Beantwoord

Ik heb een mail ontvangen over Spotify die ik niet begrijp, is dit phishing?

  • 23 December 2022
  • 12 reacties
  • 296 keer bekeken

Ik heb dezelfde vraag;

Ik ontvang net een mailtje van campagne@kpn.com met het bericht dat mijn spotify premium abonnement wordt omgezet naar gratis omdat het na mijn abonnementsverlenging met KPN Mobiel niet was uitgezet.

Ik ken het email adres niet en  dit is geen promotie campagne dus ik begrijp het niet helemaal. Daarnaast is de aanname is abuis. Ik heb geen spotify premium bij mijn mobiele abonnement maar op mijn vaste KPN abonnement thuis en daar betaal ik gewoon voor. Is dit mailtje wel te vertrouwen en zo ja, aan wie moet ik laten weten dat mijn premium abonnement niet stopgezet dient te worden aangezien dat bij mijn vaste aansluiting hoort/ zit? Bij voor baat bedankt.

 

Admin: nieuw topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Dean Sandel 8 January 2023, 14:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Dean Sandel

Je hebt in het verleden een ‘Alles in 1 Standaard’ abonnement gehad, waar Spotify gratis bij in begrepen was. Sinds eind juni 2021 heb je echter een Hussel abonnement, waar Spotify niet bij meebesteld is. Dit staat sindsdien ook niét op de factuur dus je hebt er al die tijd ook niét voor betaald. Als je na het stopzetten van je Alles in 1 standaard abonnement nog wel gebruik hebt kunnen maken van Spotify Premium, is dat dus een fout geweest in jouw voordeel. Vanuit Spotify wordt er eens in de zoveel tijd een ‘opruiming’ gehouden waarbij ze foutieve, onbetaalde account alsnog stopzetten en ik heb dan ook sterk het vermoeden dat dit nu bij jouw account gebeurd is. Waarbij in de communicatie hierover per ongeluk de verkeerde reden benoemd is (ook bij mobiele verlengingen kan dit gebeuren namelijk).

Ik zie dat Spotify nu wel als betaalde optie aan staat, maar nog niet geactiveerd is, hoe je dat doet lees je in dit artikel:

 

@Amsterdammertje61 ik heb nog geen gegevens van jou dus kan nog niets nakijken, maar heb het vermoeden dat bij jou ook sprake is van iets soortgelijks als hierboven staat. 

Hoi Maja, 

Dankjewel voor je reactie maar het klopt niet helemaal.

Ik heb in mijn huidige Hussel abonnement van KPN Thuis gewoon de extra optie voor spotify premium aangevinkt staan in de MijnKPN app onder extra opties voor tv & entertainment . En daar betaal ik ook gewoon voor. Ik kan hem in de app  wijzigen naar "Geen” of Spotify Family maar dat ga ik natuurlijk niet doen.

Het is vreemd dat jij het als een betaalde optie ziet staan die niet geactiveerd is want dat is het wel en dat al sinds ik ben overgestapt naar het Hussel abonnement, maar op zich maakt dat voor mij niks uit want het werkt.

Wat ik wilde voorkomen dat het in januari wordt omgezet naar spotify free want ik betaal gewoon via mijn huis aansluiting dus dat is de reden waarom ik hier een berichtje heb achter gelaten.

 

Maar dan wacht ik het wel gewoon af en hoop dat alles blijft zoals het is.

 

Bedankt voor al je inspanning!

 

Mvgr.

 

Dean Sandel

Reputatie 7
Badge +20

En hoe staat het op je facturen @Dean Sandel? Ik zie Spotify daar niet in rekening gebracht worden, dus het kan zijn dat er ergens in onze administratie iets niet helemaal goed gaat. Zou je dit eens kunnen controleren?

Ik zal het even nakijken, want ik had het juist omgezet van mobiel naar vast omdat gratis verviel 

Ik zie het ook niet terug op mijn factuur maar ik heb hier een email van KPN gedateerd 10 maart 2022 met de bevestiging dat Viaplay en Spotify  aan mijn abonnement zijn toegevoegd met een gewijzigd prijsoverzicht als bijlage. 

Viaplay heb ik weer opgezegd maar Spotify zou er gewoon nog bij moeten staan want die is niet door mij opgezegd maar die staat er niet bij.

De email met de bevestiging van de opzegging van Viaplay heb ik al ontvangen, op 26 november jl.

Dus er gaat inderdaad iets fout want ik wil alleen Viaplay stopzetten en Spotify premium graag behouden. 

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb je even een eigen topic gegeven @Dean Sandel, omdat ik er dan iets beter in kan duiken! Wat ik vermoed, is dat je Spotify account nog wel ergens onder water gekoppeld is/was aan je mobiele abonnement, en dat de opmerking daarover in de mail dus ook wel correct blijkt te zijn. Het aanzetten van Spotify bij je internet abonnement lijkt niet helemaal goed te zijn gegaan, waardoor je er in ieder geval al die tijd dus niet voor betaald hebt, geluk bij een ongeluk 😉

Zolang je account nog niet om is gezet naar ‘Free’ kunnen we niets doen, het is dus even afwachten wanneer dat gebeurt. Zodra het zover is, kan je echter je bestaande account alsnog goed koppelen aan je internetabonnement, met behoud van afspeellijsten en dergelijke. Zou je hier weer aan de bel willen trekken als dat zover is? Ik hoor graag of dat direct goed gaat, of dat ik je hier verder bij moet helpen!

Hoi Maja,

Dat zou zomaar kunnen en ik zal zeker even kijken of ik het bestaande account goed kan koppelen aan mijn internetabonnement.

Ik wacht het dan gewoon even af en als het nodig is zet ik het na 3 januari gewoon weer aan in Mijn KPN.

Mocht ik er niet uitkomen dan stuur ik je een berichtje.

Nogmaals bedankt.

Mvgr.

Dean Sandel

Reputatie 7
Badge +20

Helemaal prima @Dean Sandel, in tussentijd fijne dagen gewenst! 🎄✨

Dankjewel, jij ook hele fijne dagen!

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Dean Sandel, ik ben toch even nieuwsgierig: is het allemaal gelukt met je account? 

Hoi Maja, 

Ja hoor, ik heb naar aanleiding van ons contact spotify premium geactiveerd bij mijn vaste aansluiting.

Het was precies zoals jij zei, omdat het niet was geactiveerd werd het niet in rekening gebracht en was het ook niet zichtbaar op mijn factuur.

Omdat spotify premium bij mijn mobiele aansluiting actief bleef ondanks het door mij aangepaste abonnement had ik daar geen erg in.

Maar is nu helemaal rechtgezet!

So all good! 

 

Dankjewel voor de follow up!

 

Met vriendelijke groet,

 

Dean Sandel

 

Reputatie 7
Badge +20

Aaah, heel fijn dat het nu helemaal precies zo is als het hoort!

Heel graag gedaan en jij bedankt voor de update 😊