Vraag

Port Forwarding werkt niet meer

  • 29 February 2024
  • 7 reacties
  • 92 keer bekeken

ik heb al eerder een werkende server gehad op een game (assetto corsa). 
deze werkte tot op voorheen nog prima. alleen nu werkt deze opeens niet meer.
tevens werkt de poort voor minecraft ook niet. 
ik kan de servers opstarten alleen kunnen mensen van buitenaf de server niet vinden/ontvangen.
mijn IP is gereserveerd voor mijn PC, hier staan dan dus ook de regels op gebonden voor de forwarding.

ik heb geprobeerd om mijn firewall (eenmalig) uit te zetten om te kijken of deze de verbinding tegen hield maar geen succes.

ik heb gecontroleerd of het verschild zou maken door mijn PC op private of public network te zetten.

 

in CMD prompt komt mijn ipv4 als  naar boven. maar op websites zoals canyouseeme.org en yougetsignal.com word er standaard een ander ip aangegeven/ingevuld.

 

de poort 9600 voor Assetto corsa heb ik werkend in de modem toegevoegd en niks gewijzigd, sinds kort doet deze het niet meer. 

 

alle tips en info zijn welkom!
m.v.g.

 

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy


7 reacties

Reputatie 7

Je moet niet het lokale IP adres gebruiken maar jouw publieke IP adres.

Je moet niet het lokale IP adres gebruiken maar jouw publieke IP adres.

dankjewel voor je antwoord! zou je dat iets verder kunnen uitleggen? bedoel je dat ik bij het forwarden een ander IP moet invullen?

Reputatie 7

Nee, je moet om die poort te testen niet 192.168.2.18 invullen bij remote address mar jouw publieke IP adres.

 

Overigens zieje dan ook dat poort 9600 gesloten is maar dan rijst de vraag of UDP poort 9600 of TCP poort 9600 gebruikt wordt. Zo'n port-checker kan alleen TCP poorten controleren.

Ik heb overigens een moderator gevraagd om jouw publieke IP adres uit jouw bericht te verwijderen, die moet je niet publiek delen.

 

 

Overigens zieje dan ook dat poort 9600 gesloten is maar dan rijst de vraag of UDP poort 9600 of TCP poort 9600 gebruikt wordt. Zo'n port-checker kan alleen TCP poorten controleren.

Ik heb overigens een moderator gevraagd om jouw publieke IP adres uit jouw bericht te verwijderen, die moet je niet publiek delen.

 

bedankt voor het meedenken. ook bij het invullen van mijn publieke IP en poort 9600 de zelfde melding.
heb je verder nog advies of dingen die ik kan proberen?

Reputatie 7

Wordt TCP poort 9600 gebruikt of UDP poort 9600?

Kan je vanaf een apparaat op jouw LAN die server wel benaderen op z'n LAN IP adres? (192.168.2.18 als ik me goed herinner)

Zo nee, staat de firewall op dat apparaat inkomend dan wel open voor die poort?

Wordt TCP poort 9600 gebruikt of UDP poort 9600?

Kan je vanaf een apparaat op jouw LAN die server wel benaderen op z'n LAN IP adres? (192.168.2.18 als ik me goed herinner)

Zo nee, staat de firewall op dat apparaat inkomend dan wel open voor die poort?

poort gebruik AC

AC vraagt zelfs om 3 soorten.

via de LAN kan ik op mijn pc en een andere pc wel verbinden. de poorten heb ik in de firewall zowel in- en uitgaand toegevoegd. 

Reputatie 7

Als jij op jouw LAN die server wel kunt benaderen dan is de port-forwarding blijkbaar niet actief.

Hij ziet er wel goed uit.

Kan jij jouw Experia/KPN Box eens opnieuw opstarten?

Reageer