Beantwoord

De buren kunnen zien wat ik op internet doe

  • 21 March 2022
  • 6 reacties
  • 399 keer bekeken

vorig weekend kwam ik er achter dat mijn buren konden zien wat ik op internet aan het doen was dit was aan hun reactie te horen.

Als ik VPN gebruik dan gebeurd dat niet dus dan zien ze niets.

Mijn vraag is nu hoe kan dat nu ik heb vorig jaar alles door een ICT er in laten stellen ik begrijp er niets van hoe mijn buren dat voor elkaar gekregen hebben. 

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

icon

Beste antwoord door Shyrin van KPN 23 March 2022, 21:35

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7

vorig weekend kwam ik er achter dat mijn buren konden zien wat ik op internet aan het doen was dit was aan hun reactie te horen.

Hoe kwam je daar achter?

Reputatie 1

..

Mijn vraag is nu hoe kan dat nu ik heb vorig jaar alles door een ICT er in laten stellen ik begrijp er niets van hoe mijn buren dat voor elkaar gekregen hebben. 

Doe je gordijnen dicht :joy:

 

Er is héél veel mogelijk op het gebied van beveiligen en er zijn héél veel zaken die gedaan kunnen worden om (on)bewust de boel onveiliger te maken.

Zijn je buren hackers die bij je kabels kunnen?

Log je per ongeluk in op hun (gast) wifi of dat van de kroeg aan de overkant?

Heb je ze ooit je wifi wachtwoord gegeven?

Heb je zelf wel een wifi wachtwoord ingesteld?

Je hebt ze twee jaar buiten gehouden, beginnen ze nu weer.

Dat hoorde ik want het was later op de avond er was ook bezoek binnen en ze waren hard aan het praten dus ik kon zo horen wat er gaande was maar omdat ik niet weet hoe ze het gedaan hebben weet ik ook niet wat ik ertegen in moet zetten behalve VPN dan en inderdaad het zijn hackers eentje dan die is 18 jaar nu ook hoorde ik in mijn buurt dat er meer mensen zijn die wat aan hun computer e.d. gemerkt hadden het is in de hele buurt bekend dat hun dat soort streken hebben ook de politie weet ervan maar die willen duidelijk bewijs hebben  en omdat  voor elkaar te krijgen daar heb ik te weinig verstand van dat soort dingen ik ben 66 jaar nu dus ik ben er niet mee opgegroeid.

Reputatie 7
Badge +7

ik zou eens beginnen met het wachtwoord van wifi te veranderen. gebruik dan een nieuw en complex wachtwoord.

 

hier staat wat achtergrond en wat je allemaal kunt doen: Routerhacks: wat het zijn en hoe u ze kunt voorkomen | AVG

Reputatie 7
Badge +16

Goedenavond @gewoonkees! Het lijkt mij een vervelende en onwenselijke situatie.

Je hebt ze twee jaar buiten gehouden, beginnen ze nu weer.

Je hebt inderdaad in een eerder topic ook al goede tips en adviezen gekregen: 
 


De tip van @emielstroeve is ook een goede:
 

ik zou eens beginnen met het wachtwoord van wifi te veranderen. gebruik dan een nieuw en complex wachtwoord.

hier staat wat achtergrond en wat je allemaal kunt doen: Routerhacks: wat het zijn en hoe u ze kunt voorkomen | AVG


Ik ga er vanuit dat je hiermee verder komt, anders lezen wij graag waar je tegenaan loopt!