Vraag

Hapering beeld bij KPN box 12 - met experia box v10 geen probleem

  • 18 February 2022
  • 24 reacties
  • 544 keer bekeken

 

Beste Support,

Hierbij wil ik mijn verhaal delen om hopelijk tot de juiste oplossing te komen en mijn verhaal te delen met andere gebruikers. Wij komen van het Telfort netwerk af.

Onlangs hadden wij problemen met de wifi en dat de TV ontvangers moeite had met overschakelen naar een andere zender en daardoor een foutmelding gaf. Wij maakten gebruik van de experia wifi modules.

Wij dachten dat deze de oorzaak waren, vervolgens uitgewisseld voor de kpn super wifi.

Dit gaf nog steeds problemen.

Wij hebben alle stappen doorlopen via de support van KPN. Onze modem V10a is vervangen door een KPN Box 12.

Nadat we deze hadden geïnstalleerd begonnen de problemen van voor af aan. Wifi werkt wel, alleen bij het overschakelen naar een andere zender krijgen wij een stotterend beeld met de bekende foutcode, dat er geen verbinding is met de modem (het bekende beeld bij geen connectie).

De KPN helpdesk heeft een monteur ingepland:

1          Er is een monteur geweest van KPN. Daarmee hebben we alles doorlopen, monteur heeft alles doorgemeten (alle netwerk kabels) uiteraard was daar niets mis mee. Aangezien ik dit al heb laten controleren door mensen met de juiste expertise.

2          Monteur van KPN heeft de glasvezel module vervangen, dit gaf geen resultaat.

3          Monteur heeft de KPN box 12 vervangen door een Experiabox 10!!!!!!. Dit blijkt wel te werken. Geen stotterend beeld meer bij het overschakelen naar een andere zender en geeft geen foutmelding.

Voor de KPN monteur is nu het probleem verholpen. Hij heeft zeker goed werk geleverd, alleen ben ik niet tevreden. De monteur wou de KPN box 12 meenemen (deze hebben wij nog, omdat ik daar na vroeg om te houden!!) , hij vertelde dat het volgens hem om een firmware/software probleem ging.

Ik heb de monteur verteld dat ik daar niet mee akkoord ga, aangezien ik ben van mening ben dat wij er kwa functionaliteit op achteruit gaan. Niet iedereen maakt zich daar druk om, maar ik wel aangezien de nieuwe KPN 12 box ook nieuwe functies ondersteund, waaronder wifi 6.

De KPN box 12 hebben wij nog in het bezit, ik heb vandaag het geprobeerd om te wisselen. Meteen was de hapering bij het overschakelen weer aanwezig. Dus vervolgens weer de Experia box V10 weer aangesloten.

 “Dus wij kunnen blijkbaar alleen maar een experia box 10 gebruiken bij KPN??”

Graag zou ik nu eens willen weten wat hier nu aan de hand is bij KPN. En echt iemand van zaken willen spreken, een engineer bijvoorbeeld.

Met alle respect. De medewerkers van het callcenter werken echt goed mee en doen hun best. Maar met dit probleem kunnen ze niet helpen.

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

24 reacties

Badge +19

De box 12 heeft nogal wat kinderziektes. Er wordt hard aan gewerkt om die op te lossen. Wees maar blij met de v10. Bij far het beste modem wat kpn heeft en ooit heeft gehad.  Wees er zuinig op. En wifi 6....daar heb je als consument voorlopig weinig extra's aan.

Ik snap kinderziektes.

Maar heeft iedereen dan die een box 12 heeft, van die stilstaande beelden en foutcodes?

De box 12 zou een stap zijn naar de meest recente stand der technieken. 

Om de paar jaar koop ik ook een nieuwe telefoon. Dan ga ik ook niet terug in de tijd.

Lees idd wel veel dat de V10 de perfecte modem is… bijzonder toch?

 

 

 

Ik denk dat bijna niemand de box 12 het beste modem vind.

Ook bij de meeste forumleden/monteurs is de v10 nog steeds de favoriet,Al is hij al 7 jaar oud.

Ik denk dat de v10 niet gehaast is gemaakt,Bij de v10a en box 12 heb ik het vermoeden dat ze overhaast ontworpen zijn i.v.m het dreigende handelsverbod met ZTE(china).

Reputatie 5
Badge +5

Die box 12 had u zo mee kunnen geven, die V10 nooit meegeven! 

Badge +19

Ik zou het gewoon een paar maanden aankijken en dit forum in de gaten houden voor updates. Het zal best een keer goed komen. De v10a had ook grote opstartproblemen en is nu stabiel.

De updates, gaan automatisch toch?

Je kan niet kiezen welke firmware je gaat laden toch?

Badge +19

Die gaan automatisch inderdaad.  Gewoon nog even de v10 gebruiken en als de updates klaar is de box 12 weer aansluiten.  Dan haalt ue de updates op.

Maar je kan de v10 ook gewoon blijven gebruiken tot hij stuk is,Ik verwacht zelfs dat hij nog langer ondersteund blijft dan de box12 omdat hij geschikt is voor pairbonding en SIB(sneller internet buitengebied).

Reputatie 7

Heb jij naast de Experia/KPN Box ook nog andere wifi toegangspunten in gebruik?

Zo ja, welke?

Heb jij naast de Experia/KPN Box ook nog andere wifi toegangspunten in gebruik?

Zo ja, welke?

Wij hebben 3x superwifi punten in gebruik. 2 met kabel en 1 zonder kabel. Geen meerdere SSID 

Reputatie 7

Heb jij naast de Experia/KPN Box ook nog andere wifi toegangspunten in gebruik?

Zo ja, welke?

Wij hebben 3x superwifi punten in gebruik. 2 met kabel en 1 zonder kabel. Geen meerdere SSID 

Zou je die ter test eens uit kunnen zetten en dan kijken of het probleem nog steeds optreedt?

Reputatie 7
Badge +20

Goedemorgen @Anton van D., welkom op ons forum!
Ik zie dat je al een eind onderweg geholpen bent door de community.
Fijn dat je ook de Box 12 nog kon houden. Daarmee moet het in principe net zo goed kunnen werken als met je V10 maar het is misschien wel even zoeken naar de oorzaak.

In het onderstaande topic kun je alles vinden over de afgelopen en komende updates van de Box12 

 

Reputatie 7
Badge +20

@Anton van D. heb je de oorzaak/oplosssing nog kunnen vinden?

Heb jij naast de Experia/KPN Box ook nog andere wifi toegangspunten in gebruik?

Zo ja, welke?

Wij hebben 3x superwifi punten in gebruik. 2 met kabel en 1 zonder kabel. Geen meerdere SSID 

Zou je die ter test eens uit kunnen zetten en dan kijken of het probleem nog steeds optreedt?

 

 

Dit ga ik van het weekeind of volgende week proberen, dan zet ik alle super wifi apparatuur uit en probeer het met de kpn box 12 met alleen de TV aansluiten op de modem.

@Anton van D. heb je de oorzaak/oplosssing nog kunnen vinden?

Nog niet. Ik ga dit weekeind of volgende week weer een poging wagen. En zou dan ook de firmware versie hier posten van de kpn box 12.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Anton van D., heb je het nog kunnen testen/oplossen?

Dag Thomas,

Door de vele Corona gevallen in de mijn familie ben ik er niet aan toe kunnen komen.
Er zijn op het moment veel quarantaine gevallen die elkaar opvolgen.
Zodra de Corona het toelaat ga ik je suggestie uitproberen en dan post ik het resultaat. 

Reputatie 7
Badge +20

Ah balen! Sterkte in ieder geval! Wij gaan nergens heen, neem de tijd!

We hebben net weer de KPN Box 12 aangesloten.

De super wifi is niet aangesloten.

En uiteraard alweer blauw beeld met overschakelen op alle tv ontvangers.

Je word hier toch moedeloos van.

Reputatie 7

We hebben net weer de KPN Box 12 aangesloten.

De super wifi is niet aangesloten.

En uiteraard alweer blauw beeld met overschakelen op alle tv ontvangers.

Gebeurt dit ook als je verder helemaal niets op de V12 aangesloten hebt, dus alleen één TV ontvanger?

De ontvanger van de woonkamer zit nu aangesloten en de rest is niet verbonden op modem. Helaasgeeft dit ook weer het blauwe beeld bij overschakelen.

Reputatie 7

De ontvanger van de woonkamer zit nu aangesloten en de rest is niet verbonden op modem. Helaasgeeft dit ook weer het blauwe beeld bij overschakelen.

Als allerlaatste check.

Is het mogelijk in die opstelling een andere netwerkkabel.te gebruiken?

In het begin van dit probleem zijn alle patchkabels vervangen en de kabels in huis doorgemeten met een Fluke network analyzer.

Reputatie 7

Dan hoop ik dat @Thomas snel zal reageren om volgende stappen te gaan zetten.

(Lijnmeting, vervangen TV ontvanger en/of KPN Box, ...)

Dan hoop ik dat @Thomas snel zal reageren om volgende stappen te gaan zetten.

vervangen TV ontvanger en/of KPN Box

Waarom?De v10 werkt toch goed?Waarom zou je die niet willen gebruiken?Ik heb liever een v10 dan box 12 hoor..