FRITZ!BOX 7581 start onregelmatig opnieuw op sinds onderhoud aan netwerk

  • 22 May 2023
  • 7 reacties
  • 122 keer bekeken

Sinds onderhoud aan het netwerk in het voorjaar start mijn modem regelmatig opnieuw op en als ik geluk heb is hij klaar met opstarten na 3 minuten maar soms duurt het bijna een half uur.
Sommige dagen blijft de modem de hele dag draaien maar meeste dagen heb ik meerdere reboots per dag.


Ik kan geen relevantie informatie vinden in de diagnose informatie.

De service tool van kpn werkt ook niet als je een fritzbox modem hebt….


Als ik naar de modem zelf kijk terwijl dit gebeurt dan gaat na een restart de power led aan, blijft constant branden en dan na een minuut of 2 reboot hij weer.
Dit gebeurt een paar keer tot de powerled in plaats van alleen maar aan 4 keer knippert en dat doet hij 3 of 4 keer en dan de wifi led en internet led en dan doet hij het weer.

Wanneer het internet niet werkt is de router ook niet toegankelijk over het netwerk.

Het lijkt er op dat er iets mis gaat tijdens het opstarten maar ook spontaan na dat hij het uren gewoon doet ?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Als je deze router via kpn hebt dan kun je de hulplijn bellen. 
deze 7581 begint al wel aardig end of life te worden. 

Reputatie 7
Badge +8

Voor zover ik mij kan herrinneren was de 7581 itt andere  AVM-producten geen bijzonder geweldig product, die niet super stabiel was. De 7581 wordt niet (lang) meer ondersteund, dus ik raad aan om vervanging te zoeken. 

Als je meer wilt weten over de reboots, check de logs eens.

Voor zover ik mij kan herrinneren was de 7581 itt andere  AVM-producten geen bijzonder geweldig product, die niet super stabiel was. De 7581 wordt niet (lang) meer ondersteund, dus ik raad aan om vervanging te zoeken. 

Als je meer wilt weten over de reboots, check de logs eens.

Er staat niks over de reboots in de logs.

Reputatie 7
Badge +8

Ik zou hem dan maar vervangen.

Ik zou hem dan maar vervangen.

nieuwe modem is onderweg :)

Reputatie 7
Badge +8

Welke? 

7590