Vraag

Experia Box V10 valt vaak uit

  • 2 May 2024
  • 15 reacties
  • 163 keer bekeken

Nu sinds een week of 2 valt de experia box 10 vaak uit.

Services brand oranje en internet rood.

Er valt geen pijl op te trekken wanneer dit gebeurt. 

Soms doet hij het ineens vanzelf weer, soms moeten we hem resetten

 Ook al een paar keer volledig van de stroom afgehaald. En dan gaat het even iets langer beter, maar het gebeurt steeds weer.

Wat kan ik er nog aan doen, of ligt het aan de verbinding naar kpn. Er zijn geen storingen gemeld laatste tijd.

 


15 reacties

Badge +19

Dag @K. Jonkman , heb je glasvezel of koper?

Koper

Badge +19

Weet je hoe je in moet loggen in het modem? Zoja doe dat dan een keer. Ga naar status en dan naar geavanceerd. Van geavanceerd graag een screenshot plaatsen. We kunnen daar veel zien.

Nee helaas weet ik dat niet. Zal het dan even moeten opzoeken, of jij moet me zo een korte/makkelijke uitleg kunnen geven.

Hier zal ik morgenavond dan mee bezig gaan.

Als je nog nooit ingelogd bent in je modem ga dan naar 192.168.2.254

Enter door het wachtwoord veld

Geef een zelf gekozen wachtwoord in en bevestig dit @K. Jonkman 

Dan ben je in het modem

 

Ik lees hier niets bijzonders uit, maar ik ben dan ook geen KPN-technicus, maar heb wel zelf ook een V10 en zou me met die waarden geen zorgen maken, behalve de uitval af ten toe.

Geef de modem eens een fabrieksreset met een paperc;lip en houd dan tevens gelijktijdig de herstelknop ingedrukt totdat een of meer lampjes op de modem uit gaan, knipperen en/of van kleur verschieten, dan alles meteen loslaten. Dat zou kunnen helpen.

De modem alleen een keer aan-uitdoen is helaas geen oplossing @K. Jonkman 

Sinds laatste keer helaam van de stroom af (donderdag) heeft is hij ook niet weer uitgevallen.

Dus hopen dat jet een poosje zo blijf. Mocht het weer gebeuren zal ik nog een keer in de modum inloggen.

Maar beide voor nu bedankt voor de hulp

Reputatie 7
Badge +24

Ik zie veel errors op dat zwarte plaatje. Zo ziet het er bij mij uit:

 

Crc errors is op dit moment 120/347

En de FEC 44448/253209

 

Wat heeft dit bovenstaande te betekenen?

 

Vanavond vaak stops en het kujken met foutmelding (weet ik zo niet meer) maar lampjes op modum blijven nog wel groen.

Reputatie 7
Badge +12

7 uur geleden poste je een foto en toen was het modem 14 uur online. klopt het dat deze waarde’s dan zijn wanneer het modem 21 uur online is?

Want 347 CRC fouten in 21 uur is echt veel te hoog en duidt erop dat de lijn naar je modem toe niet goed werkt, ik zou bellen naar KPN aanstaande maandag en melden dat je modem regelmatig uit valt en je lijn onstabiel is en hier een monteur voor wenst.

Klopt dit was na 21 uur

Reputatie 7
Badge +13

Hallo @K. Jonkman! Welkom op de KPN Community. Ik hoop dat de verbinding dan nu stabiel blijft. Mocht het probleem weer terugkomen dan kun je altijd even op de storingspagina van KPN kijken. Mocht daar geen oplossing uit naar voren komen dan kan je ook altijd even bellen met 0800-0402, dan meten mijn collega's de verbinding even voor je door.

Hallo @K. Jonkman! Welkom op de KPN Community. Ik hoop dat de verbinding dan nu stabiel blijft. Mocht het probleem weer terugkomen dan kun je altijd even op de storingspagina van KPN kijken. Mocht daar geen oplossing uit naar voren komen dan kan je ook altijd even bellen met 0800-0402, dan meten mijn collega's de verbinding even voor je door.

Dag @Remco van KPN , op de storingspagina is er geen storing. Via die pagina heb ik de Modem eerst nu laten resetten. 

Nu zitten de foutmeldingen na 8,5 uur

CRS 2/48

FEC 7252/38158

We gaan vanavond zien wat er gebeurd, want dan staat vaak de tv langere tijd aan.

Maar deze foutmeldingen zijn deze nog binnen de waarde of ook al te veel.

Anders bel ik (wanneer ik tijd heb) even met dat nummer.

Gr Kim

Badge +19

U kunt wachten tot u een ons weegt maar dat gaat niet helpen. U heeft echt een monteur nodig!!

Reageer