Beantwoord

KPN Box 12 interface extreem traag

  • 30 March 2023
  • 17 reacties
  • 1278 keer bekeken

Reputatie 2

Heeft iemand ENIG idee waarom de interface van de KPN Box zo ongelooflijk langzaam is? Als ik iets in mijn router moet instellen, duurt het soms wel een minuut om van de ene pagina naar de andere te gaan; dit werkt enigszins frustrerend.

icon

Beste antwoord door BruisTablet 30 March 2023, 23:52

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Er zitten nog problemen in de software. Er is begonnen met opvolg software.

 

https://forum.kpn.com/product-updates/kpn-box-12-update-naar-kpn-software-v12-c-22-23-14-584113/index4.html

Reputatie 2

 

Er zitten nog problemen in de software. Er is begonnen met opvolg software.

 

https://forum.kpn.com/product-updates/kpn-box-12-update-naar-kpn-software-v12-c-22-23-14-584113/index4.html

Duidelijk. Dank je Bruis.

 

Wel gek dat zo’n router wordt ge-released terwijl het kennelijk niet goed werkt. Dit geldt ook voor de super wifi punten; nu moet ik dat ding terugsturen omdat mijn mac filter compleet omzeilt wordt zolang dat ding is aangesloten. Werkelijk bizar.

Reputatie 7
Badge +24

Wel gek dat zo’n router wordt ge-released terwijl het kennelijk niet goed werkt. 

Bij de release werkte het wel gewoon goed. De problemen zijn gekomen bij latere firmware updates.

Reputatie 2

Wel gek dat zo’n router wordt ge-released terwijl het kennelijk niet goed werkt. 

Bij de release werkte het wel gewoon goed. De problemen zijn gekomen bij latere firmware updates.

Wat hebben ze met de nieuwe firmware updates dan ‘verbeterd’?

Reputatie 7
Badge +24

Wel gek dat zo’n router wordt ge-released terwijl het kennelijk niet goed werkt. 

Bij de release werkte het wel gewoon goed. De problemen zijn gekomen bij latere firmware updates.

Wat hebben ze met de nieuwe firmware updates dan ‘verbeterd’?

Wat mij betreft eigenlijk niks. Maar goed... bij de release konden de SuperWiFi's niet draadloos gekoppeld worden. En er is nu ook Extra WiFi.

Ze zijn aan het knoeien geweest met inloggen via https. Wat niet werkt. Daarbij is ook nog een keer het certificaat verlopen. Wat maanden geduurt heeft voordat da weer gefixt was. En straks bij de nieuwe firmware word het hele inloggen via https weer terug gedraaid geloof ik. Dus straks gewoon weer onbeveiligd via http.

Reputatie 2

Wel gek dat zo’n router wordt ge-released terwijl het kennelijk niet goed werkt. 

Bij de release werkte het wel gewoon goed. De problemen zijn gekomen bij latere firmware updates.

Wat hebben ze met de nieuwe firmware updates dan ‘verbeterd’?

Wat mij betreft eigenlijk niks. Maar goed... bij de release konden de SuperWiFi's niet draadloos gekoppeld worden. En er is nu ook Extra WiFi. 

Tja, ik heb niet veel aan superwifi als al mijn beveiliging wordt omzeild. Weet je hoe ongelooflijk makkelijk het is om wifi wachtwoorden te brute-forcen? Ook als je sterke wachtwoorden hebt.

 

Wat is “Extra wifi” dan?

 

Ik ben heel tevreden over mijn glasvezel verbinding, maar de geleverde apparatuur en service is niet geweldig, helaas.

Reputatie 7
Badge +8

Wel gek dat zo’n router wordt ge-released terwijl het kennelijk niet goed werkt. 

Bij de release werkte het wel gewoon goed. De problemen zijn gekomen bij latere firmware updates.

Wat hebben ze met de nieuwe firmware updates dan ‘verbeterd’?

Wat mij betreft eigenlijk niks. Maar goed... bij de release konden de SuperWiFi's niet draadloos gekoppeld worden. En er is nu ook Extra WiFi. 

Tja, ik heb niet veel aan superwifi als al mijn beveiliging wordt omzeild. Weet je hoe ongelooflijk makkelijk het is om wifi wachtwoorden te brute-forcen? Ook als je sterke wachtwoorden hebt.

 

Wat is “Extra wifi” dan?

 

Ik ben heel tevreden over mijn glasvezel verbinding, maar de geleverde apparatuur en service is niet geweldig, helaas.

Extra wifi is gewoon een functie om een extra wifi naam in de lucht te kunnen brengen maar dan met controle over of dit alleen via 2.4Ghz of 5Ghz gebeurt over over beide frequentiebanden.

MAC filterings functies kunnen op meerdere niveaus aanwezig zijn. Op het modem zelf en/of op het apparaat zoals een superwifi.

Het zit zeker niet op een superwifi. Bij de nieuwe software op de v12 zitten wel filterfuncties beschreven.

Reputatie 2

Wel gek dat zo’n router wordt ge-released terwijl het kennelijk niet goed werkt. 

Bij de release werkte het wel gewoon goed. De problemen zijn gekomen bij latere firmware updates.

Wat hebben ze met de nieuwe firmware updates dan ‘verbeterd’?

Wat mij betreft eigenlijk niks. Maar goed... bij de release konden de SuperWiFi's niet draadloos gekoppeld worden. En er is nu ook Extra WiFi. 

Tja, ik heb niet veel aan superwifi als al mijn beveiliging wordt omzeild. Weet je hoe ongelooflijk makkelijk het is om wifi wachtwoorden te brute-forcen? Ook als je sterke wachtwoorden hebt.

 

Wat is “Extra wifi” dan?

 

Ik ben heel tevreden over mijn glasvezel verbinding, maar de geleverde apparatuur en service is niet geweldig, helaas.

Extra wifi is gewoon een functie om een extra wifi naam in de lucht te kunnen brengen maar dan met controle over of dit alleen via 2.4Ghz of 5Ghz gebeurt over over beide frequentiebanden.

MAC filterings functies kunnen op meerdere niveaus aanwezig zijn. Op het modem zelf en/of op het apparaat zoals een superwifi.

Het zit zeker niet op een superwifi. Bij de nieuwe software op de v12 zitten wel filterfuncties beschreven.

 

Ik weet dat er wifi versterkers zijn waar je mac filters op kunt instellen. Helaas heeft KPN mij hun versterker aangesmeerd waarbij het niet kan; erg frustrerend vooral omdat ze weigeren het terug te nemen omdat ik het “al 20 dagen” in mijn bezit heb. Zelfs ziggo deed niet zo moeilijk.

KPN Box 12 interface extreem traag, voor mij hetzelfde als de eerste post boven. Ik kreeg dit modem via een ruilactie een maand of zo geleden. werkt ok, maar 2 puntjes
-1 : certificaat vernieuwen vanwege trage  web pagina.
-2 : instellen lokaal IPadres niet mogelijk zit gebonden aan 192.168.2 enz. eerste modem/router die ik met deze blokkade tegenkom.
Zou fijn zijn als dit opgelost kan worden. Is het niet handiger als de gebruiker dit als download kan updaten i.p.v. zgn upload van Hengeloo...kpn ofzo?? die nooit kwam ( certificaat UPD) Groet Bart Den Haag

 

Hallo @Bart1957 er is een upgrade van de firmware aanstaande, zie onderstaande link:

KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.22.23.14 | KPN Community

Reputatie 4
Badge +2

Ik heb graag al het WiFi uit staan, maar andersom werkt ook.

 

Mijn oplossing elke keer:

 

Na de modem uit/aan zetten is de Gui weer traag.

1: Inloggen op modem, ja duurt even.

2: WiFi aanzetten via https://192.168.2.254/2.0/gui/#/wifi/2.4GHz/priv/settings

(Nu is de Gui alweer snel)

3: Wifi uitzetten, mijn gewenste settings.

 

Elke keer uitvoeren na een modem reboot of uit/aan gezet te hebben.

Ik heb graag al het WiFi uit staan, maar andersom werkt ook.

 

Mijn oplossing elke keer: ….

 

 

Ik vind het bizar dat het nodig is…. maar dit werkt voor mij ook. Dank voor het delen!

Reputatie 2

Mijn firmware is ge-updatet (nieuwe interface) en alle problemen zijn opgelost.

Mijn firmware is ge-updatet (nieuwe interface) en alle problemen zijn opgelost.

interessant! Welke GUI firmware versie heb jij? Ik heb GUI versie 5.48.11 en SGEJ1000060E

Reputatie 2

Mijn firmware is ge-updatet (nieuwe interface) en alle problemen zijn opgelost.

interessant! Welke GUI firmware versie heb jij? Ik heb GUI versie 5.48.11 en SGEJ1000060E

Geen idee. Heb firmware V12

Dit is bizar. Aanzetten WiFi en de pagina werkt wel prima, anders dus extreem langzaam.

Dit is bij mij nog steeds extreem traag. Kan de nieuwe software erop gezet worden? Dit is namelijk tamelijk onwerkbaar. Mijn softwareversie is SGEJ1000060E.