Beantwoord

Mijn Box 12 zou een firmware update krijgen, maar die is niet gelukt. Wat nu?

  • 26 March 2024
  • 12 reacties
  • 233 keer bekeken

Goedemorgen,

Gisteren bericht gehad dat Box12 firmware upgrade zou ontvangen. Vanochtend blij ingelogd op webinterface modem… maar die heeft nog gewoon de oude software (SGEJ1000060E). Wel geeft de log aan dat er vannacht vanaf 1:00 een aantal firmware upgrades succesvol zijn uitgevoerd. Maar toch draait de oude firmware nog. Wel is de koppeling met het Superwifi2-punt verbroken. 

Inmiddels ook harde reset uitgevoerd (terug naar fabrieksinstellingen), maar modem blijft op oude software hangen. Wat kan ik nu doen om de nieuwe software alsnog te krijgen?

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 27 March 2024, 12:54

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Welke firmware versie had de box gisteren? 

@Nick83 ik heb helaas niet genoteerd wat de versie gisteren was, maar ik zat op de oude Box12-webinterface, en dat zit ik nu nog steeds, dus ik heb het sterke vermoeden dat er geen upgrade heeft plaatsgevonden. Ook managen van de wifi via de MijnKPN app werkt niet, en nog wel via de KPN Thuis-app, dus ik zit zeker nog op de oude firmware. Dit is wat de webinterface me nu geeft:

Software Version SGEJ1000060E
Bootloader 0.96.42-sec
GUI Version 5.48.11
System Up Time 00h50m39s
Datapump Version A2pv6L047d.d27o
Reputatie 7
Badge +11

Het zou dus kunnen zijn dat de wifipunten een upgrade hebben gehad @nonplus 

Dat zou kunnen inderdaad @N.N. ; maar twee zaken wijzen toch op pogingen de firmware van de Box12 zelf bij te werken:

  1. De SMS en pushnotification gisteren van KPN, verwijzend naar https://kpn.com/modemupdate, waar duidelijk wordt gesproken over nieuwe modemsoftware, en niet alleen een SWP-update; 
  2. De logs van de modem, waarin om 1:00u vannacht diverse firmware updates en “warm resets” werden uitgevoerd (zoals aangekondigd in de notification). Helaas heb ik die logs niet meer omdat ik vanochtend de modem een factory reset heb gegeven (zonder resultaat)
Reputatie 7
Badge +11

Ziet de startpagina van je modem er uit volgens de nieuwe software of nog de oude pagina @nonplus ?

Als het nog de oude pagina is, dan is het een niet-zichtbare update geweest.

A;ls het de nieuwe pagina is met een afbeelding van de modem staat er tevens onderaan een firmwareversie met 38 of 39 aan het eind.

 

Reputatie 7
Badge +24

Het kan zomaar zijn dat u nog een oudere versie had. En dat u nu de 60E gekregen heeft.

@N.N. Het is zeker nog de oude startpagina. Als het inderdaad een niet-zichtbare update is geweest, dan is het wel erg verwarrend dat ik gewezen wordt op kpn.com/modemupdate, waar de nieuwe interface en functies worden aangeprezen, die ik dus (nog) niet heb.

@Nick83 Ja jammer dat ik gisteren geen screenshot gemaakt heb van de softwareversie, nu weet ik niet of er überhaupt een update heeft plaatsgevonden. 

Voor mij blijft dus wel de grote vraag: ga ik nog een keer de update naar de nieuwe softwareversie krijgen, of staat mijn modem nu in de systemen van KPN ten onrechte aangemerkt als “bijgewerkt”, terwijl dat dus niet zo is.

De telefonische helpdesk kon mij daar niks over zeggen, ik dacht dat ze wel gemakkelijk even in het systeem zou kunnen duiken om de status van mijn modem te checken, maar dat was allemaal niet mogelijk. Dat verbaast me wel eerlijk gezegd. 

Reputatie 2
Badge

Goedemiddag. 

Sorry dat ik hier in jouw topic binnen val, maar hier precies hetzelfde.
Gisteren een berichtje ontvangen en tot op heden nog geen enkele update gezien.

Ik lees dus maar even mee.

Reputatie 7

Hoi! Het kan gebeuren dat het ons beheersysteem niet lukt om de update te pushen. In zo'n geval weet het systeem dat het niet gelukt is, dus dan wordt je op een later moment alsnog weer meegenomen. Wel kan het dan handig zijn om je Box 12 even een keer te resetten. Dit omdat het niet lukken van een update wel vaak een signaal is dat de koppeling tussen het beheersysteem en jouw modem niet optimaal is. Een reset kan dit verhelpen omdat het die verbinding ook weer opnieuw maakt. 

Reputatie 2
Badge

Goedenavond,

Afgelopen dagen heb ik meerdere meldingen ontvangen dat ik vannacht tussen 00:00 en 06:00 uur de nieuwste update voor mijn modem zou ontvangen. Tot op heden blijft mijn modem maar op SGEJ1000060E draaien.

Ik heb de modem meerdere malen gereset, software- als handmatig. Meerdere malen stroomloos gemaakt maar dit schijnt niet te helpen.

Kan er iemand met mij meekijken waarom de update niet doorgezet wordt?

 

  • Admin: topic samengevoegd met bestaand topic 
Reputatie 2
Badge

@admin, dit is niet mijn topic. Vandaar ik een eigen topic had gestart omdat ik graag wil weten waarom de update niet wordt doorgezet.

Reputatie 7

@admin, dit is niet mijn topic. Vandaar ik een eigen topic had gestart omdat ik graag wil weten waarom de update niet wordt doorgezet.

Ik denk dat een van mijn collega's zich vergist heeft, omdat je al wel eerder hier in dit topic gereageerd had, @Muskito.  Maar, het antwoord op je vraag staat wel letterlijk in dit topic:

 

Hoi! Het kan gebeuren dat het ons beheersysteem niet lukt om de update te pushen. In zo'n geval weet het systeem dat het niet gelukt is, dus dan wordt je op een later moment alsnog weer meegenomen. Wel kan het dan handig zijn om je Box 12 even een keer te resetten. Dit omdat het niet lukken van een update wel vaak een signaal is dat de koppeling tussen het beheersysteem en jouw modem niet optimaal is. Een reset kan dit verhelpen omdat het die verbinding ook weer opnieuw maakt. 

 

Het is niet zo dat een reset er voor zorgt dat de update dan gelijk wordt gedaan. Het is alsnog dan afwachten op de nachtelijke ronde waarin jouw modem dan (opnieuw) wordt meegenomen. Ik zou verwachten dat hij dan ergens deze week omklapt.

Reageer