Beantwoord

Geen RDP connectie mogelijk vanuit ander netwerk (Box 12)

  • 25 March 2024
  • 9 reacties
  • 79 keer bekeken

Hoi allen, 

Ik probeer een van mijn computers op mijn netwerk benaderbaar te maken via RDP vanuit een ander ip adres. De RDP connectie verloopt vlekkeloos binnen mijn eigen netwerk echter krijg ik het niet voor elkaar om de pc te benaderen vanuit een ander netwerk. Ik heb de standaard port gebruikt (3389). Tevens heb ik een andere RDP port ingesteld en dat geprobeerd. Niets lijkt te werken. Kan iemand mij wellicht helpen?

Bij voorbaat dank!

icon

Beste antwoord door GeSp 25 March 2024, 19:29

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @r3pc0n 


Heb je dan ook een portforwarding ingesteld?
Echt veilig is dat niet tenzij je maar 1 IP adres toegang geeft wat met een Box 12 gelukkig wel mogelijk is.
Betere en veiligere optie is om een programma als AnyDesk of TeamViewer te gebruiken, dan heb je geen portforwarding nodig.

 

Voor portforwarding zie hier:

Box 12 met oude firmware:

Box 12 met nieuwe firmware:

 

Reputatie 7
Badge +24

Wat bedoelt u met "ander netwerk"? Dat klinkt een beetje vaag. Heeft u verschillende netwerken in huis ofzo?

Dank voor je antwoord @GeSp

Ja de port forward is ingesteld, tevens heb ik verbinding via deze port doorgelaten in de firewall. Echter heeft dit niet mogen baten.

Ik ben mij van de veiligheidsrisico's bewust. Ik geef alleen mijn IP op mijn werk toegang. Tevens vermijd ik de standaard 3389 port en stel een andere rdp port in waar niet zo veel activiteit op is.

Tevens UPnP aangezet, dit heeft geen verschil gemaakt

 

Beste @Nick83. Dank voor je antwoord.

Met ‘ander netwerk’ bedoel ik het netwerk buiten het netwerk waar de machine staat waar ik een verbinding mee tracht te maken. Dus in dit geval het netwerk op mijn werk.

Reputatie 7
Badge +18

@r3pc0n 

 

Je hebt dan voor de externe poort een ander poortnummer ingesteld die je intern naar 3389 van je PC forward?

Het IP adres van je PC heb je ook vastgezet via een DHCP binding?

Gebruik je een antivirus programma wat ook de firewall beheert, misschien moet je daar ook nog instellen dat het externe IP adres toegang mag hebben naar poort 3389.

Kan je anders een afbeelding van die forward plaatsen, het externe IP adres en de externe poort dan wel even verwijderen uit de afbeelding.

@GeSp 

Ik heb de rdp port 3389 middels de Registry Editor veranderd en deze nieuwe port vervolgens ge-forward. Voordat ik dit gedaan heb, heb ik de remote verbinding trouwens ook met de standaard RDP port 3389 geprobeerd.

Ip van target Pc is nog niet vastgezet middels een DHCP verbinding. Zal ik zsm doen.

Ik maak geen gebruik van andere antivirus programma's.

Ik zal zodra ik thuis ben van mijn werk een screenshot posten van de huidige port-forward instellingen:)

Nogmaals dank voor je hulp

Reputatie 7
Badge +24

Als het met normale standaard instellingen niet lukt, waarom gaat u dan rare kunsten uithalen in het register? Dat is sowieso nergens voor nodig. Als u een andere poort wilt, dan stelt u dat in op de KPN Box. Niet in de pc.

Eerst zorgen dat het met de standaard poort werkt. Daarna pas nadenken over een ander poortnummer. 

@GeSp o/

Zojuist het probleem opgelost. Ik moest simpelweg een firmware update uitvoeren op mijn modem. Hierna werkte de connectie zonder problemen. Dankjewel voor je hulp!

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @r3pc0n, welkom op onze community! Fijn dat je de oplossing hebt kunnen vinden!

Reageer