Beantwoord

Ik kreeg een pop-up dat ik geselecteerd ben om een iPhone 13 te winnen?

  • 21 February 2022
  • 1 reactie
  • 307 keer bekeken

Reputatie 1

Gisteren kreeg ik op mijn iphone (13) in Safari opeens een popup met de melding dat ik geselecteerd was om een iphone 13 te winnen.

Nou krijg ik daarover ook dagelijks mailtjes in mijn spam box, maar in Safari vond ik een beetje raar, Apple heeft een vrij hoge beveiligingsgraad. Ik zocht gewoon naar iets op Google (niks geks). En dacht het zoekresultaat aan te klikken. 

Ik heb het schermpje gewoon weg geklikt en mijn internet geschiedenis leeg gegooid. Daarna een harde reset op de telefoon gedaan (leeg gehaald en reservekopie er weer op gezet).

Ik kreeg vorige week ook via iphone waarschuwing dat mijn account va iets ergens in een datalek voor kwam. Gelijk wachtwoord veranderd. 

Moet ik mij nu zorgen maken en actie ondernemen of heb ik al de juiste dingen gedaan? 

icon

Beste antwoord door Noordzee 21 February 2022, 17:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @EJ123456789 , 

Zo te lezen heb jij alles juist gedaan. Zolang je niet op dat soort berichtjes klikt of opent, kan er weinig gebeuren.

Je zou eventueel nog pop-ups kunnen blokkeren, maar dat geldt dan meteen voor alle pop-ups.  Â