Beantwoord

Kan ik een Box 12 krijgen in plaats van een V10A bij omruilen V8?

  • 31 March 2024
  • 10 reacties
  • 148 keer bekeken

Omdat mij Experia V8 niet meer geüpdatet kan worden, krijg ik de mogelijkheid om een V10A te bestellen. Deze heeft echter 1 ethernet aansluiting minder. En ik gebruik ze alle 4. Is het mogelijk om ipv een V10A een V12 te bestellen?

icon

Beste antwoord door Nick83 31 March 2024, 11:21

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hoe weet u dat u een v10a krijgt? Volgens mij weet je dat niet van tevoren dacht ik.

Sowieso denk ik dat een KPN medewerker hier niets aan kan doen. Het systeem bepaald automatisch welk modem een klant krijgt. 

Heeft u Sneller Internet Buitengebied? Dat werkt niet op de KPN Box 12.

Nick83, kreeg van KPN het aanbod om de oude Experiabox om te ruilen. En via de Tools selecteert hij automatisch de V10A. Dit is niet aan te passen. Daarnaast kon ik op de KPN website nergens vinden hoe ik een V12 kan bestellen.

 

Reputatie 7
Badge +24

Nick83, kreeg van KPN het aanbod om de oude Experiabox om te ruilen. En via de Tools selecteert hij automatisch de V10A. Dit is niet aan te passen. Daarnaast kon ik op de KPN website nergens vinden hoe ik een V12 kan bestellen.

Nee, dat klopt. Een klant kan zomaar niet een modem bestellen bij KPN. Lijkt me logisch. 

Het systeem bepaald welk modem de klant krijgt. Ik vermoed dat een KPN medewerker daar niets aan kan doen.

U kunt een switch gebruiken om meer apparaten bekabeld aan te sluiten.

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pageCount=1&pos=2052

Misschien wil een KPN medewerker u wel een gratis switch toesturen. Dat is in het verleden wel gebeurt. Dat klanten in bepaalde omstandigheden vanwege de v10a een gratis switch kregen.

KPN levert al lang geen gratis switches meer @Nick83  , je kunt er zelf 1 kopen als je meer netwerkpoorten nodig hebt @Martin1104 

Reputatie 6
Badge +5

Ze hebben toch allemaal vier ethernetpoorten ?

Donald

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Martin1104 ,

Probeer vanaf dinsdag 8.00 eens te bellen met 0800-0402. Mogelijk kan de telefonische klantenservice dit voor jou aansturen. 

Hoi @groen_duiven . De v10heeft 3 LAN poorten. De v10 en Box12 hebben 4 LAN poorten.

Martin1104, kan niet één van die apparaten gewoon op wifi ?

Anders zul je een switch moeten aanschaffen https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/internet/switches/

(die is alleen gratis als je 3 of meer tv ontvangers hebt)

Reputatie 7
Badge +24

Hoi @groen_duiven . De v10heeft 3 LAN poorten. De v10 en Box12 hebben 4 LAN poorten.

Martin1104, kan niet één van die apparaten gewoon op wifi ?

Als je iets bekabeld aan kan sluiten, altijd doen natuurlijk. Veel beter dan WiFi. Dus gewoon een switch. Dat bied ook en een paar extra poorten voor toekomstige apparaten. 

Mijn laptop, telefoon en 1 streamingbox (Nokia 8000) werken uitmuntend via de wifi.

Hoi, @Martin1104 .  Alles is wel zo'n beetje geschreven, hierboven.

Wij hebben geen invloed op het type modem wat jij krijgt.  Bellen hierover heeft dus geen nut.    

Reageer