Beantwoord

Inloggen in modem gaat niet sinds update Box 12

  • 27 March 2024
  • 3 reacties
  • 109 keer bekeken

Hoi,

 

Sinds de laatste update van het modem naar firmware “12.C.23.15.06” kan ik niet meer inloggen.

Ik heb nadat mijn eigen wachtwoord (ww) niet meer werkte de reset optie van de nieuwe firmware gebruikt en gereset naar het ww dat op het modem staat. 

 

Ja, ik gebruik het juiste ww dat vermeld staat bij Admin (en niet het wifi wachtwoord).

Ik heb dit ook nog gecontroleerd door de QR code te scannen.

Ja, ik ga naar de http:// met een chromium based browser (weet niet of dat nog nodig was maargoed)

Ja, ik heb m’n laptop (macbook) rechtstreeks aan het modem gehangen met een ethernet kabel.

 

Wat zijn mijn opties?

Harde reset?

Gaat dat wel werken?

Dan ben ik nog verder van huis want dan zijn al m’n instellingen weg (als ik er dan nog niet in kan)

Kan iemand mij helpen...

Met vriendelijke groet,

Michael

icon

Beste antwoord door MicNoCom 29 March 2024, 11:33

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +24

KPN Box 12c? Ik wist dat er een b versie bestond, maar is er nu ook een c versie?

Ik heb nadat mijn eigen password niet meer werkte de rest optie van de nieuwe firmware gebruikt en gereset naar het password dat op het modem staat. 

De "rest optie"? Wat is dat voor optie? Is dat een optie om alleen het password te resetten? 

de rest optie Moest natuurlijk reset optie zijn. (is nu in de eerste post aangepast)

Je hebt nu “Toegangscode vergeten?”

En als je daar op drukt moet je kiezen voor reset ww en dan binnen 5 min. op het wifi knopje van het modem drukken waarna je ww gereset word naar het ww dat achterop het modem staat.

Oke..

Inmiddels x dagen verder en heb het modem toch maar volledig gereset.

De KPN hulp tool kon ook het modem niet bereiken dus ik denk dat er na de vorige firmware update iets goed mis is gegaan.

Ter info. De geboden ww reset functie in het login scherm werkt NIET.

Na meerdere keren resetten is m’n wachtwoord nooit gereset maar ook mijn zelf gecreëerde ww werkte niet meer. Opnieuw opstarten, half uur stekker er uit werkt ook allemaal NIET.

Harde reset werkt WEL waarna je dus toch met het originele op de achterkant van je modem vermelde ww kan inloggen. 

Deze topic. kan gesloten worden.

Reageer