Beantwoord

Foutmelding: "Je verbinding is niet privé" Experia Box V10a verschillende pagina's niet bereikbaar en wifi valt weg foutcode NET::ERR_CERT_COMMON_NAME_INVALID

  • 28 March 2022
  • 6 reacties
  • 346 keer bekeken

Via diverse pagina's modem niet toe reikend.

Mogelijk komt het door de ssl servicaat.

Regelmatig valt de wifi weg.

 

Ook gebeurt wel eens dat me telefon of me latop de berichten heel laat binnen krijgen en de pagina laat heel lang in.

Beide ondersteunen wifi 6 al.

 

Maar hoe kom ik nu in me modem.??

 

Ps via de kabel gaat het ook niet.

Admin: Titel aangepast i.v.m. vindbaarheid van je topic

icon

Beste antwoord door Jeroen16121981 29 March 2022, 10:36

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Via diverse pagina's modem niet toe reikend.

Mogelijk komt het door de ssl servicaat.

Regelmatig valt de wifi weg.

 

Ook gebeurt wel eens dat me telefon of me latop de berichten heel laat binnen krijgen en de pagina laat heel lang in.

Beide ondersteunen wifi 6 al.

 

Maar hoe kom ik nu in me modem.??

 

Ps via de kabel gaat het ook niet.

Admin: Titel aangepast i.v.m. vindbaarheid van je topic

 

Vandaag modem voor de zo veelste keer gereset en ik kon weer in de modem komen wel zo 30 á 60 minuten.

 

Wederom modem gereset en de onderstaande uitgevoerd.

 

 

Nou, daar komt ie dan. De oplossing die voor mij werkt. Ik heb geprobeerd het zo toegenkelijk mogelijk op te schrijven:

De Host file aanpassen, stap 1, 2 en 3

De DNS “flushen”, stap 4

Stap 1: Open "kladblok” of "notepad” als Administrator (klik op het windows start icoon; typ kladblok, dan verschijnt er een "knop” naar het programma. Hier RECHTS op klikken en dan krijg je een menu met de opie “als administrator uitvoeren”. Dat doen dus…

Een beveiligings popup verschijnt en klik op ja.

 

Stap 2:Kies Bestand->Openen en zoek naar: C:\Windows\System32\drivers\etc\Host. Dit bestand heeft geen extensie (.txt of zo), dus je moet zoeken naar alle bestanden (*.*) en niet naar (.txt) dus..

 

Stap 3: Onder in deze file voeg je een nieuwe regel toe: 192.168.2.254 mijnmodem.kpn

Zorg ervoor dat er geen # aan het begin van de regel staat!

 

Sla het bestand weer op. (doe dit met “Opslaan”, en niet met “Opslaan als”

Soms kan je een popup van je security programma krijgen verander dan de instelling van dit programma, Bijvoorbeeld:

 

Als het bestand weer opgeslagen is, kan je verder met het verschonen van de DNS cache (dat is een lijstje in je computer dat nu even leeg gemaakt moet worden. Die heeft geen invloed op het functioneren van je computer:

Stap 4: Klik op het windows start icoon; typ CMD

Er verschijnt nu een zwart scherm met een korte tekst. Typ ipconfig /flushdns en enter

Nu ben je klaar. Open je browser en typ 192.168.2.254 in de URL regel en warempel, de login pagina verschijnt.

 

Dank aan ALLE eerdere posts over dit onderwerp. Zonder jullie en een beetje van mezelf was dit nooit gelukt.

Succes.

 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Jeroen16121981, welkom terug op ons forum!
Bedankt voor je uitgebreide oplossing!

Ik zit met een soortgelijk probleem als in de TITEL van dit verhaal. Soms duurt het heel lang voordat bijv verbinding met Onedrive wordt gemaakt en veelvuldig moet ik een pagina herladen omdat dat eerst stuitert op een “niet beveiligde verbinding”. Vaak moet ik ook een keer extra (Outlook) op verzenden/ontvangen klikken omdat geen mail kan worden binnengehaald - eveneens naar verwachting iets met SSL. Het openbaart zich op laptop, maar ook op PC en op iPad, het lijkt dus niet device-gerelateerd.

Titel geeft ander verhaal denk ik dan waar de oplossing over gaat …

Peer.

Maak me ook een beetje zorgen om deze oplossing. Er komen hier nogal eens kinderen over de vloer en zo, moeten die dan allemaal in hun mobiel de hostfile aanpassen? Er wordt daarmee kunstmatig een soort verbinding/trust gemaakt, dat kan niet de bedoeling zijn lijkt me.

Reputatie 7
Badge +8

Maak me ook een beetje zorgen om deze oplossing. Er komen hier nogal eens kinderen over de vloer en zo, moeten die dan allemaal in hun mobiel de hostfile aanpassen? Er wordt daarmee kunstmatig een soort verbinding/trust gemaakt, dat kan niet de bedoeling zijn lijkt me.

Dit is alleen bedoeld voor inloggen in de bedienings interface van het modem. Gewone wifi gebruikers hebben dus geen aanpassing nodig. Daarnaast zijn alle genoemde oplossingen lapmiddelen om om een opgelegde beveiligingslaag in het modem heen te werken. Dit moet uiteindelijk gecorrigeerd worden in de software van de v10a.

Reputatie 7
Badge +24

Maak me ook een beetje zorgen om deze oplossing. Er komen hier nogal eens kinderen over de vloer en zo, moeten die dan allemaal in hun mobiel de hostfile aanpassen? Er wordt daarmee kunstmatig een soort verbinding/trust gemaakt, dat kan niet de bedoeling zijn lijkt me.

Dit is alleen bedoeld voor inloggen in de bedienings interface van het modem.

Inderdaad. Deze "oplossing" heeft niets te maken met het traag bereiken van Onedrive. En ook helemaal niets met Outlook te maken.

Ik denk dat u beter een nieuw topic kunt maken.