Vraag

Modem of verbinding onstabiel, mijn zoon kan niet gamen

  • 6 February 2022
  • 38 reacties
  • 283 keer bekeken

Mijn modem valt steeds uit, mijn zoon kan zijn spel niet meer spelen en dit is al een paar dagen zo. Alles is gecheckt, wifi signaal is gewoon goed en diverse keren modem opnieuw opgestart en resets uitgevoerd. Het ligt m.i.z. echt aan de verbinding die steeds wegvalt en ik ben er nu wel klaar mee.

 

Kan ik mijn modem (Experia Box v10) omruilen voor een nieuwe, een betere versie?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

38 reacties

Hoi @CBC ,

Naar mening van vele is er geen betere versie dan de v10 en daarnaast ruilt kpn de v10 niet om.

Heb je een DVS of switch in je netwerk?

En heb je het modem al eens gereset?

En heb je glas of koper?

Modem al diverse keren opnieuw opgestart en via jullie programma paar keer resets uitgevoerd. Geen DVS het spel van mijn zoon was met kabel aangesloten direct op de router. De lijn is koper

 

Badge +19

Is het alleen de WiFi die uitvalt of start het modem opnieuw op? Gaat er een oranje of rood lampje branden op het modem?

Modem al diverse keren opnieuw opgestart en via jullie programma paar keer resets uitgevoerd. Geen DVS het spel van mijn zoon was met kabel aangesloten direct op de router. De lijn is koper

 

Je hebt ook geen switch?

Wil je ook eens een ´monteursreset´ proberen?

Dat doe je zo:

 

verbinding valt uit en de modem start opnieuw op. Soms kan het een paar uur goed gaan maar zojuist had ik weer geen verbinding, de 2e x vandaag. Rood lampje zag ik net

Is het DSL kabeltje rond of plat?

Op de router zie ik geen reset- of herstelknop. Alleen aan/uit en knop voor Wifi apparaten te zoeken (aan de zijkant)

 

De herstelknop zit aan de voorkant,De resetknop aan de zijkant.

Mijn handschrift met de muis is niet super maar ik hoop dat je het kan lezen!

Bedoel je DSL? DSL kabel is plat. Waar kan ik DSI kabel vinden?

 

Ja, Ik bedoel DSL.

Ah,Dan hebben we hier de mogelijke oorzaak.Bel morgen even met 0800-0402 en vraag of ze een DSL kabel kunnen opsturen!

Via het forum kan hij ook opgestuurd worden,Vul daarvoor je forumprofiel in.

Sorry maar die herstelknop heb ik echt niet op de voorkant (ook niet op de achterkant) Ik heb een andere router dan op de foto's

Oh, Heb je dan de V10A?

 

ja, mijn modem ziet er zo uit.

Ik las net dat jullie ook een Box 12 modem uitgeven, kunnen jullie mij die toesturen?

Ik wil graag een verbinding zonder problemen, ik ben er zo klaar mee. Een nieuwere versie modem lijkt mij de enige goede oplossing. Het ligt echt niet aan de DSL kabel, die is gewoon in orde

Hallo @CBC een modem wordt door KPN alléén vervangen als deze defect is of niet meer aan de eisen van KPN voldoet,dat eerste moet dus nog door KPN vastgesteld worden.

 

 Het ligt echt niet aan de DSL kabel, die is gewoon in orde

Een platte kabel is erg slecht,En via 0800-0402 kan je gratis een nieuwe ronde aanvragen.Gewoon proberen!!!

De V10A is nog prima,Een omruil naar een box 12 gaat dit niet verhelpen.(behalve als de huidige v10A defect is).

 

 Het ligt echt niet aan de DSL kabel, die is gewoon in orde

Een platte kabel is erg slecht,En via 0800-0402 kan je gratis een nieuwe ronde aanvragen.Gewoon proberen!!!

 

oké, dan ga ik de platte kabel maar vervangen voor een ronde. 

dank voor de support.

 

Badge +19

Ik heb m'n twijfels of dat echt de oplossing is. Begrijp ik het goed dat het hier over de kabel van het modem naar de playstation gaat?

Nee, DSL kabel. Ik weet gewoon niet wat er aan de hand is. Het zou kunnen dat Experiabox v10A het niet aankan als mijn zoon boven Xbox spel speelt (Call of Duty warzone) en ik beneden film aan het kijken ben.  De verbinding valt ook regelmatig weg. Mijn zoon krijgt steeds de melding: unable to eccess online services en bij instelling ziet hij: “100% packet loss”. Ik heb vandaag ook niet stil gezeten en las dit op jullie forum: 

Mijn zoon heeft alle stappen doorgenomen die Arnout G86 opgaf maar het probleem is niet opgelost. Problemen met het spel zijn identiek. Arnout G86 heeft een nieuwe modem gekregen en bij hem heeft de nieuwe modem het probleem verholpen. Modem Box 12 kan misschien meer aan dan mijn huidige modem? 

Badge +19

Welke snelheid zou je moeten hebben of heb je? Kan natuurlijk ook nog een snelheidsprobleem zijn. Heb je dit soort dingen in huis?

 

ja, deze apparaatjes heb ik in gebruik

 Het ligt echt niet aan de DSL kabel, die is gewoon in orde

Een platte kabel is erg slecht,En via 0800-0402 kan je gratis een nieuwe ronde aanvragen.Gewoon proberen!!!

 

 

Nog een reactie op bovenstaand quote, ik heb het 0800 nummer gebeld en mij werd gezegd dat ze wel een internetkabel kan/mag versturen maar geen DSL. Wat nu?

Reputatie 7
Badge +24

ja, deze apparaatjes heb ik in gebruik

Dat is een DVS. Eerder in dit topic schrijft u dat u deze niet gebruikt.

Hoeveel heeft u er? En waar gebruikt u ze voor?

Nog een reactie op bovenstaand quote, ik heb het 0800 nummer gebeld en mij werd gezegd dat ze wel een internetkabel kan/mag versturen maar geen DSL. Wat nu?

Wil je dan je forumprofiel invullen?

Dan zal een moderator alsnog een DSL kabel bestellen,Want dat is gewoon mogelijk.

Reputatie 7
Badge +9

ja, deze apparaatjes heb ik in gebruik

Gebruikt u deze ook voor de spelcomputer ?