Beantwoord

LAN instellingen aanpassen op de KPN Box 12

  • 19 October 2023
  • 8 reacties
  • 160 keer bekeken

Mijn hardware firewall is voor geconfigureerd. De WAN port gebruikt 192.168.1.1 en LAN port is ingesteld op DHCP. Om deze in te kunnen gebruiken wil ik mijn KPN LAN instellen op 192.168.1.xxx waarbij ik de KPN box dan op 192.168.1.254 zet.

Dit blijkt niet te kunnen? In MijnModem.KPN zijn de LAN instellingen ingesteld op 192.168.2.254 en grey-out. 

Ik heb KPN box 12, de software versie is SGEJ1000060E.

Weet iemand wat er mis is met mijn box?

icon

Beste antwoord door BruisTablet 19 October 2023, 18:38

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Er is niets mis. In die software versie zijn dat soort functies gewoon onbereikbaar gemaakt. In de nieuwe opvolgsoftware is dat allemaal aanpasbaar en zou dit geen problemen meer moeten opleveren. Die update wordt in delen verspreid door kpn en komt vanzelf een keer aan. Eerder bij huishoudens die nu alleen een v12 hebben zonder wifi extenders.

Als het aan verouderde software ligt. Waarom worden deze routers met oude software nog uitgeleverd? Onbegrijpelijk en geeft alleen maar ergernis en frustratie bij nieuwe klanten!! Ik wil gewoon simpelweg mijn thuisnetwerk kunnen instellen.

Reputatie 7
Badge +24

Als het aan verouderde software ligt. Waarom worden deze routers met oude software nog uitgeleverd? Onbegrijpelijk en geeft alleen maar ergernis en frustratie bij nieuwe klanten!! Ik wil gewoon simpelweg mijn thuisnetwerk kunnen instellen.

Omdat de witte SuperWiFi's en de Experia WiFi's nog steeds niet met de nieuwe KPN firmware kunnen samenwerken. Daarom word de box nog steeds met de 60E firmware uitgeleverd. Dat is de laatste versie waarmee de witte SuperWiFi's en de Experia WiFi's wel mee kunnen samenwerken. 

Dat zal wel zo zijn. Is een kpn probleem en wordt nu mijn probleem van gemaakt.  Ik wil simpel mijn huidige netwerk zoals mijn nas server kunnen gebruiken, teveel aan te sleutelen. Hoe kan ik dit snel oplossen? Nieuwe apparatuur laten op sturen? 

Reputatie 7
Badge +24

Dat zal wel zo zijn. Is een kpn probleem en wordt nu mijn probleem van gemaakt.  Ik wil simpel mijn huidige netwerk zoals mijn nas server kunnen gebruiken, teveel aan te sleutelen. Hoe kan ik dit snel oplossen? Nieuwe apparatuur laten op sturen? 

Gewoon het subnet gebruiken wat de KPN Box uitgeeft. Op sommige voorgaande modems van KPN was het ook niet mogelijk om het subnet te wijzigen. Bij KPN vinden ze dat heel normaal. U zult dus geen andere apparatuur kunnen krijgen. Wat u als probleem bestempeld zien ze bij KPN helemaal niet zo.

Het gaat niet om de subnet. Ik wil gewoon de dhcp server van de router de zelfde ip-range laten uitdelen als de router van mijn vorige provider. Het is toch mijn eigen privé LAN , mag toch zelf inrichten zoals ik zelf wil? Of mag dat ook niet?

Reputatie 7
Badge +24

Het gaat niet om de subnet. Ik wil gewoon de dhcp server van de router de zelfde ip-range laten uitdelen als de router van mijn vorige provider.

Dat is dus het subnet. 

Het is toch mijn eigen privé LAN , mag toch zelf inrichten zoals ik zelf wil? Of mag dat ook niet?

Jawel hoor. Maar dan zult zelf een router aan moeten schaffen. Een fritzbox bijvoorbeeld. 

Als het aan verouderde software ligt. Waarom worden deze routers met oude software nog uitgeleverd? Onbegrijpelijk en geeft alleen maar ergernis en frustratie bij nieuwe klanten!! Ik wil gewoon simpelweg mijn thuisnetwerk kunnen instellen.

Hier gisteren een monteur gehad, gaat tegenwoordig zo dat je het zelf in kan stellen zei die. Nou, mooi niet en nu de NAS onbereikbaar.. Frustratie dus nu hier..Waarom heeft de 1 wel de nieuwe software en anderen niet om dat te kunnen veranderen? Concurentie doet dit veel beter..

(edit) o vanwege de super wifi's lees ik net, die heb ik niet)

Reageer