Beantwoord

Ik word steeds gebeld door een nummer, maar die persoon heeft mij niet gebeld.

  • 30 March 2022
  • 7 reacties
  • 857 keer bekeken

Goedenavond, kan iemand mij helpen om de persoon op te sporen die mij dagelijks belt, bel ik dan terug krijg ik iemand aan de telefoon die mij verteld dat zij ook steeds gebeld wordt, zo werd ik bijvoorbeeld weer gebeld door een mevrouw die zei dat ik haar gebeld had. Heel verwarrend allemaal, ik heb een foto gemaakt van die telefoonnummers.

 

*admin: afgesplitst

icon

Beste antwoord door Jeroen van KPN 1 April 2022, 12:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @Ali-Adi van Dodewaard, hier is sprake van spoofing. We spreken van spoofing als er kenmerken vervalst worden met als doel om tijdelijk een valse identiteit aan te nemen. Dit kan op verschillende manieren, zo ook telefoonnummerspoofing. Bij spoofing met telefoonnummers nemen de oplichters een ander telefoonnummer aan. Oplichters maken hierbij slim misbruik van de werking van het mobiele telefoonnetwerk. Je kunt apps downloaden waarmee je je eigen telefoonnummer kunt vervangen door een telefoonnummer van iemand anders. In beginsel kan dus ieder willekeurig telefoonnummer op deze manier worden nagebootst.

Hier kan KPN net als andere belproviders niets aan doen helaas. 

ik wil van mijn  huis telefoon af want ik heb een mobielnummer kan dat.

m ijn naam is klaas van velzen ********


*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Bedankt voor de reactie Jeroen, heb inmiddels al die nummers geblokkeerd!

Reputatie 7
Badge +24

Bedankt voor de reactie Jeroen, heb inmiddels al die nummers geblokkeerd!

Maar ze gebruiken steeds een ander nummer denk ik? Blokkeren heeft dan geen zin. Ik word momenteel heel veel gebeld door nummers die beginnen met 062363. De laatste 4 cijfers zijn steeds anders. De eerste keer dat ik opnam kreeg ik een Engelstalige computer aan de lijn. Ik heb gelijk opgehangen. Daarna nooit meer opgenomen. Het "grappige" is dat m'n eigen nummer ook begint met 062363.

 

Al 2 dagen geen telefoontjes gehad!

Reputatie 7
Badge +9

Hier hetzelfde probleem. Vaak proberen ze om doorschakelen naar voicemail te voorkomen door de ‘bel’ van de telefoon maar zo'n drie keer te laten overgaan. Ze hoeven dan niets te betalen voor de oproeppoging. Vandaar dat ik er maar een sport van heb gemaakt om zo'n binnenkomende oproep meteen handmatig naar de voicemail door te schakelen. Die spreken ze uiteraard niet in, maar ze moeten dan wel voor het telefoontje betalen. Dat zal ze leren… 😉

Piet.