Beantwoord

Hoe kan ik de Pop-up browserbeveiliging F-Secure verwijderen

  • 12 December 2023
  • 40 reacties
  • 1180 keer bekeken

Geen idee wat er nu weer is gebeurd, maar bij elk bezoek aan (in dit geval Bol.com maar ook bij marktplaats etc), verschijnt er rechtsonder kort een behoorlijke popup die me erg irriteert.

In de instellingen kan ik 1-2-3 niet vinden waar ik dat kan uitzetten.

Wie helpt me verder op weg?

 

 

icon

Beste antwoord door Frank7376236266226 13 December 2023, 15:33

Bekijk origineel

40 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Loftsiler 

 

Dit op een ander forum gevonden, laat even weten of dat inderdaad werkt en je daarna geen pop-ups meer krijgt:

Om de pop-up van F-Secure Browserbeveiliging uit te zetten, kun je de volgende stappen volgen:

  1. Open de F-Secure SAFE/Internet Security-applicatie.
  2. Klik op Extra.
  3. Klik op Browserbeveiliging.
  4. Klik op Instellingen.
  5. Schakel de optie Pop-upmeldingen weergeven uit.

Ik zie punt 5 nergens staan @GeSp  en ik krijg die meldingen sinds een paar dagen ook regelmatig.

Reputatie 7
Badge +18

Blijkbaar is de KPN versie dan toch net iets anders @Nomen Nominandum , die pop-up zou je ook zo weg moeten krijgen, hopelijk werkt dat dan wel in de KPN versie:

Vertrouwd winkelen in- of uitschakelen:

  1. Open de F-Secure-app.
  2. Selecteer Veilig browsen in de hoofdweergave.
  3. Ga naar de weergave Veilig browsen en selecteer Instellingen.
  4. Selecteer Instellingen bewerken.
  5. Schakel Vertrouwd winkelen in of uit.

 

Bron: https://help.f-secure.com/product.html#home/total-windows/latest/nl/task_3FC5C4BCD21647C2B47A02C252082AEC-latest-nl

Ik heb niets met F-Secure te maken,  alleen met KPN Veilig @GeSp 

dus ik ga me niet in F-Secure verdiepen.

 

Volgens mij gaat het bij punt 5 mis.

Wanneer ik bij KPN veilig stap 1 t/m 4 uitvoer, kom ik in het instellingenmenu met de volgende opties:

  • Virussen en bedreigingen
  • Scaninstellingen
  • Veilig Browsen
  • Updates
  • Meldingen
  • Privacy
  • Ondersteuning

Ik denk dat ik je “5. Schakel Vertrouwd winkelen in of uit.“ moet kunnen vinden in scaninstellingen, Veilig browsen of meldingen.

Bij scaninstellingen zie ik alleen: gamemodus (aan), handmatig scannen (beide vinkjes aan), geplande scan (uit) en USB (aan).

Bij veilig browsen zie ik: browserbeveiliging (aan)- verdacht (uit) en verboden (aan). Reputatiebeoordeling (uit). Bankiebev. (aan) en advertentieblokkering (aan).

Bij meldingen staat het vinkje uit.

 

 

Reputatiebeoordeling optie uitzetten werkt ook niet. Misschien dat het daar mee te maken heeft.

Reputatie 1

Ik krijg het ook niet weg en ik erger me helemaal dood aan die irritante popup iedere keer , ik hoop dus dat iemand de oplossing vind want dit wil niemand denk ik.

Het zou fijn zijn als iemand van KPN hier een antwoord heeft, want ik kan dit ook nergens in de instellingen vinden en ben er al aardig flauw van…..F-secure ‘normale’ versie zou dit uit te schakelen zijn, maar binnen KPN-Veilig niks te vinden…..en ik hoef niet elke keer als ik Bol.com bezoek te zien dat dat een betrouwbare website is...en mag hopen dat de niet-betrouwbare ook gewoon geblokkeerd worden :-)

Ik heb het ook sinds kort. Het is inderdaad irritant en ik kijk graag mee in dit forum. Graag zsm een oplossing hiervoor KPN.

Ja, super irritant en de hierboven gesuggereerde setting is er niet in de KPN-Veilig versie.
Overigens is het volgens F-Secure momenteel alleen maar volledig aan/uit te zetten, máár zijn ze nu wel bezig dit verder configureerbaar te maken, hopelijkwordt dat dan ook snel in de KPN-Veilig versie verwerkt.
Persoonlijk zou ik het geen probleem vinden om juist WEL de popup te krijgen in als het echt een dodgy site is maar alles wat prima OK is hoef ik niet extra te zien.

Reputatie 1

Ik snap werkelijk niet dat er geen KPN medewerker even reageert want dit begint nu echt hinderlijk te worden, als je een adv aanklikt op marktplaats en daarna weer terug gaat dan popt dat klote ding wederom op en dat gaat maar door.
Hoe komen we van deze onzin af KPN??????

Dit is geen realtime chatdienst @Nagte . KPN-moderatoren reageren altijd, kan echter even duren i.v.m. de drukte.

Alle opmerkingen en vragen worden op FiFo-basis behandeld.

 

Reputatie 1

Jaa ook hier behoorlijk vervelend iedere keer. Niet alleen bij Bol, maar bij heel veel sites. Ik lees graag mee voor een oplossing.

Reputatie 1

Ik heb de Chrome extensie van F-secure verwijderd, vervolgens is het probleem opgelost.

Reputatie 1

Toch een betere oplossing. Als je in Chrome naar je extensies gaat, en je klikt bij de F-secure extensie op de 3 puntjes onder elkaar, kun je die popup uitzetten heb ik gemerkt. Zie screenshot, ik heb op Wanneer je op de extensie klikt aangevinkt en vervolgens doet ie niet meer vervelend.

 

Reputatie 1

Toch een betere oplossing. Als je in Chrome naar je extensies gaat, en je klikt bij de F-secure extensie op de 3 puntjes onder elkaar, kun je die popup uitzetten heb ik gemerkt. Zie screenshot, ik heb op Wanneer je op de extensie klikt aangevinkt en vervolgens doet ie niet meer vervelend.

 

Yessss...gelukt. Thnxx

Reputatie 7
Badge +24

Hi allen, welkom op het forum. 

Ik kan het me voorstellen dat dit kanp vervelend is. 

Dankjewel Frank voor je terugkoppeling hier en voor het melden van de oplossing! 

Ik wordt er ook knetter van… heb liever alleen een Pop-Up als ik een niet vertrouwde site bezoek. (als een soort waarschuwing)

Heb alle instellingen doorlopen, maar kan niets vinden om dit uit te zetten. Ik hoop wel dat het opgelost word.

Ik wordt er ook knetter van… heb liever alleen een Pop-Up als ik een niet vertrouwde site bezoek. (als een soort waarschuwing)

Heb alle instellingen doorlopen, maar kan niets vinden om dit uit te zetten. Ik hoop wel dat het opgelost word.

Is er ook een oplossing voor Edge ??

Reputatie 1

weet iemand het voor Firefox want het gaat echt niet, ik ben niet zo heel handig maar als ik de extensie open staat er niets over popups

Toch een betere oplossing. Als je in Chrome naar je extensies gaat, en je klikt bij de F-secure extensie op de 3 puntjes onder elkaar, kun je die popup uitzetten heb ik gemerkt. Zie screenshot, ik heb op Wanneer je op de extensie klikt aangevinkt en vervolgens doet ie niet meer vervelend.

 

Thanks Frank, het heeft bij mij gewerkt !!

Helaas werkt dit alleen als je Chrome hebt en de F-Secure extensie voor de browser. Met Firefox en geen seperate extensie kan ik dit feestje niet uitvoeren en houd ik deze vervelende popup.

Dus graag nog even verder zoeken.

Hi allen, welkom op het forum. 

Ik kan het me voorstellen dat dit kanp vervelend is. 

Dankjewel Frank voor je terugkoppeling hier en voor het melden van de oplossing! 

Dit is toch geen oplossing?

Reputatie 1

Hi allen, welkom op het forum. 

Ik kan het me voorstellen dat dit kanp vervelend is. 

Dankjewel Frank voor je terugkoppeling hier en voor het melden van de oplossing! 

Hoi Alex_P , misschien dat jullie even kunnen kijken hoe je deze ellende bij Firefox uitzet, want dit is echt meer dan hinderlijk .

Zelfde problem in Firefox, kan nergens iets vinden om dit uit te zetten.  Zeker hinderlijk!

Reageer