Beantwoord

Mijn Box 12, met software SGEJ1000060, laat niet alle bekabelde devices zien

  • 7 March 2024
  • 8 reacties
  • 116 keer bekeken

Reputatie 1

In de web-admin console

  • Ik zie maar enkele bekabelde devices in de “client list”  
  • Ook sommige wifi devices (via super wifi) lijken te ontbreken in de “client list” (sonos). 
  • Devices zijn ook niet zichtbaar onder de “DHCP leases”, terwijl ze wel een IP adres toegekend hebben gekregen.

In de thuisapp zijn de sonos wifi devices ook niet zichtbaar.

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 8 March 2024, 14:31

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Dat komt doordat sommige apparaten zich wel eens langere tijd stil houden. Dan denkt de KPN Box dat ze er niet meer zijn. 

Reputatie 1

@Nick83 : dat dacht ik ook. Vandaar dat ik maar eens muziek van mijn Sonos ben gaan streamen. Geen resultaat.

 

Echter verbinden vanaf een bekabelde computer met web-console lijkt plots wel te werken. Dan zijn alle bekabelde connecties ook zichtbaar.. Vreemd.. Het voelt allemaal heel instabiel aan.

 

En dan heb ik het nog niet gehad over “ please change default value for SSID and Security Key” . Wat denkt men? Dat ik 30 apparaten opnieuw ga instellen als ik alleen maar een kanaal wil wijzigen? Het betreft overigens niet alleen het id op de achterkant an het apparaat. Ik open wel een nieuw issue daarvoor.. 

Reputatie 7
Badge +8

Die oude software reeks (xxx60E) staat stil bij KPN en daar komen dus geen updates op.. Men is over op de nieuwe software van een andere leverancier maar nog niet iedereen heeft deze.

Reputatie 7
Badge +30

We waarderen dat je deze feedback komt geven, @sjaak2000! Maar Bruistablet heeft het bij het rechte eind. We zijn met de overgang naar nieuwe Software. Wat betekent dat er op de versie die jij hebt niet verder doorontwikkeld wordt. 

 

Hier lees je meer over de nieuwe Software in het algemeen:

En de meest recente update daarop:

 

Wanneer jij deze update gaan krijgen kan ik zo niet zeggen.  We zijn voorzichtig met de algehele uitrol van de KPN Software en doen dit stapsgewijs. Afwachten is het enige advies dat we kunnen geven.

Op dit moment is de KPN Software ook nog niet beschikbaar voor SuperWifi 1 en Experia Wifi. Maak je dan ook gebruik van een of meer van deze, dan ben je sowieso nog niet aan de beurt. 

Reputatie 1

@Erik van KPN @BruisTablet .. dank.. Ik ontwikkel zelf software en weet ook hoe dit werkt. Eindigde gisteren in wat frustratie na 2 dagen worstelen met allerlei issues. Eerst leek het modem mijn superwifi 2 accesspoints niet meer te herkennen. Toen dat weer werkte had ik mijn oude probleem weer terug (nauwelijks  verbinding op 2.5 GHz op mijn benedenverdieping). Lijkt iets te zijn in de ‘handover’ tussen devices. Daarna dit probleem en toen de volgende weer..

Als de mogelijkheid er is: houdt me op de hoogte van updates.

Reputatie 7
Badge +30

Als de mogelijkheid er is: houdt me op de hoogte van updates.

Daarvoor kun je het beste de Product Updates in de gaten houden. Je kunt je daarop abonneren, dan krijg je een mail als we een nieuwe Update publiceren. Je kan niet sorteren op onderwerp, dus je krijgt dan ook mails voor updates op andere producten naast modems.

Reputatie 1

@Erik van KPN: nieuwe versie van de software is inmiddels uitgerold op mijn modem. Voelt stabieler aan. Hartelijk dank.

Reputatie 1
Badge

@Erik van KPN: nieuwe versie van de software is inmiddels uitgerold op mijn modem. Voelt stabieler aan. Hartelijk dank.

Dat is snel 😉. @Erik van KPN, als jullie toch bezig zijn houd ik mij aanbevolen. Geen SuperWifi o.i.d.. Alleen mijn eigen ASUS wifirouter er achter. Deze heeft beter wifi en 2 werkbare USB aansluitingen.

Reageer