Beantwoord

Ik krijg een nieuw modem: mag ik de oude terugsturen als ik de nieuwe heb?

  • 26 January 2022
  • 14 reacties
  • 591 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Hallo, Ik krijg een nieuwe modem. Mag ik mijn oude modem terugsturen als ik de nieuwe heb aangesloten? Ik wil eerst kijken of het me lukt voordat ik de oude heb verstuurd. Kan het ook in dezelfde doos waar de nieuwe heeft ingezeten? Ook de stroomadapter moet ik meesturen, sorry erg dom, maar hoe ziet dat eruit? Heel graag een reactie. Groetjes Hanneke.


Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid + topic verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 28 January 2022, 12:24

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Hoi Hanneke @Hanneke31 ,

Welk modem heb je nu?

Je moet in principe het oude modem meteen inleveren op het postkantoor,Anders krijg je de nieuwe niet mee.Je zal daardoor zelf een doos moeten regelen.Meestal kan je die bij de supermarkt gratis meenemen.

Dit is een stroomadapter:

Adapter V10

 

Reputatie 1
Badge

Dank voor je snelle reactie Martijn. Ik ben een typische 70-plusser, Ik heb de boel bekeken, maar kom er niet uit. Ik laat het  maar bij het oude, met een  wat trage wifi voordat ik de boel nog erger maak. Gr. Hanneke

Dank voor je snelle reactie Martijn. Ik ben een typische 70-plusser, Ik heb de boel bekeken, maar kom er niet uit. Ik laat het  maar bij het oude, met een  wat trage wifi voordat ik de boel nog erger maak. Gr. Hanneke

Anders kan je misschien ook vragen of een zoon/dochter/kennis/neef/nicht i.o.d kan helpen maar misschien kan er ook wel een monteur komen.

Maar als het zo werkt is het ook prima:wink:

Reputatie 1
Badge

Ik val je nog 1 keer lastig. Ik ben alleenstaand zonder kinderen dus een beetje moeilijk om  hulp te krijgen.  Kun je bij benadering zeggen wat een monteur gaat kosten? Laatste vraag dan ben je van mij af. Gr. Hanneke

Ik val je nog 1 keer lastig. Ik ben alleenstaand zonder kinderen dus een beetje moeilijk om  hulp te krijgen.  Kun je bij benadering zeggen wat een monteur gaat kosten? Laatste vraag dan ben je van mij af. Gr. Hanneke

Ik ben geen medewerker dus geen idee, Ik stuur even een hulplijntje naar personen die dat wel weten.

Ik vermoed dat het gratis is.

Je mag het ons wel lastig maken hoor,We helpen je graag!

@NHendriks , @LaurensZalm , @Ik_Hussel , @Pauwerful , @DennisA78 .

Reputatie 7
Badge +11

De voorrijkosten bedragen tot op heden €60 euro inclusief 45 minuten werk. Ook voor het aansluiten van het modem zullen deze kosten gerekend worden als de verbinding eerder gewoon gewerkt heeft. Valt onder de noemer ‘aansluiten extra apparatuur’.

Reputatie 1
Badge

Hartelijk dank voor uw reactie. Groetjes Hanneke 

Lijkt me dat het niet langer dan 45min duurt,Zelf heb ik een modem in 10 minuten omgewisseld.

Hier(klik op groene letters) kan je een afspraak maken voor de monteur mocht je dat willen,Die heeft zelf een modem bij zich dus je hoeft verder niks te doen.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Hanneke31. Ik heb even in onze systemen gekeken welke modem op dit moment bij jou in huis is aangesloten. Je hebt nu een ExperiaBox V8 en er ligt een Box 12 klaar op het servicepunt. Wanneer je de oude modem stroomloos maakt kan je alle kabels zo één-op-één overzetten op jouw nieuwe modem. Daarna kan je de nieuwe Box 12 opstarten door op het powerknopje drukken. Na een half uur kan je de tv-ontvanger(s) weer aanzetten en tv kijken. Misschien kan je alle kabeltjes labelen voordat je alle kabels losmaakt. Wellicht heb je ook nog iets aan deze handleiding.

 

 

Als het echt niet lukt willen de buren je ook vast er wel mee helpen.

Reputatie 1
Badge

Heel fijn dat je deze uitleg geeft Martijn, maar denk dat ik het maar bij het oude laat. Ik mis bv. de stroomadapter voor aansluiting van het electriciteitsnet. Het is hier ooit door de KPN aangesloten vanuit de meterkast naar boven. Ik heb een soort van schakelaar tegen de muur waar een klein dun wit snoertje inzit wat verbonden is met het modum. Ik waag mij er maar niet aan. Nogmaals bedankt. Groetjes Hanneke. 

Reputatie 1
Badge

 

Prima!

Als je het niet wil hoeft het ook helemaal niet,er is niks mis met de V8!

Reputatie 1
Badge

Je hebt gelijk, ondanks mijn WIFI wat traag is, maar met een beetje geduld hoeft het geen probleem te zijn. Nogmaals dank voor alle reactie's die je hebt gegeven. Groetjes Hanneke