Beantwoord

Kpn box 12 icm SuperWiFi, 2 punten,als accesspoint (bedraad), software SGEJ1000060

  • 6 March 2024
  • 16 reacties
  • 113 keer bekeken

Reputatie 1

De monteur heeft 2 super wifi punten aangesloten als access point

Echter:

  • Deze lijken geen goede handover te doen. Als ik van boven naar beneden loop dan blijft mijn telefoon “plakken”  op het super wifi access point op zolder
  • Om dit te troubleshooten wil ik de configuratie in de kpn thuis app bekijken. Echter daar zijn de access points verdwenen. Toevoegen (scannen van QR code werkt niet, super wifi wordt niet gevonden). Mijn vermoeden is dat hierdoor ook de mesh functionaliteit niet werkt.
  • De thuis app wil inloggen op het modem. Dit lukt vaak niet. Ook via de browser op mijn laptop werkt dit vaak niet (verkeerd wachtwoord). Modem aan/uit biedt dan een oplossing en dan werkt het weer even.
icon

Beste antwoord door sjaak2000 6 March 2024, 21:04

Bekijk origineel

16 reacties

Badge +19

En blijft ie verbonden met de zolder of is ie na een paar minuten wel verbonden met het andere punt?

Reputatie 1

Hij blijft verbonden. Ik moet echt de wifi aan/uit zetten op mijn telefoon om om te schakelen.

Badge +19

Hoe is de opstelling van het modem en wifipunten? 

Reputatie 1
  • benedenverdieping: wifi in modem 
  • tussenverdieping: superwifi (zwart), bekabeld als AP
  • zolder: superwifi (zwart), bekabeld als AP

2.5 GHz / 5 GHz aan + gastnetwerk op beide frequenties

Badge +19

Heb je de boel al een gereset?

Reputatie 1
  • Heb het modem aan/uit gezet. Levert dat niet hetzelfde resultaat? Leidt resetten niet tot opnieuw configureren vanaf de fabrieksinstelling?
  • De superwifi punten heb ik nog niets mee gedaan. Kunnen die worden gereset?
Badge +19

Ik zou één voor één de SuperWiFi's resetten.  Dus eerst allebei uit dan de eerste resetten en een minuut of 10 later de andere. Zover ik weet is er een resetknopje. 

Reputatie 1

Ok.. ga ik proberen.

Even een drietal gerelateerde vragen:

  • zijn de superwifi punten straks ook zichtbaar in de admin-web-console op het modem
  • Of is het de bedoeling dat je dit alleen in de thuis-app ziet?
  • Hoe kun je deze punten beheren? Hebben ze een eigen web-console?

Hopelijk zie ik dat straks zelf :) Thanks.

Badge +19

Kijk hier even!!

Reputatie 1

Thanks.. 

  • Ik heb beide superwifi punten uit gezet.
  • Daarna tussenverdieping aan
  • Vervolgens een reset uitgevoerd (rood knipperend) en gewacht tot het punt weer online is (groen) => niets in de thuis app
  • Vervolgens opnieuw de QR code gescand in de app 
  • Na volledig verlopen van de timer => Geen SuperWifi punt gevonden
  • Het zolder punt staat nog uit.

Ik heb het superwifi punt bekabeld gelaten tijdens resetten. Ik zag in de handleiding dat je ook terugkunt naar het begin door te ontkoppelen van ethernet en daarna te resetten. Wellicht kan ik dat nog proberen.

Badge +19

Die thuisapp werkt niet meer dacht ik of gaat er binnenkort uit. Je zou nu alles in mijnkpn kunnen doen.

Reputatie 1

dat lijkt mij niet.. Als ik in de mijnkpn app kijk en ik klik op “ wifinetwerk beheren” , dan start hij de thuisapp op. 

De  “wifi manager”  lijkt een commerciële optie.  

Badge +19

Niet de wifimanager is prima maar ik niet voor dit doel. Er is vanalles gaande met de box 12 en de wifipunten.  Nieuwe software etc. Ik heb me daar niet in verdiept. Wellicht is er een forumlid die je daar meer over kan vertellen of kijk even in de kennisbank.

Reputatie 1

@Joep1965 : dank voor je hulp. Ik heb het aan de praat. 

Uiteindelijk is de harde reset van het modem (met een paperclip, naast de power button) de oplossing. Stom dat aan/uit en dat de reset in de web-console niet goed werkt.  Nadeel is wel dat je het admin ww opnieuw moet instellen. Dus noteer het oude voordat je dit doet zodat je dit terug kunt zetten en dat zowel de app als de webpagina blijven werken. De rest blijft behouden (ssid, wifi instellingen, etc). Hierdoor moet ik echt de meterkast in. Ik zie dat je snel antwoordde op mijn vraag. Wellicht heb je er iets aan als je andere gebruikers in nood helpt :) 

Resultaat

  • De thuisapp ziet alle verbonden devices 
  • De thuisapp laat ook de beide netwerk als tab weer zien (met QR codes)
  • De thuisapp laat de superwifi access punten zien
  • De webapp laat ook alles zien.
  • wifiman (geweldige app) laat ook onder mijn ssid alle 2 de access points zien en het modem.

Nu benieuwd of handover de komende tijd soepel werkt op mijn telefoon. 

Reputatie 1

Hmm.. ik zie niet alle bekabelde devices in de web-console. Beetje vreemd. Blijft allemaal een beetje wankel. Zal daar wel een nieuw issue voor openen.

Reputatie 1

@Joep1965 : je had gelijk. De thuisapp is uitgefaseerd. Wellicht hing dit samen met de software update op mijn modem.

Reageer