Beantwoord

Modem heeft wifinaam en wachtwoord van het oude modem

  • 11 March 2024
  • 4 reacties
  • 71 keer bekeken

Gisteren bij mijn schoonzus geweest. Ik denk ga daar even op de wifi. Maak foto van de achterkant met de sticker +wachtwoord. Probeer het modem te vinden en vernieuw dus de verbindingen. Modem verschijnt niet. Vraag aan mijn schoonzus heb jij ooit een ander modem gehad? Nou dat weet ik niet meer. Maar ik heb hier wel nog de gegevens opgeschreven, dus vul die modem naam in en het wachtwoord was ze ooit opgeschoten had en ik heb wifi verbinding. Oude modem naam begon met volgens mij hoofdletter H220N en modem wat er staat H369A. 

Hoe kan het dat ik de H369A niet te zien krijgt bij de wifi verbindingen.

Gr. Jan

icon

Beste antwoord door RBxx 11 March 2024, 16:36

Bekijk origineel

4 reacties

Dat is juist het handige bij een modemwissel @JandeHaan , de KPN-systemen  ‘onthouden’ de wifi inloggegevens en zetten die automatisch over in het nieuwe modem dan hoef je thuis geen aanpassingen te doen en kun je op de bestaande voet verder met het nieuwe modem.

Vind jouw schoonzuster het maar zo goed dat jij in haar persoonlijke wifi komt? Als ze verstandig is zet ze de gastwifi aan voor 'derden’. Want ‘derden’ hebben niets te zoeken in de persoonlijke wifi van een ander, ook al is het familie. Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn tegenwoordig.

 

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @JandeHaan 

Om het voor de klant gemakkelijker te maken bewaart KPN de wifi-gegevens ook online in een beveiligde omgeving. Bij reset van een modem of bij het vervangen van een modem worden deze gegevens weer terug in het modem geplaatst. Dat voorkomt dat allerlei wifi gebruikers zoals PC, laptop, mobiele telefoons en overige apparaten (slimme lampen, stekkers, thermostaat e.d.) allemaal met nieuwe gegevens verbinding moeten maken.

Kennelijk stond daar eerst een Experia Box v7 (ZXV10 H220N) en nu een v10 (ZXHN H369A)

Bedankt voor de snelle antwoorden. En ik maar zoeken met mijn schoonzus naast me hoor. Ik wist niet dat met een nieuw modem en wifi naam ook op de achtergrond de  "oude gegevens" met het nieuwe modem werkte.

Reputatie 7
Badge +24

Sowieso is het altijd verstandig om de default WiFi naam en wachtwoord van een modem te wijzigen. Of in ieder geval het wachtwoord. Precies om te voorkomen wat u hier doet:

Maak foto van de achterkant met de sticker +wachtwoord.

Om diezelfde reden zou je ook WPS uit moeten schakelen. 

Voor gasten is er een gastennetwerk. Die horen niet op het normale netwerk. 

Reageer