Skip to main content

kan niet inloggen op de interface van de KPN Experia Box V10A

  • 19 september 2022
  • 15 reacties
  • 97 keer bekeken

Ik kan niet inloggen via 192 of mijnmodem op de v10a. Kunnen jullie mij helpen.

 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

Bram van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17

Hi @Haico! Krijg je een foutmelding? Of zie je iets andres waardoor het niet lukt?

Kan je ook laten weten van welke browser je gebruikmaakt? En of je al een reset van je modem hebt gedaan?


  • Deelnemer
  • 23 september 2022

Krijg de melding via het ip of rechtstreeks met mijnmodem dat de router niet te bereiken is. Ik werk met Google Chrome via mijn mobiel.

Resetten heb ik al meerdere keren gedaan.


Bram van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17

@Haico zou je eens willen kijken of de tips in dit topic over inloggen op het modem voor je helpen?


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • 24 september 2022
Haico schreef:

Krijg de melding via het ip of rechtstreeks met mijnmodem dat de router niet te bereiken is. Ik werk met Google Chrome via mijn mobiel.

Resetten heb ik al meerdere keren gedaan.

Heeft u ook al eens een ander apparaat geprobeerd dan uw mobiel? 

Gebruikt u VPN software? 


  • Deelnemer
  • 24 september 2022

Ook dat heb ik al uitgeprobeerd en een vpn tool gebruik ik niet.

Groet,

 

Haico


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • 24 september 2022

Lukt https://192.168.2.254/ ook niet? U zou dan een foutmelding moeten krijgen:

 


  • Deelnemer
  • 24 september 2022

Die link leek het te doen. Daarna kreeg ik onderstaande pagina;

Deze verwees naar mijn modem.kpn

Adres niet gevonden

De browser kon de hostserver voor het opgegeven adres niet vinden.

  • Controleer het adres op typefouten, zoals ww.example.com in plaats van www.example.com.
  • Als u geen pagina’s kunt laden, controleer dan de gegevens- of wifi-verbinding van uw apparaat.

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • 24 september 2022

Het probleem is DNS. U heeft waarschijnlijk een alternatieve dns server ingesteld. Of u gebruikt software die dat doet.


  • Deelnemer
  • 24 september 2022

Ik stel geen andere dns in. Zal binnenkort de modem resetten. Hopelijk helpt dat. Ik ben wel een voormalige Telfort klant geweest.

Ik kan ook online niet de wifi checken.


Edgar81
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • 25 september 2022

Dit heeft te maken met je DNS cache. Wat je kunt doen is even een command prompt openen (Windows vlaggetje + R en typ vervolgens cmd en klik op de knop Ok. Er verschijnt een zwart venster waar je het volgende commando ingeeft: ipconfig /flushdns

 

Je krijgt dan een melding dat de DNS cache is leeggemaakt waarna je wel weer kunt inloggen op je modem zonder problemen. 


  • Deelnemer
  • 25 september 2022

Hoi Edgar,

Ik heb het Cache geleegd en het inladen van de site leek te lukken. Kreeg helaas toen hij ging doorladen naar mijnmodem.kpn dezelfde foutmelding.

Bedankt voor het meedenken.


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • 25 september 2022

Wat gebeurt er als u intikt: "nslookup mijnmodem.kpn"?

 


Bram van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17

@Haico heb je de laatste reactie van @Nick83 nog gezien?


  • Deelnemer
  • 29 september 2022

Hoi @Bram_,

Bedankt voor je reactie. De laatste reactie van @Nick83 niet gelezen. Zodra ik tijd heb ga ik dit doen. Nadien kom ik erop terug.

Groet,

Haico


  • Deelnemer
  • 1 oktober 2022

@Nick83 Ik krijg deze melding na nslookup:

Server:        127.0.0.53
Address:    127.0.0.53#53

Non-authoritative answer:
Name:    mijnmodem.kpn
Address: 192.168.2.254
Name:    mijnmodem.kpn
Address: fe80::be30:d9ff:fe05:3b23

*update ik ben inmiddels ingelogd op mijn pc. Het hoe en waarom is me nog steeds een raadsel. Bedankt voor jullie support!

groet,

 

Haico