Beantwoord

Verkeerde ssid op modem

  • 19 April 2024
  • 7 reacties
  • 81 keer bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Onlangs een nw modem van de kpn opgehaald omdat mijn oude geen updates meer ondersteunde.

Aangesloten  en tot mijn verbazing kreeg ik bij de wifi ssid geen nr dat achterop stond maar een persoonlijke inlog en al wat ik probeerde de wireless key gaf aan dat het verkeerd was.

Eindeloos in de weer geweest op de site van de kpn om in contact met hen te komen en uiteindelijk  via google een tel nr kunnen achterhalen. De 1e x dat je dit belt krijg je adviesom naar de website te gaan en wordt de verbinding verbroken. Direct weer gebeld en ei delijk iemand aan de telefoon, ik was inmiddels zo'n beetje einde te raad en een halve middag verder.

Het bleek dat ik een modem heb gekregen die waarschijnlijk retour is gekomen en waar iemand een  persoonlijk ww had gemaakt.

Fijn dank je wel kpn, aansluiten is op deze manier helemaal niet makkelijk.

Volgende dag keurig gebeld door de kpn omdat ik een klacht had ingediend, excuses,ik had inderdaad een modem dat teruggestuurd was gekregen.

KPN HET ZOU FIJN ZIJN ALS JULLIE OPJE SITE DIRECT EEN TELEFOONNUMMER ZETTEN VOOR JULLIE KLANTEN.

Dit is niet de 1e x dat jullie onoverzichtelijke site voorbij komt in de media maar het schijnt dat jullie er maling aan hebben.

Mvg teleurgestelde klant

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 22 April 2024, 15:07

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Het telefoonnummer is 0800 0402. Deze bestaat al jaren en is eenvoudig terug te vinden via Google. Maar het mag inderdaad wel wat prominenter op hun site staan.

Reputatie 7
Badge +24

ik had inderdaad een modem dat teruggestuurd was gekregen.

Dat is heel normaal. Modems die teruggestuurd worden naar KPN geeft KPN weer opnieuw uit. 

Er zit een reset knopje achterop. Dat kunt u indrukken. Lang vasthouden. Zowat 20 seconden ofzo.

De kans is echter aanwezig dat na een reset die vreemde WiFi naam weer terug komt. Dan staat deze vreemde WiFi naam in het systeem van KPN voor uw aansluiting geregistreerd. Na een reset word deze dan steeds weer opgehaald. 

U kunt het telefoonnummer niet vinden. Maar ... als u via de website naar "Klantenservice" gaat en aangeeft dat u geen WiFi heeft, dan zou dit probleem gewoon opgelost moeten worden als u het stappenplan volgt. 

Ik vind het ook geen enkel probleem dat modems hergebruikt worden hoor dat is alleen maar prima.

Dat je het misschien met de resetknop kunt verhelpen moet je ook maar net weten.

Klantenservice het probleem aangeven heb ik gedaan alleen heeft dat stappenplan mij toen helaas niet geholpen want daar staat niet bij wat he moet doen als je  de ssid die op je modem staat niet op je wifi kunt vinden.

Omdat ik er zo hopeloos van werd raliseer ik mij ook dat  helder denken even niet meer gaat en dan zou een simpel telefoonnummer echt helpen, we leven al in een maatschappij waar we liever niet direct met elkaar spreken .

Reputatie 7
Badge +8

 

Omdat ik er zo hopeloos van werd raliseer ik mij ook dat  helder denken even niet meer gaat en dan zou een simpel telefoonnummer echt helpen, we leven al in een maatschappij waar we liever niet direct met elkaar spreken .

Lees even een klein stukje terug, want die had ik al genoemd. 

Reputatie 7
Badge +7

ik had inderdaad een modem dat teruggestuurd was gekregen.

Dat is heel normaal. Modems die teruggestuurd worden naar KPN geeft KPN weer opnieuw uit. 

---

Prima dat modems hergebruikt worden.

Niet prima dat de klant die dat modem krijgt, tegen dit soort problemen kan aanlopen. Het zou toch zo moeten zijn dat kpn elk teruggestuurd een grondige resetbeurt geeft?

Een modem zou een volledige reset gehad moeten hebben voordat het weer uitgegeven wordt. Deze is er 'gewoon’ tussendoor geslipt.

Is het al gelukt met de harde reset?

Ik neem aan dat je nu een v10 hebt. Zie

https://forum.kpn.com/kennisbank-modems-145/experia-box-v10-van-specificaties-tot-instellingen-562291#Herstelknop+en+Reset 

Reputatie 7
Badge +24

Hi @topic starter, ik zie dat je account inmiddels is verwijderd dus dit lees je waarschijnlijk niet meer. 

Het klopt inderdaad dat modems worden hergebruikt, het zou ook gek zijn als dat niet zo zou zijn. Wél zou elke modem helemaal gereset en dus schoon moeten worden geleverd bij een andere klant. Hier is overduidelijk iets mis gegaan waardoor dit bij deze modem niet is gedaan. Het blijft mensenwerk, maar weet wel dat dit wel hoort te gebeuren. 

Reageer