Vraag

WiFi apparaat namen aanpassen

  • 6 May 2024
  • 10 reacties
  • 69 keer bekeken

Hallo allemaal, ik wil de wifi namen aanpassen zodat ik kan zien welk apparaat het is.
Als ik ze echter via de laptop (webinterface) aanpas wordt dit blijkbaar niet door de app overgenomen, want daar blijf ik de oude benamingen zien.


10 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Welke app gebruikt u? De Thuis app? Of MijnKPN app?

Hallo Nick83, ik gebruik de “thuis-app”.

Volgens mij moet je de apparaatnaam, bijvoorbeeld “streamingbox huiskamer”, aanpassen in het betreffende apparaat zelf. Bij jouw dus apparaten.

Reputatie 7
Badge +24

Volgens mij moet je de apparaatnaam, bijvoorbeeld “streamingbox huiskamer”, aanpassen in het betreffende apparaat zelf. Bij jouw dus apparaten.

Dat is inderdaad beter ja. Maar dit lukt helaas niet alle apparaten.

@Marco Veneman

De Thuis app word niet meer ontwikkeld door KPN. In de toekomst is het de bedoeling dat de functie van de Thuis app overgenomen worden door de MijnKPN app. Bij sommige klanten werkt dit ook al. Maar nog niet bij iedereen. Ik weet overigens niet of wat u wilt bij de MijnKPN app wel zou lukken. 

Binnen een aantal modems van KPN zijn de wifinamen ook aan te passen van de apparaten, de oorspronkelijke naam blijft dan wel bestaan maar je voegt a.h.w. een ‘alias’ toe @Marco Veneman 

Bij o.a. de V10 kan dat heel goed.

 

Reputatie 7
Badge +8

Inderdaad de namen die verschijnen zijn afgeleid van wat het apparaat zelf aanbrengt. Als er een mogelijkheid tot veranderen is dan is dat een lokale aanpassing in het modem zelf die dan het apparaat herkend aan de hand van het MAC adres en daar dan een ander naam aan heeft hangen. Maar dit is niet bekend in system als de app o.i.d.

Het “gekke” is dat ik de namen in zowel de app alsook de webinterface kan wijzigen, maar blijkbaar communiceren die 2 niet met elkaar. Want verander ik een naam in de webinterface dan verandert het niet in de app, en omgekeerd geldt hetzelfde. En als ze onderling niet communiceren dan zal ik de namen in de app én de webinterface moeten wijzigen 😒

Als je de naam per apparaat in de respectievelijke apparaten zelf aanpast wordt het overal overgenomen. 

@PeterG helaas is dat niet bij alle apparaten mogelijk.

@N.N.  dat klopt inderdaad. Alleen zie ik die naamswijziging niet in de kpn app.

Reageer