Beantwoord

KPN Box 12 valt vaak uit

  • 21 October 2023
  • 10 reacties
  • 759 keer bekeken

Sinds 11 september overgestapt naar KPN glas met als modem Box 12.  Geïnstalleerd door een KPN monteur. Zoals velen valt ten minste 1x per dag de Box uit een start zichzelf weer op. 1 rood lampje op de Modem dat langzaam over gaat in de vertrouwde groene lampjes.  Maar minutenlang geen TV en internet. Klantenservice heeft gekeken en een update geplaatst. Helaas blijft het probleem, tot steeds grotere irritatie. Ik neem aan bij heel veel klanten. Dat kan toch niet? Dan is er iets mis met het toestel/firmware en KPN laat iedereen zoeken op het forum, maar een oplossing is er kennelijk niet. Ik denk er serieus over mijn contract te beëindigen en weer naar mijn vorige provider te gaan. Dus KPN, help u een die vele anderen met dit probleem.

icon

Beste antwoord door Liesbeth van KPN 24 October 2023, 20:35

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 5
Badge +8

Hoi @Jaco6, welkom op het forum en bij KPN! 

Het is zeker niet de bedoeling dat de Experia Box steeds uitvalt. Ik zie dat je je profiel hebt ingevuld, dankjewel daarvoor, en ik heb zonet de verbinding gecontroleerd. Ik zie vandaag geen verbreking terug, maar in de afgelopen dagen wel verschillende. De oorzaak van de verbreking lijkt thuis te ontstaan, bijvoorbeeld doordat je zelf de Experia Box even opnieuw opstart, er een stroomonderbreking is of dat een kabel geen contact meer maakt. 

Ik zie dat je een glasvezelverbinding hebt en je geeft aan dat het lampje op de Experia Box rood wordt. Zie je ook een verandering bij de lampjes op het glasvezelkastje? Blijven deze hetzelfde branden of gaan ze uit of knipperen? Vanaf het glasvezelkastje loopt een kabel naar de rode poort WAN op de Experia Box. Mocht je weer een onderbreking opmerken, wil je dan het glasvezelkastje twee minuten stroomloos maken, de Experia Box uitzetten en deze kabel controleren? Is de kabel goed bevestigd? Je kan het beste de kabel even losmaken, losklikken en daarna weer bevestigen. Mocht je een andere kabel hebben om te testen, probeer dan vooral eens een andere kabel. 

Opnieuw een onderbreking na deze stappen? Laat het dan vooral weten. 

Beste Liesbeth van KPN, de stand van zaken: na een paar dagen zonder verstoring is de Box weer uitgevallen, waarna ik alle stappen die jij aangaf gevolgd heb. De lampjes op de glasvezel kast blijven aan als de Box uitvalt, op een kort moment na als de Box weer opstart. Dus we zijn weer terug bij af, op de meest ongelukkige momenten valt tv en internet weg. Daarbij komt inmiddels dat het geluid van niet synchroon loopt en de tv beelden soms enorm haperen en stotteren. De betrouwbaarheid van het systeem is dus nihil gebleken en ik pas er voor dit iedere keer zelf op te moeten lossen. Er is sprake van een wan prestatie, KPN levert niet wat zij overal beloofd. Als ik dan zie dat mijn problemen heel vaak voorkomen is het vreemd dat dit nog steeds niet is opgelost. Deze onbetrouwbaarheid is voor mij een reden om het contact te beëindigen.

Hooi Jaco6

Ik ervaar hetzelfde probleem. Alles geprobeerd, zelfs een nieuw modem, niets helpt. KPN, die ik hoog in het vaandel had, valt verschrikkelijk tegen. Idd reden voor opzegging, als het niet beter gaat worden.

Dat wilde ik even kwijt. Ik zit me groen en geel te ergeren aan dit waardeloze internet.

Hoe gaat het nu bij jou?

Ezzy

Ezzy,

Met een nieuw modem ( ik bleek slechte firmware te hebben in het modem, update kon daardoor niet geplaatst worden) is de uitval van het modem niet meer voor gekomen. Wel heb ik dagelijks problemen met het synchroniseren van het geluid. Ik kan je dus aangeraden nog een keer te bellen met de service afdeling en nogmaals je probleem voorleggen. Ik had binnen 3 uur en monteur in huis!

Hier exact hetzelfde probleem. Monteur is al geweest en zowel glasvezelkastje als modem vervangen. Het is een aantal weken goed gegaan en vandaag valt continu de modem weer uit, om zichzelf vervolgens opnieuw op te starten. Twee keer gebeld met de KPN, eigenlijk zo’n beetje alles geprobeerd, en helaas blijft de ellende aanhouden. @Liesbeth van KPN het lijkt een omvangrijk probleem te zijn en volgens mij hardware gerelateerd. Hopelijk krijgt het bij jullie de juiste aandacht.

Hier ook, maar dan met dsl in afwachting van glasvezel. Al anderhalf jaar. Ik heb nog niet gebeld met support, want ik heb nogal wat persoonlijke instellingen in de router staan. Superstom ook dat je daar geen backup van kunt maken.

Hier helaas exact hetzelfde probleem. Ca. Weken klant met glasvezel en modem kpn box 12 (sagemcom). Modem valt minimaal 1 keer per dag uit, vandaag en gisteren al een keer of 6. Hebben installatie met 4 superwifi punten, werkte de eerste dagen perfect! Op dit moment niet meer en zwaar ontevreden. KPN belt ook niet terug, maar ik wil zo snel mogelijk een oplossing en nieuwe modem!

Het continu uitvallen en opnieuw opstarten blijkt een kinderziekte in de Box 12 te zijn. (aldus de monteur) Bijzonder vreemd dat hij dit wel weet en de helpdesk niet. Dat had mij en hun een hoop triall and error pogingen en tijd gescheeld. 

Monteur heeft opnieuw de Box vervangen voor een nieuw exemplaar and so far so good. 

Het continu uitvallen en opnieuw opstarten blijkt een kinderziekte in de Box 12 te zijn. (aldus de monteur) Bijzonder vreemd dat hij dit wel weet en de helpdesk niet. Dat had mij en hun een hoop triall and error pogingen en tijd gescheeld. 

Monteur heeft opnieuw de Box vervangen voor een nieuw exemplaar and so far so good. 

Daar vreesde ik al voor, morgen komt KPN monteur en ik ben zeer benieuwd...

Hier precies dezelfde problemen. Na maanden en en vaak bellen eindelijk een nieuwe modem gekregen, het is een aantal weken goed gedaan maar nu helaas weer precies dezelfde problemen met een andere modem ...

Reageer