Beantwoord

Heeft KPN een e-mailadres om valse e-mail te melden?

  • 9 March 2024
  • 7 reacties
  • 117 keer bekeken

Ik heb een mail ontvangen met het verzoek €0,07 van een achterstallige rekening over te maken. Omdat de mail wel vanaf een KPN adres en server lijkt te komen maar het klantennummer niet klopt wil ik de mail delen met de KPN experts. Dus heeft KPN een mail adres om de mail naar door te sturen?

icon

Beste antwoord door Jeroen van KPN 11 March 2024, 11:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Het juiste e-mailadres om in contact te komen met de Afdeling Abuse van KPN is abuse@kpn.com

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @DirkT. 

Lees hier meer over het Abuse team van KPN. Ik denk alleen niet dat Abuse hiermee kan helpen.

https://www.kpn.com/service/internet/veilig-internetten/abuse

Het e-mailadres van het KPN Abuse Team is abuse@kpn.com 

Reputatie 7
Badge +9

@DirkT. Dat is geen onderwerp voor abuse team maar voor klantenservice of moderatie team. Trouwens 0,07ct wordt vaker in rekening gebracht als activeringskosten voor iMessage van Apple. Heb je niet toevallig een iPhone?

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @DirkT. ,

Ja, KPN heeft een speciaal e-mailadres om valse e-mail te melden.
Dat is valse-email@kpn.com

Bron: https://www.kpn.com/service/internet/veilig-internetten/valse-email.htm

 

 

Meld phishing!

Twijfel je of een ontvangen e-mail van KPN wel echt is? Volg de stappen en stuur de melding door.

  • Kijk of jouw melding bij de actuele meldingen staat. Staat deze erbij? Dan is onze Abuse desk ermee bezig en voegt doorsturen niets toe. 

    Oudere phishing meldingen

    Heb je een oudere e-mail en wil je zien of het phishing is? Kijk dan op de pagina met oudere meldingen.

  • Naar oudere phishing meldingen
  •  
  • Staat de melding er niet bij? Meld het ons op: valse-email@kpn.com. Bekijk hieronder per e-mail programma hoe je de e-mail in stappen door kunt sturen naar
  •  


Is de afzender een @kpn.com of @campagnes.kpn.com e-mailadres? Dan is dit geen phishing en daarmee 100% te vertrouwen.

Dank jullie voor de antwoorden.

Ondanks dat het van een KPN adres lijkt te komen ga ik het toch naar Abuse sturen want ik geloof het niet dat KPN het verkeerde klantennummer zou gebruiken.
Nee ik heb geen iPhone of wat dan ook van Apple.

Het is valse-email@kpn.com geworden, we zullen zien.

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @DirkT., ik heb je een reactie gegeven in een ander topic: