Beantwoord

Klopt het dat mijn wifi gegevens hetzelfde zijn met nieuw modem?

  • 2 July 2023
  • 9 reacties
  • 272 keer bekeken

Reputatie 2

hoi ik heb sinds 2 wken een nieuwe modem mijn oude was defect maar ik kan nog steeds mijn oude login gebruiken van mijn oude modem terwijl op de nieuwe modem nieuwe ssid/naam achter op de modem staat kan dat kwaad of hoe kan ik dat veranderen heb al een keer reset gedaan maar zie de ssid naam niet staan  bij wifi om te verbinden 

gr theeke

 

 

icon

Beste antwoord door Ik_Combineer 2 July 2023, 12:13

Bekijk origineel

9 reacties

Badge +19

@Theeke 1958 kpn bewaart de gegevens en zet die weer in het nieuwe modem zodat je bij het omruilen van een modem meteen weer online kan. Gemak dient de mens😉.

Als je ooit wifi hebt ingesteld met de wifi-tool dan staan de gegevens online met betrekking tot je IP adres. Als je dan ooit een kpn modem wisselt worden dié gegevens opgehaald. En vervalt de standaard instelling die achter op de sticker staat. En hoef je niet al je apparaten weer in te stellen. Of, andersom, je modem weer van de gegevens te voorzien die al je apparaten kennen.

KPN Plug & Play. Gemak dient de mensch. (oh, dat is al vermeld 😃)

Reputatie 7
Badge +12

Als je ooit wifi hebt ingesteld met de wifi-tool dan staan de gegevens online met betrekking tot je IP adres. Als je dan ooit een kpn modem wisselt worden dié gegevens opgehaald. En vervalt de standaard instelling die achter op de sticker staat. En hoef je niet al je apparaten weer in te stellen. Of, andersom, je modem weer van de gegevens te voorzien die al je apparaten kennen.

KPN Plug & Play. Gemak dient de mensch. (oh, dat is al vermeld 😃)

Je hoeft niet eens je WiFi gegevens te hebben gewijzigd. Als het kpn modem ooit verbonden is met KPN dan worden de gegevens (beveiligd) bewaard.

Reputatie 2

heb ik nog een vraag  hoe kan ik weer inloggen in mijn modem heb hem al een keer gereset maar kan niks invullen.

Reputatie 7
Badge +12

Het makkelijkst is om in je browser naar 192.168.2.254 te gaan en hier in te loggen met het beheerderswachtwoord achterop je modem.

Ik krijg volgende week een nieuw modem omdat de Fritz Box een onveilig modem wordt. Kan ik mijn xs4all e-mail wel blijven gebruiken bij het nieuwe modem van KPN ( ook xs4all ) I hope so!

Reputatie 7
Badge +24

Ik krijg volgende week een nieuw modem omdat de Fritz Box een onveilig modem wordt. Kan ik mijn xs4all e-mail wel blijven gebruiken bij het nieuwe modem van KPN ( ook xs4all ) I hope so!

U heeft dus uw abonnement aangepast begrijp ik?

Dat hoefde niet de prijs per maand blijft hetzelfde. Het is voor de veiligheid dat ik een nieuw modem moet nemen omdat er bij bij klachten geen updates meer verholpen kunnen worden bij de Fritz box

Reputatie 7
Badge +24

Dat hoefde niet de prijs per maand blijft hetzelfde. Het is voor de veiligheid dat ik een nieuw modem moet nemen omdat er bij bij klachten geen updates meer verholpen kunnen worden bij de Fritz box

Als het abonnement niet gewijzigd is en de fritzbox is verouderd, dan zou u gewoon een nieuwe fritzbox horen te krijgen. Geen KPN modem.

Maar hoe dan ook: uw email zal gewoon blijven werken. 

Reageer