Beantwoord

Fritzbox 7590 ontvangen vanuit KPN i.p.v. de FritzBox 7590AX

  • 25 March 2024
  • 7 reacties
  • 148 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +9

Na vele jaren trouwe dienst heeft mijn eigen modem Fritzbox 7490 de geest gegeven. Ik gebruikte dit modem omdat ik nog in het bezit ben van de nodige ISDN-apparatuur. Op de 7490 zit een S0-bus om deze apparatuur aan te sluiten.

Voor mij aanleiding om een nieuw huurmodem bij KPN te bestellen. Op zowel de website van KPN als in de kennisbank op dit forum staat vermeld dat ik dan de Fritzbox 7590 krijg. Uitstekend, want ook dit modem heeft een S0-bus, zodat ik dan mijn nog prima werkende ISDN-apparatuur kan blijven gebruiken.

In de bevestigingsmail die ik heb ontvangen staat echter dat ik niet de 7590, maar de 7590 AX krijg toegestuurd. Nu zijn beide modems vrijwel identiek, alleen ontbreekt op de 7590 AX de S0-bus. Dat betekent dus dat ik mijn ISDN-apparatuur niet kan aansluiten op dit modem.

Mijn vraag aan een moderator van dit forum is of ik alsnog een Fritzbox 7590 als huurmodem kan krijgen, zodat ik niet al mijn apparatuur hoef te vervangen.

icon

Beste antwoord door Piet van der Vooren 26 March 2024, 10:32

Bekijk origineel

7 reacties

Koop er 1 ( of 2 ) 2ehands voor de prijs van een paar maanden huur.

Reputatie 7
Badge +24

Nieuw 174 euro op bol.com. Heb je er na 2 jaar ook uit.

Reputatie 7
Badge +9

Na vele jaren trouwe dienst heeft mijn eigen modem Fritzbox 7490 de geest gegeven. Ik gebruikte dit modem omdat ik nog in het bezit ben van de nodige ISDN-apparatuur. Op de 7490 zit een S0-bus om deze apparatuur aan te sluiten.

Voor mij aanleiding om een nieuw huurmodem bij KPN te bestellen. Op zowel de website van KPN als in de kennisbank op dit forum staat vermeld dat ik dan de Fritzbox 7590 krijg. Uitstekend, want ook dit modem heeft een S0-bus, zodat ik dan mijn nog prima werkende ISDN-apparatuur kan blijven gebruiken.

In de bevestigingsmail die ik heb ontvangen staat echter dat ik niet de 7590, maar de 7590 AX krijg toegestuurd. Nu zijn beide modems vrijwel identiek, alleen ontbreekt op de 7590 AX de S0-bus. Dat betekent dus dat ik mijn ISDN-apparatuur niet kan aansluiten op dit modem.

Mijn vraag aan een moderator van dit forum is of ik alsnog een Fritzbox 7590 als huurmodem kan krijgen, zodat ik niet al mijn apparatuur hoef te vervangen.

Ik heb inmiddels de Fritzbox 7590 AX ontvangen, maar het is niet mogelijk om de 7590 AX om te ruilen voor een 7590 omdat KPN dit laatste modem niet meer levert, zo heb ik vernomen. Dit ondanks dat de 7590 op de website van KPN vermeld stond als huurmodem.
Ik heb dus nu een modem waarmee ik mijn ISDN-apparatuur niet kan gebruiken, en juist daarvoor had ik de 7590 besteld.
Mijn voorstel is nu het volgende.
Ik wil het verkeerde door KPN geleverde modem Fritzbox 7590 AX retourneren, waarna het contract tussen KPN en mij voor dit huurmodem in mijn internetabonnement wordt beëindigd. Ik behoud dan het huidige KPN Box 12-modem.
Wellicht dat een moderator dit kan verzorgen?

Ik heb begrepen dat je een huurmodem minimaal een half jaar dient te houden @Piet van der Vooren , dus over 5 maanden kun je het huurcontract opzeggen met de opzegtermijn van 1 maand.

Dat er geen achterhaalde en verouderde en niet meer door KPN ondertsteunde ISDN-aansluiting op zit zal voor KPN geen reden zijn om het huurcontract voortijdig kosteloos te ontbinden, ben ik bang voor je, helaas.

 

Reputatie 4
Badge +2

ja maar TS had een andere fritzbox die ging stuk, dus ik neem aan dat die al langer dan 6 maanden een contract had voor die fritzbox, dan is de situatie wel iets anders

Reputatie 7
Badge +8

TS had een ‘eigen’ Fritzbox, @retep_ , die wordt dus niet gehuurd van kpn. 

Misschien is de bedenktermijn van 14 dagen hier ook van toepassing, @Piet van der Vooren? De 7590 vervolgens zelf aanschaffen is natuurlijk mogelijk en is bijvoorbeeld via Marktplaats vaak al verkrijgbaar voor rond € 100,00. 

Reputatie 7
Badge +9

Probleem is opgelost nadat een KPN-medewerker mij gebeld heeft. Fritzbox 7590 AX gaat retour naar KPN en het abonnement voor het huurmodem wordt stopgezet.

Reageer