Beantwoord

V10 zonder waarschuwing gereset, alle instellingen kwijt

  • 23 November 2023
  • 5 reacties
  • 107 keer bekeken

Nou heel fijn dat er nu "EINDELIJK” glasvezel op ons adres. 

 

Het had leuk geweest als ik op de hoogte was gesteld dat onze xperiabox v10 gereset werd.. Of dit nu door een update is of doordat er sinds een week glasvezel binnen komt, het zal mij een raadsel zijn.

 

Anyway ik ben op zijn minst “not amused” gezien alle port forwardings en dergelijke verdwenen zijn!

 

 

icon

Beste antwoord door XS4-Arjan 23 November 2023, 21:13

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Als je graag een router gebruikt die je in eigen beheer kan houden zonder bemoeienis van je provider, dan raad ik je een FritzBox aan. Betrouwbaarder dan de Experiaboxen en een heel leger aan enthousiaste gebruikers, ook hier op het forum.

KPN levert ze voor 7,50 extra, maar je kan er ook een (tweedehands) kopen. De meeste Fritzboxen (internationale versie) komen met het KPN-profiel meegeleverd, zoals bijvoorbeeld de 7590.

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @wou5er , is de Experia Box vanzelf gereset of heeft een monteur dat gedaan?

Voor het omzetten naar glasvezel is het niet nodig. Hoogstens even uit/aan zetten.
Mijn migratie eerder deze maand ging zonder reset, ook de SuperWifi's bleven gekoppeld.

Reputatie 7
Badge +12

Hallo @wou5er , is de Experia Box vanzelf gereset of heeft een monteur dat gedaan?

Voor het omzetten naar glasvezel is het niet nodig. Hoogstens even uit/aan zetten.
Mijn migratie eerder deze maand ging zonder reset, ook de SuperWifi's bleven gekoppeld.

Als toevoeging is er voor de V10 op dit moment ook helemaal geen update. Wanneer er wel updates zijn dan blijven instellingen gewoon behouden*
 

* Behalve wanneer de V10 een keer de nieuwe KPN Software gaat krijgen volgens mij, maar dan wordt je van tevoren geïnformeerd en zie het nog niet snel gebeuren.

Ne geen monteur dat ding heeft zich zelf gereset… wat me sterk lijkt dit moet extern gebeurt zijn.

zelfs het admin wachtwoord was gereset

 

 

anway ik ben not amused mijn hele netwerk is op hol met verkeerde ip

 

ik moet zeggen dat die hele overstap naar glasvezel echt een drama was als ik dat had geweten was ik e mooi aan begonnen! 
 

 

gelukkig stonden mijn nas en bepaalde diensten via een ddns gekoppeld dus extern had ik gelukkig geen problemen.

domotica was gelukkkg te beheren 

Als je graag een router gebruikt die je in eigen beheer kan houden zonder bemoeienis van je provider, dan raad ik je een FritzBox aan. Betrouwbaarder dan de Experiaboxen en een heel leger aan enthousiaste gebruikers, ook hier op het forum.

KPN levert ze voor 7,50 extra, maar je kan er ook een (tweedehands) kopen. De meeste Fritzboxen (internationale versie) komen met het KPN-profiel meegeleverd, zoals bijvoorbeeld de 7590.

 

Bij die fritzbox moet je daar nog iets mee doen voor tv of is dat plug&play en kan daar ook een telefoon aansluiting op aangesloten worden?

Reageer