Vraag

Sinds werkzaamheden netwerk is de locatie van mijn IP-adres veranderd

  • 5 April 2024
  • 4 reacties
  • 76 keer bekeken

Sinds KPN werkzaamheden aan het netwerk heeft verricht in mijn wijk of woonplaats Maassluis is mijn locatie van Maassluis ineens verandert naar Amsterdam Oost. Ik kwam daar achter bij het gebruik van Google maps en Buienradar. Volgens mij komt dit door het IP adres van de experiabox V10. Wat is hier aan te doen?


4 reacties

Voor alle duidelijkheid alles functioneert naar behoren zoals internet, tv, telefoon, wifi en e-mail

Reputatie 7
Badge +12

Niet, een IP is niet echt te leiden naar een fysieke locatie dus buienradar kan niet weten waar je bent tenzij ze om je locatiedata vragen zoals je op je mobiel misschien wel eens hebt gezien.

Beste monteur, hartelijk dank voor je reactie. Het probleem is al opgelost. Ik heb bij Google mijn locatie ingevuld. Sorry voor de verkeerde aanname wat betreft het IP adres. Ik heb weer wat geleerd na je opmerking.

Helaas ik dacht dat mijn probleem is opgelost maar het was maar eenmalig. Ik krijg ook steeds een bericht als ik inlog van KPN dat er op een nieuwe computer is ingelogd op mijn KPN account. Mijn  computer is al 10 jaar oud. Hoe is mijn probleem op te lossen?  De foute locatie wordt niet alleen bij Buienradar aangegeven maar ook bij Google maps en NS.

Reageer