Beantwoord

Waarom moet ik mijn experiabox v10a vervangen voor een v10?

  • 3 January 2022
  • 6 reacties
  • 281 keer bekeken

Beste KPN, ik gebruik een Experiabox v10a, naar tevredenheid. Vandaag kreeg ik van jullie een Experiabox v10 toegestuurd. Ook is een afspraak met een monteur ingepland om die te installeren en kreeg ik het verzoek om de v10a terug te sturen. Wat is hiervan de reden? Wat is het voordeel van een v10 te gaan gebruiken in plaats van de v10a?

icon

Beste antwoord door Forumnaam van Jochem 17 January 2022, 21:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Ik denk pairbonding. De snelheid waarvoor u een abonnement heeft afgesloten zal denk ik niet gehaald worden. Daarom wil KPN nu pairbonding installeren, zodat de snelheidwel gehaald word. En daar is de v10 voor. De v10a ondersteund geen pairbonding. 

Reputatie 7
Badge +9

Als u inderdaad een snelheids verhoging heeft aangevraagd en dit via 2 lijnen pairbondig gaat lopen moet hiervoor het modem uitgewisseld worden

Reputatie 7
Badge +20

Dag @Forumnaam van Jochem Heb je de twee reacties op je vraag gezien? Is dat een antwoord op je vraag? 

Dag @Forumnaam van Jochem Heb je de twee reacties op je vraag gezien? Is dat een antwoord op je vraag? 

Beste Bart, ja ik heb de reacties gelezen. Het is gedeeltelijk antwoord op mijn vraag. Heb inmiddels ook nog even telefonisch contact gehad. Ook bij de servicedesk komen ze tot de conclusie dat ik een v10 heb ontvangen omdat er dan pairbonding gebruikt kan gaan worden.  Dus tot zover is het antwoord duidelijk. Wat vreemd blijft is dat ik helemaal geen snelheids verhoging heb aangevraagd. Dus waarom heb ik dan nu opeens pair bonding nodig? En als ik dat nu nodig heb, waarom heb ik die dan niet gekregen toen ik dit abonnement meer dan een jaar geleden heb besteld? Er gebeurt hier iets vreemd in de administratie van KPN. Wat ik heb gedaan is dat ik afgelopen zondag via de KPN app het gebruik van een extra TV ontvanger heb opgezegd (verder NIETS veranderd aan mijn abonnement). Vervolgens krijg ik het verzoek om die TV ontvanger terug te sturen. Tot zover alles duidelijk, en terecht. Maar tegelijkertijd wordt er dus een experiabox opgestuurd (niet om gevraagd) en een afspraak met een monteur ingepland (niet om gevraagd). Bovendien staat in de email met de afspraakbevestiging voor die monteur dat per de datum van het bezoek van de monteur mijn nieuwe abonnement ingaat? Ik heb dit ook bij de servicedesk nagevraagd want zo lijkt het dat ik dus weer een jaar vast zit aan dit abonnement wat natuurlijk niet mijn bedoeling is. Hierover heb ik van twee verschillende servicedesk medewerkers twee verschillende antwoorden gekregen. Eerst kreeg ik te horen dat ik inderdaad weer een jaar aan een abonnement vastzit omdat ik een wijziging heb aangevraagd (namelijk een extra TV ontvanger opgezegd). Dat kan toch niet waar zijn lijkt mij en de mevrouw die ik heb gesproken vond dit zelf toch ook wel vreemd. Van de volgende mevrouw kreeg ik te horen dat het toch niet zo is dat mijn abonnement wordt verlengd als gevolg van deze wijziging en zij heeft mij gelukkig ook toegezegd dat zij dit zelf zal controleren nadat de monteur bij ons thuis is geweest. Fijn dat die mevrouw begrijpt wat er aan de hand is en zo goed meedenkt maar ik blijf het toch vreemd vinden dat dit gebeurt. Afspraak met de monteur gaat gewoon door want ik heb op zich geen bezwaar dat iemand hier die pairbonding komt maken, vind het alleen nog steeds vreemd dat dit dan niet eerder is veranderd..

Lang verhaal, zit dus nog steeds met vragen maar dank voor deze reacties op mijn eerste vraag.

vriendelijke groet,

Jochem

Update:

Inmiddels is bij ons een paar dagen geleden de V10A vervangen voor een V10. Inderdaad nu met pairbonding. De vervanging is prima verlopen. Heel aardige man die monteur, hij heeft het netjes aangesloten en getest en alles ook netjes achtergelaten. Compliment voor deze man. En inderdaad is mijn abonnement niet verlengd dus dat gaat ook goed. Experiabox V10 werkt zonder problemen. De instellingen van mijn Wifi netwerken werden gelukkig door de V10 automatisch overgenomen dus na een paar minuten werkte alles hier in huis alweer zoals we gewend zijn zonder dat ik opnieuw moest instellen. Al met al dus heel tevreden met het resultaat. Nogmaals dank voor jullie reacties.

@Forumnaam van Jochem Dat er vorig jaar niet gelijk een V10 met pair bonding is aangesloten heeft een reden, er werd toen door corona een tijdje geen pair bonding aangesloten, nu je iets veranderd hebt is het systeem wakker geworden en kreeg je het alsnog, ik zeg, netjes geregeld.👍