Vraag

Experiabox 10 met KPN TV+ via wifi

  • 23 April 2024
  • 5 reacties
  • 46 keer bekeken

Experiabox 10 bekabeld naar de woonkamer geeft goed beeld; naar de KPN+ box op de slaapkamer via wifi NIET (dit kan niet bekabeld). Dus gevraagd (ben al lang abonnee) om de 10 om te wisselen tegen de 12. Deze geeft goede wifi verbinding met de KPN+ box. Echter KPN wil deze niet omruilen en splitst mij een versterker in mijn maag, die in feite van de 10 (+versterker) een 12 maakt. Moet er dan wel maandelijks voor betalen. Slechte service. Wellicht bij een andere provider beter?


5 reacties

Reputatie 7
Badge +24

U kunt de TV+ ontvanger op unicast zetten. Dan werkt die wel op het WiFi van de Experiabox v10.

Voor een versterker hoef je niet maandelijks te betalen, kan wel tegenwoordig, huren à €1,50 per maand per versterker. Bij een V10 heb je er minimaal 2 nodig, 1 om de uitgevallen wifi op de V10 te ondervangen en 1 als extra wifipunt @pangenent . Zie onderstaand een tabel met de door KPN ondersteunde mogelijkheden:

Ondersteunde mogelijkheden door KPN

 

blijkt dat 1 wifiversterker gekoppeld aan de Experia 10 voldoende is om de TV+ box te laten werken (zie aansluitconfiguratie 4). De wifi sterkte is overal voldoende. Mijn punt is dat die ene versterker gekoppeld aan de Experia 10 in feite het “tekort” van dit modem moet oplossen, hetgeen bij de box 12 niet nodig is (zie aansluitconfiguratie 5). Ben van mening dat KPN de 10 moet vervangen door de 12 box en mij niet moet afschepen met het tegen betaling “upgraden” van de 10.

Reputatie 7
Badge +24

Ben van mening dat KPN de 10 moet vervangen door de 12 box en mij niet moet afschepen met het tegen betaling “upgraden” van de 10.

Dat doet KPN dus niet. Bij sommige klanten kan het niet eens omdat ze gebruik maken van pairbonding of Sneller Internet Buitengebied. Dat ondersteund de KPN Box niet. 

KPN gaat niet doen wat jij wilt omdat de meeste mensen voor een optimale werking de decoder gewoon bekabeld aansluiten @pangenent 

Reageer