Beantwoord

Problemen met Kpn box 12 icm SuperWiFi, 2 punten met software SGEJ1000060E

  • 28 January 2024
  • 11 reacties
  • 251 keer bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Op verzoek van @Alex van KPN een eigen topic gemaakt. 

 

Afgelopen jaar flink wat kleine en grote problemen gehad met de KPN box 12 en superwifi 2 punten. Hierbij meerdere malen telefonisch contact gehad waarbij soms het probleem verholpen was, maar helaas later terug kwam. Hieronder welke problemen wij ervaren en welke stappen er al zijn ondernomen. Hoop met dit topic te maken dat de problemen opgelost kunnen worden

 

KPN Box 12

  • Inloggen modem lukt niet: Het modem accepteert het wachtwoord niet en geeft aan ‘wrong login information’. KPN Thuis app werkt hierdoor ook niet meer, deze geeft aan ‘Wachten op reactie van modem en/of wifi versterkers.
    • Ondernomen acties: Modem resetten, nieuw wachtwoord maken. Echter na een aantal dagen geeft het modem gewoon weer de fout dat het wachtwoord incorrect is. En zal het modem weer gereset moeten worden.
  • Internet verbinding (Wi-Fi + LAN) valt weg voor een paar seconden. De verbinding valt op verschillende momenten op de dag, soms wel 6x in het uur, weg voor een x aantal seconden. Alle apparaten verliezen dan de verbinding en maken weer verbinding wanneer dit weer mogelijk is.
    • Ondernomen acties: Modem resetten, modem opnieuw opstarten, witte ‘glasvezel kastje’ opnieuw opstarten. 
    • Acties vanuit KPN: Meekijken op afstand en constateren dat de verbinding inderdaad wegvalt. Nieuw modem gekregen, tot 2x toe, gekregen maar helaas bestaat dit probleem nog steeds.

 

KPN Box 12 met SuperWifi 2

  • Verbinding tussen KPN Box 12 en SuperWifi 2 punten werkt niet goed. De SuperWifi 2 punten verliezen vaak de verbinding met de Box 12. De punten staan in een daisy chain verbinding met de box 12. Box 12 op de begaande grond, 1 SuperWifi punt op de 1e verdieping en 1 SuperWifi punt op de 2e verdieping. Allemaal draadloos verbonden. De punten gaan spontaan groen knipperen waardoor de wifi verbinding wordt verbroken.
    • Ondernomen acties: Modem resetten en punten resetten. Daarna weer opnieuw instellen en aansluiten.

 

Het is ontzettend frustrerend dat deze problemen er zijn en omdat wij thuis veel online zijn waaronder veel gamen is het vervelend dat de verbinding iedere keer wegvalt. Ik hoop eigenlijk dat met de nieuwe software deze problemen verholpen kan worden, ik zie hier wel mogelijkheid in dat deze onze problemen KAN oplossen.

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 1 February 2024, 11:13

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +9

KPN Box 12

  • Inloggen modem lukt niet: Het modem accepteert het wachtwoord niet en geeft aan ‘wrong login information’

Probeer dit eens met Firefox, dan werkt het vaak wel.

Voor het wegvallen van de verbinding van het modem, zitten er geen switchen enzv op je netwerk tussen?
Direct op het ONT aangesloten met de rode patch label ?

Reputatie 2
Badge +1

KPN Box 12

  • Inloggen modem lukt niet: Het modem accepteert het wachtwoord niet en geeft aan ‘wrong login information’

Probeer dit eens met Firefox, dan werkt het vaak wel.

Voor het wegvallen van de verbinding van het modem, zitten er geen switchen enzv op je netwerk tussen?
Direct op het ONT aangesloten met de rode patch label ?

Helaas in Firefox werkt dit ook niet, zou raar zijn omdat dit hiervoor wel in andere browsers heeft gewerkt. Er zit 1 switch in het netwerk, maar deze maakt geen gebruik van een eigen DHCP server. Modem is inderdaad direct aangesloten op het ONT.

Hoi @Whiffy .  

Laten we even de problemen een voor een tackelen.  Allereerst inloggen in jouw box12:

 

 

 

Als dat gelukt is, kun je mij dan vertellen welke firmware er in die box12 zit?

 

 

Reputatie 2
Badge +1

Hoi @Whiffy .  

Laten we even de problemen een voor een tackelen.  Allereerst inloggen in jouw box12:

 

 

 

Als dat gelukt is, kun je mij dan vertellen welke firmware er in die box12 zit?

 

 

Hey Erwin,

Na een reset van het modem gisteren, via firefox weer kunnen inloggen. Helaas hielpen bovenstaande opties niet.

Zoals vermeld in de titel van het topic draait de box 12 op de volgende firmware: SGEJ1000060E

@Whiffy : Ik stuur je een privébericht

Hier precies hetzelfde probleem. Een stabiel netkwer is echt van belang inv met thuiswerk. 

Ik heb ook alle bovenstaande opties geprobeerd.

  • harde rest dmv pinnetje in reset knop
  • wifi punt v12 opnieuw geconfigureerd zo'n 40 min
  • moden aan/uit
  • wifi punt aan/uit

Resultaat: Verbinding valt ineens weg. Ik heb juist voor KPN gekozen omdat ik jaren altijd stabiel internet heb gehad. Hangt geen zware apparatuur aan, geen gamers oid. 

 

Gebeld met de helpdesk. Zou teruggebeld worden met een uur, inmiddels paar uur verder. Ze kwamen met een oplossing om een nieuw modem op te sturen, wellicht dat dit het probleem zou moeten verhelpen. Ze hebben nog niet gebeld. 

 

Ik heb nooit problemen gehad met KPN, maar nu met het V12 modem is het huilen. 

Mijn box draait ook op firmware: SGEJ1000060E

Reputatie 2
Badge +1

Hier precies hetzelfde probleem. Een stabiel netkwer is echt van belang inv met thuiswerk. 

Ik heb ook alle bovenstaande opties geprobeerd.

  • harde rest dmv pinnetje in reset knop
  • wifi punt v12 opnieuw geconfigureerd zo'n 40 min
  • moden aan/uit
  • wifi punt aan/uit

Resultaat: Verbinding valt ineens weg. Ik heb juist voor KPN gekozen omdat ik jaren altijd stabiel internet heb gehad. Hangt geen zware apparatuur aan, geen gamers oid. 

 

Gebeld met de helpdesk. Zou teruggebeld worden met een uur, inmiddels paar uur verder. Ze kwamen met een oplossing om een nieuw modem op te sturen, wellicht dat dit het probleem zou moeten verhelpen. Ze hebben nog niet gebeld. 

 

Ik heb nooit problemen gehad met KPN, maar nu met het V12 modem is het huilen. 

Mijn box draait ook op firmware: SGEJ1000060E

Vervelend dat jij er last van hebt en interessant dat je op mijn topic bent beland. Het is handiger om voor jezelf een eigen topic aan te maken dan te reageren op een opgeloste topic! Hoop dat het dan wat sneller voor je is opgelost :)

Reputatie 7
Badge +24

@Whiffy hoe is het bij u opgelost? Er staat dat dat @Erwin van KPN u een privébericht stuurt. En verder niks.

Reputatie 7
Badge +9

@Whiffy hoe is het bij u opgelost? Er staat dat dat @Erwin van KPN u een privébericht stuurt. En verder niks.

Als ik een wilde gok mag doen, gok ik dat Erwin hun een dm bericht heeft gestuurd om het modem geforceerd te updaten naar de nieuwe software.

Reputatie 2
Badge +1

@Whiffy hoe is het bij u opgelost? Er staat dat dat @Erwin van KPN u een privébericht stuurt. En verder niks.

Als ik een wilde gok mag doen, gok ik dat Erwin hun een dm bericht heeft gestuurd om het modem geforceerd te updaten naar de nieuwe software.

Klopt, inderdaad de nieuwe software gekregen. Vandaar dat ik dat als oplossing had gemarkeerd ;)

Reputatie 7
Badge +9

Fijn dat het opgelost is, de nieuwe software werk erg fijn!

Reageer