Beantwoord

V10 ondersteunt geen 2,5 Gbit, kan ik dit upgraden?

  • 7 April 2024
  • 18 reacties
  • 164 keer bekeken

Ik wil apparaten in mijn netwerk met 2,5gbit verbinden alleen mijn v10 modem ondersteunt dit niet. Kan ik een upgrade ontvangen?

icon

Beste antwoord door SaltyBart 7 April 2024, 15:37

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Ik wil apparaten in mijn netwerk met 2,5gbit verbinden alleen mijn v10 modem ondersteunt dit niet. Kan ik een upgrade ontvangen?

De V10 beschikt gewoon over een 2.5 Ghz verbinding, dit wordt automatisch geregeld.

Ook kunt u, het netwerk splitsen van de de 2,4 en 5 GHz frequenties bij wifi in de Experia Box V10. De V10 geeft de mogelijkheid om de beide frequenties van de wifi een aparte naam te geven. Hierdoor kun je expliciet kiezen met welk van de twee je verbinding maakt. 
Experia Box V10: Splitsen van 2,4 en 5Ghz frequenties bij wifi | KPN Community

Ik zie nu dat de autocorrect m’n titel heeft aangepast. GHz moet gbit zijn.

Reputatie 7
Badge +9

Ik zie nu dat de autocorrect m’n titel heeft aangepast. GHz moet gbit zijn.

U wilt ondersteuning voor 2.5 (4) gigabit internet bedoelt u ?

Dat klopt, mijn NAS en laptop ondersteunen het, maar het modem niet. Waardoor ik nu gelimiteerd wordt in de transfer snelheid.

Reputatie 7
Badge +9

Dat klopt, mijn NAS en laptop ondersteunen het, maar het modem niet. Waardoor ik nu gelimiteerd wordt in de transfer snelheid.

Het enige wat je kan doen om dit op te lossen is upgraden naar het 4 Gigabit abonnement, dan krijg je de V14 en die ondersteund 1x 10 Gigabit, 1x 2.5 Gigabit, 2x 1 Gigabit.

De enige manier om een V14 te krijgen is verlengen naar het 4 Gigabit abonnement.
Dat kan via (als je contract vrij bent): https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Ik heb hem zelf ook, en moet zeggen het is een super snel modem, krachtige WiFi.
De WiFi is zelfs zo goed, dan we de SuperWiFi2 de deur uit hebben gedaan.

Dat klopt, mijn NAS en laptop ondersteunen het, maar het modem niet. Waardoor ik nu gelimiteerd wordt in de transfer snelheid.

Het enige wat je kan doen om dit op te lossen is upgraden naar het 4 Gigabit abonnement, dan krijg je de V14 en die ondersteund 1x 10 Gigabit, 1x 2.5 Gigabit, 2x 1 Gigabit.

De enige manier om een V14 te krijgen is verlengen naar het 4 Gigabit abonnement.
Dat kan via (als je contract vrij bent): https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Ik heb hem zelf ook, en moet zeggen het is een super snel modem, krachtige WiFi.
De WiFi is zelfs zo goed, dan we de SuperWiFi2 de deur uit hebben gedaan.

Momenteel heb ik het 1 Gigabit abonnement en dit is snel genoeg. Het gaat puur om het lokale netwerk.

Zou het mogelijk zijn om dat 4 Gigabit abonnement voor 1 maand af te sluiten om de V14 te ontvangen en het abonnement dan weer om te zetten naar 1 Gigabit?

Reputatie 7
Badge +24

Zou het mogelijk zijn om dat 4 Gigabit abonnement voor 1 maand af te sluiten om de V14 te ontvangen en het abonnement dan weer om te zetten naar 1 Gigabit?

Ja dat is mogelijk. Als 4 gbit bij u beschikbaar is. Dat is nog niet helemaal bij iedereen dacht ik…

Ik weet alleen niet helemaal zeker of u dan de KPN Box 14 mag houden als u weer teg gaat naar 1 gbit. Ik heb volgens mij vorige week ergens gelezen dat iemand hem toch terug moest sturen...

Reputatie 7
Badge +9

Momenteel heb ik het 1 Gigabit abonnement en dit is snel genoeg. Het gaat puur om het lokale netwerk.

Zou het mogelijk zijn om dat 4 Gigabit abonnement voor 1 maand af te sluiten om de V14 te ontvangen en het abonnement dan weer om te zetten naar 1 Gigabit?

In het begin was het modem zeer slecht door wat bugs, ik kon toen gewoon downgraden kwa snelheid.

Nog steeds zit ik op 1 Gigabit, en gebruik ik het modem hoe u beschrijft.
 

Je kunt de snelheid van je internet abonnement één keer per maand wijzigen naar boven of naar beneden.
Dit kun je zelf doen via jouw Mijn KPN account of via een medewerker van de telefonische klantenservice (telefoon 0800-0402).

De nieuwe internet snelheid gaat gelijk in, zodra deze is gewijzigd en bevestigd binnen Mijn KPN of via de klantenservice, hiervoor wordt wel 15 minuten verwerkingstijd gerekend.

Op dat dag dat je jouw internet snelheid verhoogd of verlaagd, gaan ook de nieuwe maandelijks kosten in, hiervan krijg je ook keurig en netjes een bevestigingsmail met daarbij een prijsoverzicht van wat je vanaf de wijzigingsdatum gaat betalen.

Reputatie 7
Badge +9

Zou het mogelijk zijn om dat 4 Gigabit abonnement voor 1 maand af te sluiten om de V14 te ontvangen en het abonnement dan weer om te zetten naar 1 Gigabit?

Ja dat is mogelijk. Als 4 gbit bij u beschikbaar is. Dat is nog niet helemaal bij iedereen dacht ik…

Ik weet alleen niet helemaal zeker of u dan de KPN Box 14 mag houden als u weer teg gaat naar 1 gbit. Ik heb volgens mij vorige week ergens gelezen dat iemand hem toch terug moest sturen...

Je mag deze gewoon houden, dat topic wat u had gelezen daar was het volgende aan de hand.
De persoon was niet tevreden over de V14, omdat er toen nog veel bugs inzaten en mocht hem daarom omruilen. 

Reputatie 7
Badge +24

Zijn er eigenlijk ook nog ergens mooie duidelijke foto's van de KPN Box 14? De foto's die KPN hier op het forum gezet heeft zijn close-up foto's waar niks op te zien is.

Voor, achterkant? Ophangbeugel? Knopjes? Lampjes? Grote ten opzichte Experiaboxen/KPN Box 12? Adapter? Verpakking? 

Reputatie 7
Badge +9

Zijn er eigenlijk ook nog ergens mooie duidelijke foto's van de KPN Box 14? De foto's die KPN hier op het forum gezet heeft zijn close-up foto's waar niks op te zien is.

Voor, achterkant? Ophangbeugel? Knopjes? Lampjes? Grote ten opzichte Experiaboxen/KPN Box 12? Adapter? Verpakking? 

Ik zal er even een paar maken!

Reputatie 7
Badge +9

Hierbij wat foto's van de V14, mijn modem staat middels een eigen LAN kabel in een andere ruimte vanaf het ONT @Nick83.
 

 

 

 


Als je een Nokia ONT hebt, brand het Data lampje blauw, dit betekend dat er een 10 Gigabit verbinding tussen het ONT en het modem actief is. Zo een blauw lampje kan je dus enkel met de V14 hebben of een eigen 10 Gigabit modem.
 

 

Reputatie 7
Badge +24

Bedankt @SaltyBart . Mooi compact doosje.

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt @SaltyBart . Mooi compact doosje.

Graag gedaan @Nick83! Ja ik denk dat ze echt een goede weg hebben ingeslagen bij KPN, voelt kwalitatief ook gewoon echt goed aan. Ook heb ik nog niet bij andere providers deze specs gezien.

Reputatie 7
Badge +24

Het eerste "modem" van KPN waar geen DSL modem in zit en wat nu dus eigenlijk echt geen modem meer genoemd mag worden 😁

Reputatie 7
Badge +11

Het is de 2.4-band @FamScheepers en @SaltyBart .

De 2.5-band bestaat niet.

 

Reputatie 7
Badge +11

Het eerste "modem" van KPN waar geen DSL modem in zit en wat nu dus eigenlijk echt geen modem meer genoemd mag worden 😁

Nee het is nu een router, net zoals alle andere modems die eerst op koper zaten en nu op glasvezel geen modem meer zijn, maar een router.

 

Reputatie 7
Badge +9

Het eerste "modem" van KPN waar geen DSL modem in zit en wat nu dus eigenlijk echt geen modem meer genoemd mag worden 😁

Ja dat vind ik zelf ook een verbeterede techniek, voordeel is dat ze ook niet meer aangemeld moeten worden als je het modem gaat wisselen.

Reageer