Vraag

Na uitschakelen stroom voor lange tijd: internet lampje modem knippert snel

  • 3 May 2024
  • 16 reacties
  • 142 keer bekeken

Hoi,

 

Iedere keer als wij voor een langere periode van huis weggaan dan sluit ik alles af (tv, modem, glasvezel) dmv 1 druk op de knop.

Als we weer thuis aankomen dan doe ik de elektriciteit weer aan, alles doet het dan alleen het internet lichtje op de modem begint dan snel te flikkeren en hierdoor hebben we geen interactieve  tv en wifi.

Dit is al de 3e keer dat dit gebeurd in 2 jaar tijd. En dan telkens een aantal dagen geen gebruik kunnen maken van tv, wifi etc. wat erg vervelend is.

1e keer kwam ik er zelf uit.

2e keer, 3 keer met kpn gebeld en zelfs een nieuwe modem gekregen.

3e x, nu weer alle stappen, meerdere keren bij langs geweest.

 

We hebben box 12!

 

 

 


16 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hallo @Planplan , doen de lichtjes op het glaskastje wel wat ze normaal moeten doen?

Als dat het geval is, kan het nog zijn dat je experiabox probeert een update binnen te halen. Hoe lang blijft alles van het stroom af? Is dat een weekje, of meer in de richting van een of meer maanden?

Hoi,

 

We zijn maandag vertrokken en donderdag terug gekomen uit het buitenland.

Lichtjes van het glasvezelkastje branden normaal.

 

Mijn vrouw net gebeld met kpn en die zeggen doodleuk dat we het niet van het stroom hadden moeten halen…

 

En we krijgen een nieuwe box 12 opgestuurd.

 

Dus 't hele weekend geen tv en internet hier.

 

Reputatie 7
Badge +12

En het lampje van de rode poort aan de achterkant van het modem of onder het glasvezel kastje, branden die? Want zo nee dan heb je niks aan een nieuw modem maar moet je een nieuw glasvezel kastje krijgen. Het type welke u heeft heeft kinderziektes gehad en het was bekend dat bij een stroomuitval de WAN poort (poort waar de internetkabel in gaat) kapot gaat. Dit valt te controleren door de lampjes naast deze poort.

 

Als deze niet branden zou ik terug bellen en melden dat dit het probleem is. Dan kan KPN een nieuwe opsturen en heb je hem mogelijk morgen al binnen met PostNL

 

Morgen kunnen we de box 12 retour doen. En krijgen we een nieuwe opgestuurd.

 

De zelfhulp zegt dat we een nieuwe glasvezelkastje nodig hebben.

 

16/4/24 deze email gehad;

 

Deze foto's heb ik kunnen maken.

Die van het glasvezelkastje branden niet en van de modem brand er eentje.

 

Nieuw glasvezelkastje gekregen.

Lampjes ean kabel branden weer, alleen nu brand het glad lichtje niet meer.

Maandag pas een monteur.

 

Ik stap over op een andere provider.

 

Wat een onzin dit allemaal zeg.

Reputatie 7
Badge +12

Glas lampje? Hij hoort enkel power, Connection of alarm te hebben. Heb je ook een lampje bij glas dan heeft KPN het verkeerde kastje opgestuurd en werkt het inderdaad niet. Dat kastje is dan voor een GOF lijn en niet voor je XGSPON lijn.

 

Wan kabel…

Glas lichtje...

 

Meneer ik_combineer,

 

Ik ben een stuk wijzer geworden van uw expertise.

Onze dank is groot.

Reputatie 7
Badge +12

Meneer ik_combineer,

 

Ik ben een stuk wijzer geworden van uw expertise.

Onze dank is groot.

Zou je hem er af willen halen? Jouw kastje zorgt nu mogelijk voor storing bij uw buren. Morgen komt de monteur de juiste plaatsen.

Reputatie 7
Badge +19

Is het probleem middels het monteursbezoek van afgelopen maandag verholpen? @Planplan 

Ja.

We hebben dus een week lang zonder tv of internet gezeten.

Service echt ontiegelijk slecht.

Verschillende antwoorden van jullie helpdeskmedewerkers krijgen.

Weggedrukt worden terwijl je 10 min de wacht staat.

2x een modem opgestuurd krijgen.

Verkeerd glasvezelkastje opgestuurd krijgen.

Wordt dit gecompenseerd?

 

Excuses etc. mogen jullie allemaal achterwege laten.

Wij hebben ons contract opgezegd en stappen over naar Odido.

Reputatie 7
Badge +19

Voor storingen kun je online een vergoeding aanvragen: https://www.kpn.com/service/vergoeding-thuis-abonnement.htm#/?type=fixed

Reageer