Vraag

Waarom haal ik maar 100Mbit/s met mijn 200Mbit/s abonnement? Komt dit door de box12 poorten?

  • 24 May 2023
  • 11 reacties
  • 196 keer bekeken

onlangs mijn internet snelheid verhoogd van 100 naar 200 mbit/s alles bekabeld aangesloten

in huiskamer op kpn wifi dualband wifi versterker  en meet een wifi snelheid van 200mbits enmeer geweldig dus

In slaapkamer 1etage hoger ook een kpn wifi versterker zelfde als in hken ook bedraad aangesloten daar meet ik 100mbits/s bij inloggen in de V12 router dat is op ax ben aangelsoten en de lijnnaar boven met 100mbit conection good 

waarom hebik daar geen 200Mbit.s begrijp hetniet helemaal omdat alles uitgerust is voor max 1gbit/s

wie weet het antwoord?

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Hallo @wilko393 heb je die vierkante witte versterkers van KPN?

Ook al een andere LAN-kabel geprobeerd, kwaliteit minimaal CAT5e?

Als je de versterkers wisselt, verplaatst je het probleem dan ook?

 

 

Best janD,

Bedankt voor je antwoord,

 

ik heb inderdaad 4kante witte wifi versterkers inde huiskamer perfect met cat5e kabel aangesloten evenals  ,boven ook cat5e kabel  de andere wiifiversterker aangesloten

Heb gisteren  een andere  tijdelijkkabel aangesloten ook geen resultaat 100mbit haal ik met gemak.

Ik wil superwifi versterkers aanschaffen ,maar als ik maar 100mbit naar boven krijg dat betwijvel ik het resultaat ,helaas ben ik nog niet inde gelegenheid geweest die versterkers even om te  wisselen.

Reputatie 7
Badge +24

Kunt u eens meten op een bekabeld aangesloten pc of laptop? Dat geeft een beter beeld van wat er precies gebeurd. 

over de lijn naar boven kan ik nog melden dat ik de kabel op andere poort van router heb aangesloten

 

Net ingelogd op routeren het probleem  van 100mbit naar boven wordt niet weer gegeven  snelheid versterker in rond de 100Mbit/s vermoed dat  ik over moet gaan op superwifi versterkers

Reputatie 7
Badge +10

Dit probleem zou niet moeten hoeven bestaan lijkt me. Beneden en boven dezelfde versterker. Boven ook bekabeld aangesloten op de router. En toch haal je boven maar 100 Mbit en beneden 200. Dan zou ik zeggen dat er iets in de instellingen van die wifiversterker boven zit dat daar voor zorgt.

Dan zou je moeten inloggen op die wifiversterker zelf (in het menu) om te kijken of daar iets zit.

Zomaar een boel geld uitgeven voor nieuwe Superwifi's lijkt me niet meteen nodig eigenlijk.

 

Hulp bij wijzigen en inloggen versterker: https://www.kpn.com/internet/wifi-versterker/handleidingen.htm#!/devices/all/kpn

Reputatie 7
Badge +24

Eigenlijk zou je bij deze versterkers boven en onder verschillende netwerknamen moeten hebben. Zodat je zeker weet dat je met de juiste versterker verbonden bent...

Reputatie 7
Badge +10

Eigenlijk zou je bij deze versterkers boven en onder verschillende netwerknamen moeten hebben. Zodat je zeker weet dat je met de juiste versterker verbonden bent...

En een aparte naam geven aan de twee banden. Ook die vierkante Wifiversterker heeft 5Ghz en 2,4 Ghz dus als je boven verbonden wordt met de 2.4 zal je ook geen 200 Mbit halen.

Allemaal lastig….

Weet de inloggen gegeven van versterkers heb ook ingelogd kan geen verschillen in waarden ontdekken zodra het mogelijk iskoppel versterkerlos doe een reset en koppel hem wer aan de router wie weet helpt dit

Reputatie 7
Badge +24

Resetten kan natuurlijk. Maar de versterkers die u heeft nemen niet automatisch de WiFi netwerk naam en wachtwoord over van de router. 

U zult na het resetten zelf de WiFi naam en wachtwoord weer in moeten stellen. 

Alles staat goed ingesteld zowel 2.4alswel 5 wat het wel is gen idee heb een kanaal op 48 gelijk op beide versterkers  insteldhaalde prompt 150 mbit later weer gewoon 97 mbit is mij een raadsel ik wil een ieder vat bedanken voor het mee denken  wie is er nog iemand die een antwoord weet

Wilko

Weet je zeker dat je 200Mbit/s hebt.

 Ik werd ook gefeliciteerd door KPN met mijn nieuwe glasvezel en 200Mbit/s maar ik heb slechts 100Mbit/s en ze kunnen daar niets aan doen. Heel raar. Het advies was om over te stappen naar een andere provider. Maar dat wil ik niet. Dus check even of je wel 200Mb innen krijgt