Beantwoord

Emailadres van kpnmail en MijnKPN geblokkeerd (gehackt?). Hoe nu verder?

  • 17 March 2024
  • 10 reacties
  • 124 keer bekeken

Zowel mijn emailadres (*****) als Mijn KPN zijn geblokkeerd (wachtwoord onbekend). Ik vermoed dat iemand anders mijn het wachtwoord van mijn KPN webmailadres heeft gewijzigd. Vervolgens kon ik ook niet in Mijn KPN (wachtwoord niet herkend). Ik heb het vermoeden dat iemand anders de wachtwoorden heeft kunnen wijzigen. Ik ben de eigenaar van *****. Mijn  adres is ****** Vries. Volledige naam Michiel Visser. Kunnen jullie mij helpen? 

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy 

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 19 March 2024, 10:49

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7

Je plaatst wel heel veel persoonlijke gegevens terwijl dit een publiek forum is en iedereen dit dus kan lezen.

Haal jouw emailadres, naam en adres gegevens weg uit jouw bericht. Je kunt tot een uur na plaatsing jouw bericht nog wijzigen via de drie puntjes rechtsonder het bericht.

Meteen het ww voor MijnKPN en de mail wijzigen en 2FA activeren in MijnKPN @Michiel Visser 

Reputatie 7

Meteen het ww voor MijnKPN en de mail wijzigen ...

Dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan als je niet in MijnKPN kunt en je jouw mail niet kunt lezen.

Opgeven dat je je wachtwoord vergeten bent in het inlogscherm van de webmail en verdere adviezen opvolgen @Michiel Visser 

Reputatie 7
Badge +24

Opgeven dat je je wachtwoord vergeten bent in het inlogscherm van de webmail en verdere adviezen opvolgen @Michiel Visser 

Ik heb dat nog nooit gedaan, maar ik vermoed zomaar eens dat je dan in moet loggen in MijnKPN...

Reputatie 7

Opgeven dat je je wachtwoord vergeten bent in het inlogscherm van de webmail en verdere adviezen opvolgen @Michiel Visser 

Ik heb dat nog nooit gedaan, maar ik vermoed zomaar eens dat je dan in moet loggen in MijnKPN...

Je komt dan op het onderstaande scherm en daar schiet je dus niets mee op als het wachtwoord van jouw KPN ID ondertussen ook veranderd is waardoor je niet in kunt loggen op MijnKPN.

Link

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Michiel Visser 

 

Wat je kan doen is een nieuw KPN ID aanmaken met een ander e-mailadres (dat mag ook een niet KPN e-mailadres zijn zoals gmail.com of outlook.com) en koppel daar je producten aan.

Daarna gelijk inloggen met je nieuwe KPN ID op https://email.kpn.com en de wachtwoord(en) van je mailaccount(s) wijzigen.

Controleer dan of er bij je mailaccount(s) geen doorstuur e-mailadres (forward) ingesteld staat of een regel die mail doorstuurt naar een vreemd e-mailadres (Dat kan je onder de instellingen vinden).

 

Je kan daarna ook de controle over je originele KPN ID weer terughalen via wachtwoord vergeten en indien gewenst daar je producten weer aan koppelen of om het originele KPN ID op te heffen.

Vergeet overigens niet om Verificatie in 2 stappen in te stellen in MijnKPN, dat kan je onder je Profiel doen, dan voorkom je i.i.g. dat je MijnKPN weer gehackt wordt.

Reputatie 7

Vergeet overigens niet om Verificatie in 2 stappen in te stellen in MijnKPN, dat kan je onder je Profiel doen, dan voorkom je i.i.g. dat je MijnKPN weer gehackt wordt.

Maar daarmee voorkom je niet dat die persoon jouw producten weer aan een andere KPN ID kan koppelen.

Die persoon hoeft alleen maar de onderstaande gegevens te weten en die zijn stuk voor stuk terug te vinden op de factuur die je via MijnKPN op kunt vragen.

 

Weet iemand die gegevens eenmaal dan is er geen enkele mogelijkheid meer om te blokkeren dat jouw product door die persoon gekaapt kan worden.

 

Het is dus van groot belang dat voorkomen wordt dat deze gegevens in verkeerde handen vallen.

Het lijkt me overigens dat KPN hier wel eens naar zou moeten kijken. Het zou mooi zijn als de "latende" KPN ID de transfer van het product naar een andere KPN ID moet bevestigen d.m.v. het beantwoorden van een smsje.

Reputatie 7
Badge +9

@wjb Maar volgens mij (weet niet zeker) wordt een SMS gestuurd naar jouw telefoon om te verifiëren. Maar het helpt ook niet als de persoon al een eSim aangevraagd om ook de telefoonnummer te kappen. 

Reputatie 7
Badge +30

Wat je kan doen is een nieuw KPN ID aanmaken met een ander e-mailadres (dat mag ook een niet KPN e-mailadres zijn zoals gmail.com of outlook.com) en koppel daar je producten aan.

Daarna gelijk inloggen met je nieuwe KPN ID op https://email.kpn.com en de wachtwoord(en) van je mailaccount(s) wijzigen.

Controleer dan of er bij je mailaccount(s) geen doorstuur e-mailadres (forward) ingesteld staat of een regel die mail doorstuurt naar een vreemd e-mailadres (Dat kan je onder de instellingen vinden).

 

Je kan daarna ook de controle over je originele KPN ID weer terughalen via wachtwoord vergeten en indien gewenst daar je producten weer aan koppelen of om het originele KPN ID op te heffen.

Vergeet overigens niet om Verificatie in 2 stappen in te stellen in MijnKPN, dat kan je onder je Profiel doen, dan voorkom je i.i.g. dat je MijnKPN weer gehackt wordt.

 

Hoi @Michiel Visser, welkom hier. In jouw geval zijn deze stappen die GeSp geeft het beste wat je kunt doen. Vergeet dan ook inderdaad niet om Verificatie in twee stappen aan te zetten.

 

Vergeet overigens niet om Verificatie in 2 stappen in te stellen in MijnKPN, dat kan je onder je Profiel doen, dan voorkom je i.i.g. dat je MijnKPN weer gehackt wordt.

Maar daarmee voorkom je niet dat die persoon jouw producten weer aan een andere KPN ID kan koppelen.

Die persoon hoeft alleen maar de onderstaande gegevens te weten en die zijn stuk voor stuk terug te vinden op de factuur die je via MijnKPN op kunt vragen.

<afbeelding>

Weet iemand die gegevens eenmaal dan is er geen enkele mogelijkheid meer om te blokkeren dat jouw product door die persoon gekaapt kan worden.

Mocht je nou merken dat dit wel gebeurt, laat het weten. We hebben manieren om een KPN ID vast te zetten en ongewenst kapen te voorkomen.

Reageer