Vraag

Waar staat workaround voor portmapping V10a?

  • 12 December 2021
  • 3 reacties
  • 47 keer bekeken

bij mij is een port mapping veranderd naar het adres van de tv ontvanger ; ik zag ergens een workaround met de eerste 4 mappings; waar staat deze officïele workaround en is die nog steeds valide? 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @TomEls, goede vraag. Het klopt dat er port mapping is ingesteld op jouw modem voor televisie. Deze zou bestaande echter niet zomaar (meer) mogen vervangen. Dit probleem was er eerder wel en daarvoor was toen een workaround: negeer de eerste 3/4 regels en stel je eigen op lagere nummers in. Maar zoals ik zei, zou deze work around niet meer nodig moeten zijn.

ik heb woensdag 8 dec port mapping ingesteld voor een toegangscontrole en die is vrijdag of zaterdag spontaan veranderd naar het tv box adres 

Reputatie 7
Badge +17

ik heb woensdag 8 dec port mapping ingesteld voor een toegangscontrole en die is vrijdag of zaterdag spontaan veranderd naar het tv box adres 

Dat zou niet meer voor mogen komen, maar je kan voor de zekerheid de oude workaround gebruiken: negeer de eerste 3/4 regels en stel je eigen op lagere nummers in.