Beantwoord

Hoofd wifi werkt maar even, alleen gast netwerk blijft zichtbaar

  • 8 March 2024
  • 5 reacties
  • 49 keer bekeken

Ik heb verleden week mijn kpn modem v12 aangesloten en alles werkte prima. Sinds vandaag heb ik het volledige probleem. Het hoofd wifi is niet meer benaderbaar en alleen het gast netwerk is zichtbaar. Heb een reset gedaan en het probleem blijft. Daarna weer opnieuw geprobeerd te resetten en dan kan ik even inloggen op de hoofd wifi om er na een aantal minuten er weer uit gegooid te worden. 
de eerste keer bij de installatie dat ik inlogde in het beheermenu heb ik het gast inlog zelf moeten activeren volgens mij zou deze optie na een reset weer gedeactiveerd moeten zijn. Is hier een oplossing voor. 
 

alvast bedankt ☺️ 

icon

Beste antwoord door Nick83 11 March 2024, 11:39

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Gl1500se en welkom bij de KPN Community! 

Gek dat het alleen met de gastwifi nog lukt. 😕 Lukt het geen enkel apparaat om op de hoofdwifi in te loggen? Of gaat het met één apparaat mis? 
Als het met één apparaat is, herstart het apparaat waar het om gaat dan. Ik ben benieuwd of het daarna wel lukt.

Mocht het op alle apparaten spelen, heb je de Box 12 reset dan volgens de beschreven stappen gedaan? 
Zo ja, wat gebeurt er dan precies wanneer je met de hoofdwifi probeert te verbinden? Krijg je een foutmelding?

Reputatie 7
Badge +24

Ik denk dat het hoofd WiFi aangepast word vanuit het KPN systeem. Dat gebeurt automatisch na een reset. Vinden ze leuk bij KPN. Het gastennetwerk blijft daarbij onveranderd. Dus dat werkt dan nog.

Oplossing: met een bekabeld aangesloten pc of laptop inloggen op de webinterface en handmatig het WiFi weer goed instellen. 

Hoi,

ik heb meerdere keren de box gereset. Ik dan wel geteld 2a3 minuten toegang tot de de hoofdwifi om dan vervolgens eraf gegooid te worden. Het lukt dan even om in het beheermenu te komen. Ik zie dat hoofdwifi aanstaat en de gasten ook als ik deze uitzet en wil opslaan dan heb ik geen verbinding meer met de hoofd en zie alleen de gasten. Ik kan niet via een bekabelde verbinding omdat ik geen computer en of laptop heb. Ik denk dat het een probleem met de modem is. Ik heb het probleem even via een eigen AP-punt opgelost maar dat is niet de bedoeling modem behoort gewoon te werken zoals het hoort. 
 

grt. 

Reputatie 7
Badge +24

Het modem werkt ook zoals het hoort. Dat het WiFi na een paar minuten veranderd, dat klopt. Zo werkt het KPN systeem. Het veranderd naar een WiFi naam/wachtwoord die u in het verleden ooit gebruikt heeft. Daar helpt een ander KPN modem niet voor, want ze werken allemaal op dezelfde manier.

Heeft u het nu opgelost via een eigen accesspoint? Want dan kunt u wel verbinding maken en inloggen op het modem? En dat de WiFi naam/wachtwoord goed instellen? 

Reputatie 7
Badge +24

KPN heeft ook een online service tool waarmee u uw WiFi in kan stellen:

https://www.kpn.com/service/internet/wifi/wijzigen/servicetool-wifi-ssid-wachtwoord-wijzigen.htm

Reageer