuw modem kan sturen.

Probleem gevonden en verholpen. 

Wifi nu uit op de box 12 superwifi versie 1 bedraad aangesloten  2de zuperwifi punt draadloos boven. Geen enkele storing meer gehad en superwifi super stabiel. Alleen dus geen wifi6 beneden zoals eerst. 

 

Net als test weer aangesloten zoals het volgens kpn moet. Experiabox wifi aan meedraaiend in mesh. Uiteraard alles gereset en aangesloten zoals het hoor. 1x raden 2 uur later bam verbinding weg. 

 

Er lijkt dus echt iets niet goed te communiceren tussen de experiabox 12 en superwifi versie 1 brakke software? Maar uiteraard ligt het aan de klant volgens de klantenservice en moet je maar betalen voor een monteur.  Of huur maar gewoon een betere fritzz box. 

 

Kpn fix gewoon je software en stop met deze belachelijke telefoonklantenservice. 

Reputatie 7
Badge +21

Het lijkt erop dat jouw KPN Box 12 een update heeft ontvangen waardoor jouw SuperWiFi 1 niet meer werkt, dit is een bekend probleem.

Wanneer een klant SuperWiFi 1 punten heeft, kunnen deze niet meer draadloos verbonden worden met de Box 12 na de laatste update. Als je de eerste SuperWiFi 1 punt bekabeld aansluit op de Box 12, werkt het nog wel.

Om dit probleem op te lossen, biedt de klantenservice de mogelijkheid om een betaalde monteur in te plannen. Dit zorgt ervoor dat het probleem intern wordt doorgezet naar onze Experts op afstand. Zij zullen contact met jou opnemen en ik verwacht dat in jouw geval de ExperiaWiFi 1 wordt omgeruild voor een nieuwer model.

Wil je dat ik dit alsnog voor je in gang zet?

 

 

Dat kan maar dan moet ik alsnog betalen voor een monteur?  Dat ben ik niet van plan namelijk. 

 

Reputatie 7
Badge +21

Er komt niet daadwerkelijk een monteur bij je langs. In het gesprek zelf kan je dit ook aangeven. Dit is alleen nodig om het bij de juiste afdeling te krijgen die waarschijnlijk alleen maar jouw SuperWiFi 1 gaat omruilen voor een nieuwer model. 

Reputatie 1

Er komt niet daadwerkelijk een monteur bij je langs. In het gesprek zelf kan je dit ook aangeven. Dit is alleen nodig om het bij de juiste afdeling te krijgen die waarschijnlijk alleen maar jouw SuperWiFi 1 gaat omruilen voor een nieuwer model. 

Waarom brengen jullie überhaupt een firmware update uit die van geen kanten werkt? En waarom wordt deze niet teruggedraaid? Waarom zadelen jullie klanten met problemen en onkosten op? Vinden jullie dit zelf niet beschamend?

Reageer