Beantwoord

Blauw scherm op laptop met OS Windows 11 bij gebruik KPN Veilig

  • 12 January 2023
  • 7 reacties
  • 66 keer bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Heb sinds gisteren een andere laptop met Windows 11.

Deze ingericht en up-to-date gemaakt.

Hierna KPN Veilig als aanvulling op de bestaande Window beveilingssoftware geïnstalleerd.

Sinds die tijd regelmatig het beruchte blauwe scherm met zogenaamde stopcode meldingen.

Volgens MS blijken deze meldingen veel voor te komen als aanvullende antivirussoftware wordt geïnstalleerd.

KPN Veilig gedeïnstalleerd en probleem ook weer over.

 

icon

Beste antwoord door Anonymous 28 January 2023, 12:37

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @JanD, opvallend dat je last had van blauwe schermen met KPN Veilig op je laptop met Windows 11.

Ik lees dat de blauwe schermen verdwenen waren zo gauw je KPN Veilig weer verwijderd had. Ik heb hier niet meer signalen over gezien. Heb je het sinds dien nog opnieuw geprobeerd? Om wat voor Windows beveiligingssoftware gaat het precies? Ik vermoed toch dat die software en KPN Veilig elkaar bijten, omdat verschillende beveiligingssoftware elkaar vaak in de weg zitten. Ik raad je aan om het eens zonder te proberen, dus één van de twee te kiezen. 

Reputatie 7
Badge +9

Misschien is het voor KPN handig om te delen om welke stopcodes het gaat? En heb je ook informatie uit de logviewer?

Mogelijk kan het probleem ook ontstaan doordat je meerdere beveiligingsprogramma's tegelijkertijd hebt draaien.

Verder is KPN Veilig niet verplicht, en is de beste beveiliging een gezond verstand bij het internetten.

Zie ook: www.veiliginternetten.nl

Hallo @Alexandra de Windows software is de standaard software die meegeleverd is met Windows 11.

Ik ga het nog een keer proberen van de week.

 

Reputatie 6
Badge +9

Mogelijk is er nog een memory.dmp bestand achtergelaten in je C:\Windows\.

Met Windbg zou je die kunnen uitlezen voor de stopcodes en mogelijk de software/driver die hierin over de schreef ging.

Mogelijk is er nog een memory.dmp bestand achtergelaten in je C:\Windows\.

Met Windbg zou je die kunnen uitlezen voor de stopcodes en mogelijk de software/driver die hierin over de schreef ging.

Hallo @Vulpen volgens Windows heb ik geen toegang tot memory.dmp in de Windbg. Ik zie het betreffende *.dmp-bestand wel staan in C:\windows

Hallo @Alexandra ik heb KPN Veilig weer geïnstalleerd en houd de melding(en) in de gaten.

 

Het probleem heeft zich nu ruim een week niet meer voorgedaan, de schuld was een LAN-driver.

t.a.v. @Alexandra en @Vulpen 

Case closed.

Reputatie 7
Badge +19

@JanD Fijn dat het euvel boven water is en dat 't nu goed werkt!