Beantwoord

Installatie KPN Veilig gaat niet goed

  • 23 May 2022
  • 6 reacties
  • 31 keer bekeken

We zijn overgestapt van McAfee naar KPN Veilig en willen 3 laptops aansluiten. Niet alles gaat vanzelf.

  1. Op 1 laptop wordt hardnekkig verteld dat McAfee total protection moet worden verwijderd. Dat is allang gebeurd. Wat nu?
  2. Twee laptops hebben nu KPN Veilig. Toch wordt in mijn KPN vermeld dat er 1 is aangesloten. Hoe kan dit?
icon

Beste antwoord door JanD 23 May 2022, 16:12

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +22

Hallo @Annet07 gebruik een verwijdertool van McAfee, dan weet je zeker dat alles weg is uit je computer.

Hoeveel licenties heb je van KPNVeilig, standaard is dat 2 of 5 licenties, afhankelijk van je abo.

Succes.

Hallo JanD,

Dank je wel voor je reactie. Ik heb 5 licenties.

We hebben handmatig McAfee verwijderd op de andere laptops. In McAfee  (mijn account) zie ik info die niet hetzelfde is als ik op mijn scherm zie. Ik ga conform de aanwijzingen van McAfee naar instellingen (settings) en zou location en security moeten zien. Dat zie ik niet. Helaas zie ik geen Nederlandstalige info.

Ik zie natuurlijk iets over het hoofd, maar wat?

Reputatie 7
Badge +22

Hallo @Annet07 , wat ik eerder schreef, gebruik de removal-tool, zie hieronder voor de juiste versie:

https://service.mcafee.com/?articleId=TS101331&page=shell&shell=article-view

Succes.

Ja, daar ben ik naar toe gegaan, maar ik zie aanwijzing 2 niet op mijn scherm.

  1. Open the Settings app.
  2. Tap Location & Security.
  3. Tap Device Administrators.
  4. Deselect McAfee Mobile Security / McAfee Security.

Blijkbaar is er ergens een andere settings app.

Ik ga de personal assistant van McAfee om hulp vragen.

Maar waarom in mijn KPN-account maar 1 van de 2 beveiligde laptops vermeld staat, begrijp ik nog niet. Misschien kan KPN hier wat over vertellen?

Update: de personal assistant van McAfee stuurde me een bestand waarmee ik alles kon verwijderen. Weer prima service van McAfee. Als KPN-veilig niet zo werkt als ik verwacht (ik heb nu al problemen met Firefox, maar ik zag dat ik niet de enige ben), dan ga ik natuurlijk weer naar McAfee.

Dank je wel JanD voor je snelle reactie, je hebt me de goede richting uitgestuurd.

Reageer