Vraag

Poort 44158 openen op Box 12!

  • 20 October 2021
  • 17 reacties
  • 1908 keer bekeken

Hallo toppers van KPN!

ik begrijp van jullie collega aan de telefoon dat jullie de wizkids zijn?

ik ben momenteel met een project bezig en moet op de Kpn modem een poort openen en doorsluizen naar 1 ip adres. 
helaas kom ik niet meer in de modem omdat deze in bridge staat en dat moet ook zo blijven.

 

wie kan mij helpen 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Dan heb je dus achter je Experiabox een eigen router?
Welke router is dat, want daar moet je dan een port forwarding instellen.

Reputatie 7
Badge +24

helaas kom ik niet meer in de modem omdat deze in bridge staat ...

De modems/routers van KPN hebben helemaal geen bridge functie, dus dat kan niet.

Tevens: op een router die wel in bridge zou staan, daarop kan je geen poorten openen, want die geeft alles door. 

Hallo @Nick83 , de V8 kan volgens mij nog wel in bridgemode 

Reputatie 7

Hallo @Nick83 , de V8 kan volgens mij nog wel in bridgemode 

Als het goed is dan is dat al geruime tijd niet meer mogelijk bij de firmware van KPN. 

Kan iemand mij dan toelichten hoe ik de poort 44158 zou moeten openen als deze v12 niet in bridge functie kan?

Reputatie 7

Dat kan je doen door een port-forwarding in te stellen op de V12.

Goedemorgen, 

mijn vraag is welk op adres moet er bij to adress en welke bij dst adress? 
heb zo veel combinaties geprobeerd en alle poorten blijven dicht 

 

admin: ipgegevens verwijderd.

Reputatie 7
Badge +24

De schermafdruk die u geplaatst heeft is niet van een apparaat van KPN. Welke router heeft u? Een TP-Link Deco ofzo?

Reputatie 7

Als je een tweede router achter de V12 hebt staan dan moet je die op de V12 wel als DMZ Host configureren.

@wjb  wat bedoeld u hiermee! Ik heb een v12 waarvan alle WiFi uitstaat doorgelust naar een microtik hap ac2 die mijn WiFi doet. Dan net ethernet kabel naar boven en daar een microtik hap als WiFi punt.

 

wat ik hier onder ook invul niks werkt. 
 

xxx

 

wie o wie kan mij wegwijs maken

 

admin: ip gegevens verwijderd

Reputatie 7

Stop met het vermelden van jouw publieke IP adres, daar heeft niemand wat mee te maken.

Je geeft aan dat jou miner een static IP adres 192.168.1.107 heeft.

Dat betekent dat hij niet in het subnet van de V12 hangt maar in een ander subnet.

Als dat het subnet van die Mikrotik is, dan zou dat dus geen accesspoint zijn maar een router.

Laat die miner eens een IP adres ophalen via DHCP. Wat is dan het IP adres die hij krijgt?

Beste mensen!

Wie kan mij helpen?

Ik heb de kpn box 12 en ik moet deze poort open zetten. (. 44158 - TCP. )

Ik ben al ingelogd op mijn router maar ik heb id hoe ik dit handmatig doe.

Graag uitleg Acces control-->Port forwarding→ en dan?

Reputatie 7

Beste mensen!

Wie kan mij helpen?

Ik heb de kpn box 12 en ik moet deze poort open zetten. (. 44158 - TCP. )

Ik ben al ingelogd op mijn router maar ik heb id hoe ik dit handmatig doe.

Graag uitleg Acces control-->Port forwarding→ en dan?

Maak je een nieuwe aan waarbij je een sterretje plaatst bij External Host, het LAN IP adres van jouw miner bij Internal Host, TCP bij Protocol en 44158 bij zowel External als Internal Port.

 

 

Beste, 
Ik ervaar hetzelfde probleem. Bovenstaande stap heb ik doorlopen. Port (44158) lijkt echter nog steeds dicht te staan als ik een port checker gebruik. Enig idee wat ik fout doe? 

Daarnaast moet ik het apparaat een dhcp binding te geven en hieraan te koppelen. Ik heb een Experiabox V12, maar kom er niet uit. 

Kan iemand mij hierbij helpen? Veel dank alvast!

Ook ik heb dit probleem. Lijkt erop dat niemand een antwoord heeft…

Bij KPN lijkt het niet te kunnen. Heb nu voor ziggo gekozen. Daar is het wel gelukt (met heldere handleiding).

Reputatie 7

Ook ik heb dit probleem. Lijkt erop dat niemand een antwoord heeft…

Bij KPN lijkt het niet te kunnen. 

Natuurlijk is het mogelijk om poort 44158 te forwarden.

Hoe ... dat staat drie berichten terug beschreven.

Maar goed, daar heb jij nu niets meer aan immers jij bent overgestapt naar Ziggo.

Reputatie 7
Badge +9

leuk he portforwarding met dubbel NAT.

Typisch gevalletje willen alles zelf met eigen spul maar weten niet wat we eigelijk aan het doen zijn.