Beantwoord

experia v10a ruilen tegen KPN Box 12

  • 15 January 2022
  • 19 reacties
  • 365 keer bekeken

Badge

Ik zou graag mijn Experia v10a ruilen tegen de nieuwe modem, de KPN BOX 12.

Ik heb al lange tijd problemen met mijn huidige modem (wegvallende wifi, uitvallende ip camera's etc.)

Nu is het geen geheim dat deze box niet erg populair is onder de gebruikers.

 

Mijn ouders hebben onlangs ook internet en tv van KPN, en zij hebben de nieuwe modem erbij gekregen, met wifi 6.

Nu zou ik ook graag dat modem willen hebben. 

Is dit mogelijk?

Groet,

Ben

 

PS: tijdens het zoeken naar een klantenservice kwam ik niet verder dan een bot,

Dus vandaar dat ik het maar op deze manier probeer.

 

icon

Beste antwoord door Nick83 15 January 2022, 15:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Hoi @Geintjebij ,

Nee,Helaas(of gelukkig).Mijn v10A werkt prima,En inmiddels is het een redelijk degelijk modem met de huidige firmware.

Heb je glas of koper?

Heb je een switch of DVS in huis?

Als je toch een ander modem wilt kan je beter de v10 nemen,Die is eigenlijk de beste.

Badge

ik heb glasvezel

en niks anders dan alleen het modem

ik heb glasvezel

en niks anders dan alleen het modem

Heb je het glasvezelkastje al eens 2min stroomloos gehad?

En heb je het modem al eens gereset d.m.v een pinnetje 10sec in het resetgaatje te stoppen?

Reputatie 7
Badge +24

Er waren vroeger wel problemen met de v10a, maar nu zou dat ding het volgens mij prima moeten doen dacht ik.

Heeft u de WiFi Manager al eens gedaan? 

ik heb glasvezel

en niks anders dan alleen het modem

Hallo @Geintjebij alléén modems die defect zijn of niet meer aan de standaarden van KPN voldoen worden vervangen i.v.m. het ‘groene en duurzame’ beleid dat KPN hoog in haar vaandel heeft staan.

Je zou de wifi-manager van KPN eens kunnen draaien via de thuisapp op je mobiel en kijk eens wat daar voor advies uitrolt?

 

 

i.v.m. het ‘groene en duurzame’ beleid dat KPN hoog in haar vaandel heeft staan.

Ook om de kosten natuurlijk,Dit is ook een soort dekmantel:wink:

Badge

Ik heb die wifi manager wel uitgevoerd, maar dat heeft niet geholpen bij de wegvallende verbinding

Badge

Het groene beleid lijkt mij ook wat veel van het goede.

Ik had eens een nieuw kabeltje nodig van het modem, en toen werd mij een compleet pakket met modem toegestuurd, welke ze ook niet terug hoefden.

Reputatie 7
Badge +11

Ook om de kosten natuurlijk,Dit is ook een soort dekmantel:wink:

Valt mee, het heeft echt veel meer met circulariteit te maken. Apparatuur wat nog goed werkt wordt niet vervangen, het beleid is echter wel aangepast wat betreft oudere apparatuur die nu veel pro-actiever vervangen wordt dan voorheen. Het hele refurbish-traject en de gehele logistieke kant erachter is ook niet goedkoop 😉

 

Het groene beleid lijkt mij ook wat veel van het goede.

Ik had eens een nieuw kabeltje nodig van het modem, en toen werd mij een compleet pakket met modem toegestuurd, welke ze ook niet terug hoefden.

Dat klinkt wel bijzonder, er kan een pakketje met installatiematerialen opgestuurd worden inderdaad. Hier zitten nog een aantal dingen in die nog maar zelden gebruikt worden maar iets met voorraad. Dat KPN een modem niet terug wilt hoor ik ook maar zelden. Ik weet dat er providers zijn die apparatuur die niet meer uitgeleverd wordt niet meer terug willen maar KPN is daar geen van.

Het groene beleid lijkt mij ook wat veel van het goede.

Ik had eens een nieuw kabeltje nodig van het modem, en toen werd mij een compleet pakket met modem toegestuurd, welke ze ook niet terug hoefden.

Heb je dat oude modem nog?Zo ja welke is dat?

Badge

Ook om de kosten natuurlijk,Dit is ook een soort dekmantel:wink:

Valt mee, het heeft echt veel meer met circulariteit te maken. Apparatuur wat nog goed werkt wordt niet vervangen, het beleid is echter wel aangepast wat betreft oudere apparatuur die nu veel pro-actiever vervangen wordt dan voorheen. Het hele refurbish-traject en de gehele logistieke kant erachter is ook niet goedkoop 😉

 

Het groene beleid lijkt mij ook wat veel van het goede.

Ik had eens een nieuw kabeltje nodig van het modem, en toen werd mij een compleet pakket met modem toegestuurd, welke ze ook niet terug hoefden.

Dat klinkt wel bijzonder, er kan een pakketje met installatiematerialen opgestuurd worden inderdaad. Hier zitten nog een aantal dingen in die nog maar zelden gebruikt worden maar iets met voorraad. Dat KPN een modem niet terug wilt hoor ik ook maar zelden. Ik weet dat er providers zijn die apparatuur die niet meer uitgeleverd wordt niet meer terug willen maar KPN is daar geen van.

Hier kan je het verhaal teruglezen.

Ik kon hem eventueel wel terugsturen, maar dat hoefde niet

 

Badge

Het groene beleid lijkt mij ook wat veel van het goede.

Ik had eens een nieuw kabeltje nodig van het modem, en toen werd mij een compleet pakket met modem toegestuurd, welke ze ook niet terug hoefden.

Heb je dat oude modem nog?Zo ja welke is dat?

de Experia box v10a (die ik ook al had)

Badge

Jammer dat ik niet het nieuwe modem kan krijgen.

Ik begreep dat nieuwe klanten dit nieuwe modem standaard krijgen.

Misschien toch maar een jaartje overstappen naar T-Mobile :thinking:

Jammer dat ik niet het nieuwe modem kan krijgen, iok begreep dat nieuwe klanten deze modem standaard krijgen.

Misschien toch maar een jaartje overstappen naar T-Mobile :thinking:

Wat ik je aanraad om te doen:

Ga met de v10A+adapter naar een KPN winkel vraag daar dan een V10 ter vervangen van de V10A.

Geloof me,Je zal heel blij er mee zijn.

Badge

Jammer dat ik niet het nieuwe modem kan krijgen, iok begreep dat nieuwe klanten deze modem standaard krijgen.

Misschien toch maar een jaartje overstappen naar T-Mobile :thinking:

Wat ik je aanraad om te doen:

Ga met de v10A+adapter naar een KPN winkel vraag daar dan een V10 ter vervangen van de V10A.

Geloof me,Je zal heel blij er mee zijn.

Is deze beter dan de nieuwste box?

De nieuwe box heeft toch ook wifi 6, en mesh ondersteuning?

Jammer dat ik niet het nieuwe modem kan krijgen, iok begreep dat nieuwe klanten deze modem standaard krijgen.

Misschien toch maar een jaartje overstappen naar T-Mobile :thinking:

Wat ik je aanraad om te doen:

Ga met de v10A+adapter naar een KPN winkel vraag daar dan een V10 ter vervangen van de V10A.

Geloof me,Je zal heel blij er mee zijn.

Is deze beter dan de nieuwste box?

De nieuwe box heeft toch ook wifi 6, en mesh ondersteuning?

Ja,

De v10 werkt een stuk beter over het algemeen.De box 12 heeft nog wat kinderziektes en wifi6 is meer marketing dan dat je er echt veel aan hebt.

Mesh is op de box 12 die jij anders zou krijgen ook nog niet actief overigens.

 

Reputatie 7

...

Reputatie 7
Badge +17

@Geintjebij we zijn ondertussen een paar dagen verder. Heb je het antwoord kunnen vinden? Verder leek het me verstandig toch even een meting te doen. Daaruit bleek dat de verbinding tot aan het modem prima stabiel is. Wel zag ik een keer of 3 in de afgelopen week dat het modem even is uitgezet maar volgens mijn gegevens moet dat gekomen zijn doordat het modem aan de kant van de gebruiker is uitgezet. klopt dat?

Badge

@Geintjebij we zijn ondertussen een paar dagen verder. Heb je het antwoord kunnen vinden? Verder leek het me verstandig toch even een meting te doen. Daaruit bleek dat de verbinding tot aan het modem prima stabiel is. Wel zag ik een keer of 3 in de afgelopen week dat het modem even is uitgezet maar volgens mijn gegevens moet dat gekomen zijn doordat het modem aan de kant van de gebruiker is uitgezet. klopt dat?

Het klopt dat ik het modem een paar keer gereset heb, omdat de wifi  steeds bleef wegvallen.

Maar ik ben al bezig met een overstap naar T-Mobile.

Kijken of dat beter gaat.