Beantwoord

Dualband concurrent 2 Wifi versterker wil niet verbinden met experiabox als hij uit geweest is, volgens site modem te oud

  • 7 November 2021
  • 13 reacties
  • 114 keer bekeken

Ik heb sinds kort opstartproblemen met mijn wifiversterker (WV).  De Dualband concurrent 2. Als ik niet achter de PC zit, staat de WV normaliter uit. Sinds kort heb ik, als ik de WV aanzet, in 8 van de tien keer een probleem. Dan gaan niet beide blauwe ledjes aan. Er is overigens een bedrade verbinding tussen WV en PC.  Soms flikkert de onderste oranje of brandt constant, soms flikkert hij blauw. Ik heb soms geen en soms heel traag internet. Als de twee lampjes blauw branden; geen enkel probleem. Ik heb in gevallen dat het niet goed was een diagnostics via Windows gedaan;

die zegt dan: Primaire DNS server reageert niet en verbinding tussen modem en AP is defect.

In gevallen dat hij het wel doet en ik doe een diagnostics via de KPN site krijg ik de melding dat mijn Experia V8 te oud is. Maar ik heb in de woonkamer (waar deze staat) geen enkel probleem.  Ook deze zet ik 's nachts uit en opstarten levert never nooit niet een probleem op. Dus waarom zou ik mijn modem moeten vervangen als het probleem overduidelijk bij de WV ligt?

Als de verbinding tussen de modem en het AP c.q. de WV defect zou zijn, zou ik toch helemaal geen verbinding hebben, maar die keren dat het wel lukt, is er geen vuiltje aan de lucht en is de verbinding snel en stabiel.

Ik laat de WV voorlopig maar even aan, want dan hoef ik niet iedere keer een half uur te spenderen aan opstarten; stekkertje in, stekkertje uit e.d. maar ben wel benieuwd of hier een truc voor is.

HGroets

edwin

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 18 November 2021, 11:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Badge +19

Is de ontvanger met een kabel aangesloten op het modem?

Ja, dat is het geval.

Badge +19

Resetten van de WiFi versterker resetten helpt ook niet? Al een andere kabel geprobeerd? Of andere poort van het modem?

Resetten heb ik gedaan. Andere kabel. Andere poort. Had ik ook niet veel van verwacht, omdat hij het ook in gevallen goed doet. Zeg maar de twee van de tien keer. En dan is het ook dik in orde. Snel en stabiel.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @edraketpiet , welkom op ons forum!
Inhoudelijk ben ik niet zo bekend met deze wifiversterker maar het klinkt een beetje alsof het iets met de instellingen zou kunnen zijn.
Ik kan zo snel ook niet zo veel informatie vinden over de Dualband Concurrent 2. Heb je hier misschien nog een merk,typenummer of foto van?

Reputatie 7

Bedoelt @edraketpiet niet gewoon de oude vertrouwde KPN WiFi "versterker"?

 

Reputatie 7
Badge +24

Bedoelt @edraketpiet niet gewoon de oude vertrouwde KPN WiFi "versterker"?

 

Dat denk ik wel. En als resetten en een andere kabel niet helpen, dan denk ik toch dat da ding vervangen moet worden door iets anders...

Ja, dat is hem. Voordat ik ga vervangen, hoop ik nog op een reactie van de KPN

Reputatie 7

Klopt het dat de verbinding tussen de WV en de V8 via wifi loopt?

Installeer eens de WiFi analyzer app op een Android telefoon of tablet en meet de veldsterkte van 2.4GHz wifi van de V8 terwijl je naast de WV staat.

Hoeveel dBm meet je?

Zelf heb ik ook nog zo'n KPN WiFi "versterker" op de 2e verdieping staan en die doet zijn werk nog uitstekend.

Reputatie 7
Badge +20

@edraketpiet heb je het met de tips van WJB nog goed kunnen krijgen of heb je een andere oplossing gevonden?

Helaas is de situatie nog steeds hetzelfde. Advies van KPN: wacht tot januari, dan komt er een nieuw modem met MESH technologie. V8 modem hiermee vervangen en een nieuwe wifiversterker aanschaffen. Nu een nieuwe Wifiversterker schijnt niet lekker te werken met de V8

Badge +12

Helaas is de situatie nog steeds hetzelfde. Advies van KPN: wacht tot januari, dan komt er een nieuw modem met MESH technologie. V8 modem hiermee vervangen en een nieuwe wifiversterker aanschaffen. Nu een nieuwe Wifiversterker schijnt niet lekker te werken met de V8

Die KPN modems met mesh zijn er gewoon. Zowel de V10a als de Box 12 ondersteunen dat. De V8 zal echter alleen omgeruild worden als hij defect is, of heel heet en bruin wordt. 

Reputatie 7
Badge +20

Klopt inderdaad. Als je de wifimanager doorloopt zal deze waar nodig ook aanbieden de V8 om te ruilen en kun je daar met korting ook wifiversterkers bestellen.