Skip to main content
Beantwoord

Moet IPv6 uitschakelen voor werk, hoe doe ik dat?

  • 17 december 2021
  • 8 reacties
  • 6346 keer bekeken

De vraag is vorig jaar al eerder gesteld, maar ik kom er niet uit.
Voor mijn werk moet ik IPv6 uitschakelen. De link voor de Experia V10 werkt niet en via mijn laptop kan ik IPv6 ook niet uitschakelen.

Wie kan mij helpen?

Beste antwoord door Lisa

Fijn dat het gelukt is! Nog even voor de meelezer. IPv6 kan uitgeschakeld worden door in te loggen op de Experia Box. Ga naar https://192.168.2.254 en log in. Log je voor het eerst in op je Experia Box V10 of V9 laat dan het wachtwoordveld leeg. Je stelt na het inloggen dan zelf een wachtwoord in. Hierna navigeer je naar ‘Instellingen (V10)’ of 'Netwerk(V9)’ bovenin en klik vervolgens links op ‘IPv6’. Zet de optie daar ‘Uit’ en kies ‘Toepassen’.

 

EDIT 22-12: Tekst verbeterd

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

  • 0 reacties
  • 18 december 2021

Hallo @annelise777 bij de netwerkinstellingen, zowel wifi als bekabeld, kun je IPv6 uitschakelen in de PC/laptop in Windows 10/11

 


wjb
Superuser
  • 74369 reacties
  • 18 december 2021

Waarom moet je voor jouw werk IPv6 uitschakelen?

Waarschijnlijk is dat omdat hun VPN server niet met IPv6 overweg kan.

Gebruiken jullie soms Cisco AnyConnect voor het opzetten van een VPN verbinding?

Zo nee, wet je dan wel welke VPN tool er gebruikt wordt?

Wat @JanD zegt is volstrekt juist maar toch zou jouw werkgever er eigenlijk voor moeten zorgen dat zij hun IT op orde krijgen en IPv6 gewoon moeten ondersteunen.


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 18 december 2021

Dank je wel voor jullie reactie. Ik heb inmiddels het ww van de Experiabox weten te achterhalen en heb IPv6 daar uitgeschakeld. Ik hoop dat dit niet al te veel gevolgen zal hebben? 
 

WJB, ik heb geen idee waarom de werkgever dit vraagt. Het is een van de eisen om aan de slag te kunnen. 
 

 


wjb
Superuser
  • 74369 reacties
  • 18 december 2021
annelise777 schreef:

Dank je wel voor jullie reactie. Ik heb inmiddels het ww van de Experiabox weten te achterhalen en heb IPv6 daar uitgeschakeld. Ik hoop dat dit niet al te veel gevolgen zal hebben? 

Voorlopig heeft dat nog weinig consequenties maar toch is het beter om IPv6 op de Experia Box aan te laten staan en op de werk laptop uit te zetten.

 

annelise777 schreef:

WJB, ik heb geen idee waarom de werkgever dit vraagt. Het is een van de eisen om aan de slag te kunnen. 

En jouw werkgever zou daar dus eigenlijk iets aan moeten doen want het is ondertussen wel bijna 2022.


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 18 december 2021

Geen ipv6 ondersteuning betekent oude software en/of heel veel onkunde. De kans is groot dat voor het gebruikte systeem inmiddels wel beveiligingsgaten ontdekt zijn.


Lisa
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud moderator
  • 7930 reacties
  • Antwoord
  • 21 december 2021

Fijn dat het gelukt is! Nog even voor de meelezer. IPv6 kan uitgeschakeld worden door in te loggen op de Experia Box. Ga naar https://192.168.2.254 en log in. Log je voor het eerst in op je Experia Box V10 of V9 laat dan het wachtwoordveld leeg. Je stelt na het inloggen dan zelf een wachtwoord in. Hierna navigeer je naar ‘Instellingen (V10)’ of 'Netwerk(V9)’ bovenin en klik vervolgens links op ‘IPv6’. Zet de optie daar ‘Uit’ en kies ‘Toepassen’.

 

EDIT 22-12: Tekst verbeterd


wjb
Superuser
  • 74369 reacties
  • 21 december 2021
Lisa schreef:

De eerste keer dat je inlogt op de Experia Box laat je het wachtwoordveld leeg. Je stelt na het inloggen dan zelf een wachtwoord in. 

Dit is alleen met de V10 zo.


  • 0 reacties
  • 22 december 2021
wjb schreef:

Dit is alleen met de V10 zo.

Ook bij de v9:wink: